Forfatter Emne:  DES 2018 - tanke  (Læst 5126 gange)

Offline lars_jacobsen

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 1222
    • Vis profil
  • Navn: Lars Jacobsen
DES 2018 - tanke
« Dato: Oktober 04, 2017, 22:20:21 pm »
Endnu en tanke fra styregruppen:

Vi har overvejet om vi skal lave en LMP Challenge klasse i DES

Reglerne vil være som for alle andre hold, dog med den forskel at chassis vil være låst til DoSlot OBG og kun med de ekstradele som doslot laver
samt låst karrosse Oreca 03 (hjulafstand følger)

Man vil ikke kunne deltage i denne klasse hvis man tidligere er sluttet i top 5 i DES samlet

Der vil være en pokal til vinderen af denne klasse - og alle deltagende hold vil selvfølgelig også kunne vinde det samlede mesterskab generelt

Vi ved ikke om dette kunne tiltrække nye hold eller om det er noget vi bare skal droppe
hører gerne jeres inputs

(samme post er lagt på FB)
« Senest Redigeret: Oktober 04, 2017, 22:56:57 pm af lars_jacobsen »
MVH
Lars Jacobsen

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: DES 2018 - tanke
« Svar #1 Dato: Oktober 05, 2017, 10:07:22 am »
Hej Lars

Det lyder, som en lettere måde at komme i gang på og kan måske tiltrække nye hold.

Hvis formålet er at tiltrække nye hold, så vil jeg gerne komme nogle input:
1) Ønsker man kun hold der kører hele sæsonen?
2) Ønsker man at fylde de enkelte løb op til 12-14 hold, hvis der ledige pladser?

Med udgangspunkt i 2) vil mit input være følgende:
- Der gives mulighed for deltagelse i enkelte løb. Lokale/regionale hold, som ikke ønsker de lange køreture på tværs af landet, kan dermed deltage.
- Det overvejes, om der må køres med GT biler i Challenge klasen (DoSlot OBG er en fin begrænsning)  :o, så kan GT MOS biler være med  ;) og omkostningerne begrænses yderligere  ;D.

Ovenstående ville have gjort det muligt for RingBering at stille hold til løbet hos RaceFun i januar  8) (hvis der var ledige pladser - det kan jeg ikke huske, om der var...)

Det var et Københavnsk input til tankerne  :)

MVH
Henrik


Online Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: DES 2018 - tanke
« Svar #2 Dato: Oktober 05, 2017, 10:30:46 am »
Hej Henrik

Som jeg har forstået, har man altid kunnet deltage i enkeltstående løb. Men, er der fyldt op med hold der ønsker en hel sæson, har de første prioritet.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline Racefun.dk/klub

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1683
    • Vis profil
    • SlotWorld.dk shoppen der sender dagligt
  • Navn: Keld Høfler
Sv: DES 2018 - tanke
« Svar #3 Dato: Oktober 05, 2017, 11:10:26 am »
Henrik GT-mos er hurtigere end DES fordi vi ikke har body vægt grænse, det ser vi til vores Le Mans løb hvor vi netop blander de 2 klasser.

Men jeg kan ikke se noget smart i at begrænse og lave en klasse mere, begrænsningerne betyder at dem der skal starte måske ikke kan bruge det de har i forvejen, det er måske et forkert chassis, eller der er et forkert hul i som så ikke er lovligt, og karossen kunne måske findes billigere fordi en lige havde noget liggende.

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: DES 2018 - tanke
« Svar #4 Dato: Oktober 05, 2017, 11:38:22 am »
Så blev jeg også klogere  :) på vægt og forskelle.

Som sagt er mit forslag baseret ud fra egen navle, hvis RB skulle deltage i en sjællandsk afdeling af DES. Jeg forstår udmærket, hvis det ødelægger/forstyrrer LMP dysten, at der kører GT biler med i feltet. Det smarte skulle være, at GT MOS kørere kunne deltage i DES, med en bil de har i forvejen - med nogle begrænsninger, så de ikke kører fra resten af feltet.

Offline lars_jacobsen

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 1222
    • Vis profil
  • Navn: Lars Jacobsen
Sv: DES 2018 - tanke
« Svar #5 Dato: Oktober 09, 2017, 15:54:19 pm »
Hej Lars

Det lyder, som en lettere måde at komme i gang på og kan måske tiltrække nye hold.

Hvis formålet er at tiltrække nye hold, så vil jeg gerne komme nogle input:
1) Ønsker man kun hold der kører hele sæsonen?
2) Ønsker man at fylde de enkelte løb op til 12-14 hold, hvis der ledige pladser?

Med udgangspunkt i 2) vil mit input være følgende:
- Der gives mulighed for deltagelse i enkelte løb. Lokale/regionale hold, som ikke ønsker de lange køreture på tværs af landet, kan dermed deltage.
- Det overvejes, om der må køres med GT biler i Challenge klasen (DoSlot OBG er en fin begrænsning)  :o, så kan GT MOS biler være med  ;) og omkostningerne begrænses yderligere  ;D.

Ovenstående ville have gjort det muligt for RingBering at stille hold til løbet hos RaceFun i januar  8) (hvis der var ledige pladser - det kan jeg ikke huske, om der var...)

Det var et Københavnsk input til tankerne  :)

MVH
Henrik

Hej Henrik

Som udgangspunkt gælder en tilmelding hele sæsonen, da vi derved undgår at lokale hold får en indflydelse på det samlede resultat. Der vil kunne spekuleres i at mønstre 1-2 lokale hold, der på den pågældende bane er rigtig godt kørende og som måske vil kunne snuppe point fra et andet holds nærmeste forfølgere.

Med det sagt, så har Bo fuldstændig ret, det har altid været muligt at køre med ved en enkelt afdeling, hvis ellers vores deltagerbegrænsning tillader det.

Vi sigter mod at have 12 deltagende hold da det passer perfekt på 6 spors baner - vi har lavet undtagelser, men det har hovedsageligt været grundet besøg fra det "store" udland - og i det tilfælde synes vi at det giver mening at åbne op for en ekstra deltager.

Den generelle holdning blandt alle hold er, at der IKKE køres round-robin da dette gør stillingen mere uoverskuelig i løbet af racet og det kan i yderste konsekvens betyde at dem der kæmper om 1-2 pladsen ikke er på banen samtidig for til sidst til at afgøre det. Så som udgangspunkt er DES begrænset til 12 hold i 2018.

I forhold til karrosseritypen i en sådan "challenge klasse", så vil der ikke blive tilladt GT biler - uanset om klassen er begrænset, så vil der skulle køres med LMP biler - en body kan købes hos doslot,slotfabrik, NDW med flere til omkring 600 kr så det bør der være økonomi til også ved et nystartet hold

+++

Seneste opdatering i forhold til en challenge klasse
Vi har besluttet af skubbe en eventuel introduktion af en start-up klasse indtil ihvertfald 2019  - på nuværende tidspunkt har langt de fleste hold allerede meldt ud, at de kører med i en "store" klasse og det giver ikke mening at lave en ny klasse hvor 1-2 hold kæmper om en pokal - så ideen er ikke begravet, men udskudt indtil 2019
MVH
Lars Jacobsen

Offline Mercer

  • Scaleracer
  • Indlæg: 11
    • Vis profil
  • Navn: Finn Paulsen
Sv: DES 2018 - tanke
« Svar #6 Dato: Oktober 13, 2017, 10:53:41 am »
Meget sjovt, denne ide forelagde jeg for 3år siden.
 8) 8)