SCALERACE . DK
Scalerace => 1:24 Biler => NM Scaleauto => Emne startet af: ace efter September 13, 2018, 15:14:30 pm
-
Hejsa
Det har ind til nu ikke været muligt at finde en fredag til kvalifikation til NM 2019.
Generelt har vi meget udfyldt mini-race kalender i efteråret 2018 og da der de sidste år ikke har været mange der reelt kørte om pladserne til NM vil vi gerne have at man her i tråden tilkendegiver om man vil deltage i NM 2019 der afvikles i Sverige.
Hvis der kommer mere end 2 interesserede hold vil der blive afholdt kvalifikation, denne bliver afholdt en søndag senere på året.
Så venligst skriv lige inden 27/9 hvis i vil deltage i NM 2019.
Hilsen Claus
-
Hej Claus
Hvad skal der køres med og hvor mange er der på et hold ?
Hilsen Kim Vallentin
-
Hej Kim
se alle regler her:
http://nm.embrey.se/ (http://nm.embrey.se/)
Hilsen Claus
-
Hej
Fælgen og venner er klar
Claus
-
Slotgear Racing er klar til 2019 forlyder det 8)
-
Så er det blevet tid til det 5. nordiske mesterskab i Scaleauto.
Løbet køres i år i Askersund i Sverige med deltagelse af 2 hold fra 4 af de nordiske lande.
Fra Danmark deltager Fælgen Motorsport og Slotgear.
Der er ægte livetiming fra banen, det gode gamle lapmaster som vi kender så godt.
Der er træning i dag fredag fra kl. 16 til kl.22. Selve løbet starter lørdag kl. 12 og er et 6 timers løb.
link til livetiming : www.it-snickarn.se/Live (http://www.it-snickarn.se/Live) Timing/
-
Hej Søren
Tak for info :) Held og lykke til jer alle sammen
Hvis nogen vil følge jer, virker dette link bedre:
http://www.it-snickarn.se/LiveTiming/ (http://www.it-snickarn.se/LiveTiming/)
-
Held og lykke til de danske hold og naturligvis de norske ;)
-
Det ser da lovende ud for det ene danske hold 😎
Håber begge hold kommer i top tre i morgen.
-
Så er dagen træning slut, og som Kenny rigtigt skriver ser det lovende ud for det ene danske hold; Fælgen Motorsport.
Derimod kniber det mere for Slotgear, vi fandt aldrig rigtigt farten. Nu må vi tilbage til hotellet og sove på det, så sætter vi vores lid til at Lars kan finde de par 1/10 som vi mangler.
-
Hvilke biler køres der med? Her tænker jeg modelvalg.
-
Man skal køre med Porsche.
-
http://nm.embrey.se/rules_tech.html (http://nm.embrey.se/rules_tech.html)
Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
-
Man skal køre med Porsche.
Okay, tak :)
-
Så er vi tæt på løbsstart.
For Fælgen kører Thorkild 1,4,5, Niklas 5,6,7 og jeg selv 2,3,8.
For Slotgear kører Lars 1,2,5, Per 3,6,7 og Søren 4,7,8.
-
Det blev vist til en 4. og en 5. plads til de Danske hold.
hvad var der er teknik der gik galt?
for i kørte jo længst i flere af sporene, så ind imellem var bilen da i orden.
-
Ja begge hold havde mange defekter undervejs. Tiden i pitten kostede rigtig dyrt. Det var en bane der var rigtig hård ved bilerne.
-
Vi valgte at tage slotkassen med på hotellet fredag aften for at lave lidt optimering. Under træningen havde vi døjet gevaldigt med vores opsætning og træningsbody, men havde en fornemmelse af hvad der skulle til
1,5 time senere var begge chassis’er bygget og om klar til sidste træningssession og forhåbentlig selve løbet
Bilen kørte helt som den skulle da vi nåede til løbet og havde vi undgået dyre defekter havde det også rakt til en bedre placering, men som tingene gik var vi ok tilfredse med placeringen :)
-
Med risiko for at komme til at lyde som en med dårlige undskyldninger, vil jeg godt supplerer Christians kommentar ang. defekter og deraf følgende tid i pit.
Spor fordelingen foregik ved simpel lodtrækning, og skæbnen ville at de danske hold skulle starte i henholdsvis spor 1 ( Fælgen ) og spor 7 ( Slotgear ). Det vindende svenske hold startede i spor 4.
Som de fleste ved er der ofte en del tumult i starten af ethvert race, og dette var ingen undtagelse. Det betød mange affald , hvilket ramte de hold som havde yderspor hårdest, da de biler som er kørt eller blevet kørt af, ofte holder ude ved banden.
For begge danske hold betød det defekter, som kostede kostbar tid. Jeg siger ikke at det er hele forklaringen på det middelmådige danske resultat, men når bilerne bliver skadet tidligt i løbet, er det bare ikke så nemt at opnå et topresultat.
Hvis man ser på tiderne som blev kørt til træningen , var Fælgen med helt i toppen. Slotgear manglede lidt, men Lars fandt et par 1/10 natten mellem fradag og lørdag, så vi ( slotgear ) var rimeligt fortrøstningsfulde forud for løbet. Min vurdering er at begge danske hold havde biler som , med lidt held, kunne have taget sejren.
Næste år er Finland vært, og løbet køres i Vasa.