Forfatter Emne:  projekt ny bane  (Læst 8814 gange)

Offline Racefun.dk/klub

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1683
    • Vis profil
    • SlotWorld.dk shoppen der sender dagligt
  • Navn: Keld Høfler
Sv: projekt ny bane
« Svar #15 Dato: April 16, 2018, 23:07:33 pm »
Denne her er en test bane, der er nogle ting som skal rettes, derfor er lige denne her afhændet til kostpris med kobbertape.
Jeg skal bruge denne til at se tingene passer og til at fastsætte placeringer af trafo, controllere, skærm og pc med tæller systemet, alt skal integreres og forberedes i testbanen så det bliver plug and play når jeg samler. banen skal kunne stilles op på 10 min. og nedtages igen på samme tid.
Det gør det også lettere på sigt hvis der skal laves nye mellem moduler til udvidelse af de eksisterende baner at alt er maskinfremstillet så passer det (forhåbenligt) sammen.


CNC  bruger aspire til at modtage filer og bearbejde G-koden inden det ryger over i mach3 som styrer maskinen.

Banelayout er lavet i ultimate racer importeret som billed til Inkscape hvor jeg har så har tegnet frihånd ovenpå tegnigen, alle udskridnings områder er lavet på slup, ultimate racer kan faktisk godt eksportere de brugbare tegninger men så passer udskridnings områder ikke til ensvejs kørselsretning, det vil kræve for meget at rette banesektionerne, jeg har prøvet.  ;)

Den/de baner jeg skal bruge erhvervsmæssigt vil få braid på, hylden bliver 99% sikkert lavet i hånden, den måde vores gamle CNC maskine virker på gør at der er udsving på over 1 mm i højden på pladen og den går ikke med braidhylden, der er 0,2 nok maks. jeg kan acceptere. Men når først rillen er lavet er hylden jo det mindste at frembringe, jeg ofrer en overfræser kun til dette project som bliver fastlåst i den rette højde og så er der jo ikke fare for at fejljustere når man skifter jern.

Jeg håber jeg er køreklar med denne bane i løbet af en uges tid og så skal jeg nok arbejde med den et par uger inden den afhændes og fræseren går igang med den næste forhåbentligt endelige version.



Offline Racefun.dk/klub

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1683
    • Vis profil
    • SlotWorld.dk shoppen der sender dagligt
  • Navn: Keld Høfler
Sv: projekt ny bane
« Svar #16 Dato: April 30, 2018, 15:46:31 pm »

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: projekt ny bane
« Svar #17 Dato: April 30, 2018, 16:32:13 pm »
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline Per Gimle

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2093
    • Vis profil
  • Navn: Per Steen Nielsen
Sv: projekt ny bane
« Svar #18 Dato: April 30, 2018, 18:56:54 pm »
Fedt 8)
VSC, NMK, Modelbygger.

Offline Kai

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 498
    • Vis profil
  • Navn: Kai Bach Andersen
Sv: projekt ny bane
« Svar #19 Dato: Maj 04, 2018, 20:24:07 pm »
Fedt med en Mach3 maskine, det roder jeg også lidt med, når arbejdstiden ikke er fyldt af andet (lønsomt).
Vildt, at du kan få noget brugbart ud af Inkscape.
Du er skide foretagsom, Keld.
(tommel op)

Offline Racefun.dk/klub

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1683
    • Vis profil
    • SlotWorld.dk shoppen der sender dagligt
  • Navn: Keld Høfler
Sv: projekt ny bane
« Svar #20 Dato: Maj 06, 2018, 13:49:42 pm »
Tak Kai

Jeg skal jo af med denne lille testbane når jeg har noteret alle mine fejl ned og ellers er færdig med den (snart) og køberen ville have XLR stik, men jeg syntes at han skulle have variabel trafo på banen, så trafo er hermed monteret sammen med en boks bestående af voltage regulator, volt meter, 2 xlr og 4 banan stik, ja gult hører jo ikke rigtig til i bane power men dermed sikres at han ikke bytter om på de 2 spor i den ene halvdel af banen som skal kobles på ved samling.

Jeg har testet opsætning og kan ene mand stille mine borde op og ligge bane delene på og samle, sætte strøm, controller og bil på, samt køre på under 10 min.





Offline Per Gimle

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2093
    • Vis profil
  • Navn: Per Steen Nielsen
Sv: projekt ny bane
« Svar #21 Dato: Maj 06, 2018, 17:42:53 pm »
Super 8)
VSC, NMK, Modelbygger.

Offline ace

  • Superslot
  • Scaleracer
  • Indlæg: 633
    • Vis profil
  • Navn: Claus Henriksen
Sv: projekt ny bane
« Svar #22 Dato: Maj 06, 2018, 21:04:49 pm »
Hej
Ser godt ud, var den solgt?
Claus

Offline Racefun.dk/klub

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1683
    • Vis profil
    • SlotWorld.dk shoppen der sender dagligt
  • Navn: Keld Høfler
Sv: projekt ny bane
« Svar #23 Dato: Maj 06, 2018, 22:55:37 pm »
Ja den er afsat, jeg havde behov for at lave en test inden den endelige version.

Offline Henrik Klüwer Jensen

  • Scaleracer
  • Indlæg: 21
    • Vis profil
  • Navn: Henrik Klüwer Jensen
Sv: projekt ny bane
« Svar #24 Dato: Maj 07, 2018, 17:29:25 pm »
Og køber glæder sig til at "hærge" rundt på
"Circuit de Ejler Urnesvej" 😜😄(bare en arbejdstitel)
Ser superfedt ud Keld.
Du skriver bare nårdu er tilfreds med banen så den kan leveres og vi kan få afregnet.
Sommerhilsner
Henrik
Når du først lærer hvad du virkelig er værd....holder du op med at give rabat

Offline Racefun.dk/klub

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1683
    • Vis profil
    • SlotWorld.dk shoppen der sender dagligt
  • Navn: Keld Høfler
Sv: projekt ny bane
« Svar #25 Dato: Maj 07, 2018, 22:23:13 pm »
vi har afholdt 40 løb på banen i dag, alle mod alle 10 omgange eller til en falder af. 1 gang i spor 1 og en i spor 2 mod alle.
fedt koncept, små hurtige og sjove løb er du bagud sats og ram modstanderen og håb på det bedste.
Henrik jeg skal finde den rette plade tykkelse og hårdhed til banderne, når de er klar kommer den ud til dig.