Forfatter Emne:  SSRS 4. afdeling 2018  (Læst 2452 gange)

Online henrik

  • Scaleracer
  • Indlæg: 383
    • Vis profil
  • Navn: Henrik Berntsen
SSRS 4. afdeling 2018
« Dato: Maj 06, 2018, 20:19:57 pm »
Oscc lagde bane til 4. afdeling på en herlig forårsdag.

Som noget nyt var både Rene og Carsten mødt op, også for at få det hele til at hænge sammen, en tak til Carsten kone for en fin forplejning.

Her sluttede det fornøjlige for mit vedkommende, jeg havde 2 Gr 5 og 2 Gt biler med, ja jeg skulle have vist bedre, men de hang på maven ( for små hjul ) og kunne ikke køre  :o :o
Carsten havde 1 sæt nye dæk men i 9 mm, nå så var de da ikke for brede, det skulle vise sig at de var gode til Gr.5  ;) :)

I kvallen til Gr. 5 viste de ( dækkene på 9mm ) at de kunne at sætte bilen på pole, herefter Carsten, Michael og Jannick, blot 5/1000 foran Mogens.

Jeg var igen uheldig i straten og blev kørt af, og så under broen, Michael køret med stor sikkerhed, og Carsten faldt lidt for meget af, Mogens avancerede til 3. pladsen, Dennis tog 4. pladsen.
I sidste stint bliver Michael taget med af i en afkørsel, synd for han havde kørt et kontroleret løb, Michael slutter 2. ca. 30 soner efter mig.

Var det ikke slemt så glem alt om min deltagelse i GT, bilen havde tabt 2 vægt klodser, jeg fik aldrig bilen til at fungere.  >:( >:( :'( :'(  Tro mig jeg kommer igen  ;) ;)

Kvallen blev en opvisning fra de lokale med Carsten, Rene, Dennis og den eneste ude fra, der kunne gøre lidt var Michael på 4 starts rude.

I førte stint viste Dennis at når bilen og selvfortroende er til stede køre han rigtigt hurtigt og førte, han blev dog fanget af det grønne spor ( yderspor )
hvilket giver Dennis en 2. plads, og Carsten giver opvisning og tager 1. pladsen.
Glæsel og Michael kæmper om 3. og 4. pladsen da Glæsel må ind og skifte dæk, hvilket sender han ned på en samlet 5. plads, Jannik avancere på den måde til 4. pladsen,
og Michael tager 3. pladsen.

Nu er det sommerpause, vi ses igen den 2. september i Herlev.

Jeg vil opfordre andere til at komme og være med, vi har det rigtigt sjovt sammen.  :D :D

Dr. B





Med venlig hilsen
Henrik Berntsen
Hvis du vil vinde og tabe med samme sind, vinder du IKKE !

Offline mso

  • Ølstykke Mini Race
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1110
  • Skunk Works Garage
    • Vis profil
  • Navn: Michael Surland Olsen
Sv: SSRS 4. afdeling 2018
« Svar #1 Dato: Maj 07, 2018, 10:00:53 am »
Det blev en spændende, frustrende og hyggelig dag hos OSCC. Jeg har ikke helt fået styr på deres Carrera bane endnu, så det var lidt svært at hænge på helt fremme i foran i felterne. For mit vedkommende måtte jeg håbe på stabil kørsel når nu farten ikke var hvor den skulle være. I Grp5 gik alt efter planen, ikke superhurtig, men meget få affald og med under 1 minut tilbage fører jeg med en halv omgang til nærmeste forfølger og styrer mod en sikker sejr. Så sker KATASTROFEN, jeg bliver taget af under en påsætning af en anden bil - så var det tabt. Generelt blev der kørt meget sikkert og stabilt over hele feltet med få affald - Lapmaster under 'faktisk potentiale' viser sit tydelige sprog 94,3% til 97,3%.

I GT var der 'hjemmebanedrengene' og så os andre, så igen var planen for mit vedkommende sikker kørsel og ingen affald. Bortset fra de to hjemmebanekører helt ude foran (Carsten og Dennis), så er det et tæt race ned gennem feltet og placeringerne skifter hele tiden. Mogens kører hurtigt og meget stabilt, men løber ind i problemer med braids og ende på 6. pladsen. Jannick kører rigtig hurtigt, men har et dårligt stint i grønt spor som koster og ender på 4. pladsen. Rene var for nærig da han valgte dæk - fra midten af løbet står det klart at de ikke holder hele vejen og han må skifte dæk i pausen inden sidste stint, det koster nogle omgange og lidt flere affald og Rene ender på 5. pladsen. Jeg når selv at indtage fra 6. til 3. pladsen under løbet og ender på 3. pladsen forskånet for uheld, så taktikken holdt. Carsten og Dennis var i en klasse for sig og afgjorde 1. og 2. pladsen indbyrdes - Carsten trække det længste strå efter Dennis kæmper lidt med det grønne spor. To gange Henrik kæmper begge med biler som lever deres eget liv - hurtige men ustabile = mange affald. De fordeler 7. og 8. pladsen mellem sig.

Som skrevet er det sommerpause - sommerpause=byggetid, så vi ses 2. september i Herlev til noget fedt race tilsat hyggeligt samvær.

Hilsen Michael.
ESC Stenløse og Båstrup Race Way.