Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - christian h

Sider: [1] 2 3 ... 12
1
1:24 Biler / Sv: LMP24 - Banespænding ?
« Dato: Juli 24, 2018, 11:33:07 am »
3.463 er vi nået ned på. Det er fuldt på linie med S16D.

Vil det sige i kører lige hurtigt, eller prøver du at skjule han er hurtigere end dig? ;) ;)

2
Kalender / Sv: 18. - 19. maj 2018 - DES 2018 - Anden afdeling
« Dato: Maj 07, 2018, 13:15:46 pm »
Vores baglys montering er jo blevet erklæret ulovlig efter første afdeling. Uheldigvis er det nuværende lyskit mere eller mindre indlamineret i karossen, da den var for let i første omgang. Så hvis lyskittet ikke kan trække to dioder mere kan vi ikke stille en lovlig karosse.

3
Kalender / Sv: 18. - 19. maj 2018 - DES 2018 - Anden afdeling
« Dato: Maj 07, 2018, 09:36:37 am »
Racefun forsøger at montere nogle flere baglygter i aften, kan det ikke lade sig gøre må vi jo melde afbud.

4
Slotrace / Sv: Forside
« Dato: Maj 02, 2018, 10:59:00 am »
mrleif har valgt at uploade et billede i ekstremt stort format. Scalerace kan åbenbart ikke håndtere at nedskalere det.

5
GT MOS / Sv: GT løb
« Dato: April 10, 2018, 11:05:40 am »
Ja Bo, hvis du vil have min vægt på body, bliver det jo en meget tynd og let en med volfram i bunden og hvad har du så opnået ?

Tanken var jo at der, som i DES, ikke ikke måtte være metal i Body!
Men altså, tanken er opgivet for mit vedkommende.

Jeg var imod fordi jeg havde kig på et chassis med metal bodymounts/vinger, som jeg også har købt. Karossen i sig selv vejede allerede omkring 25g (ingen let GFK karosse), og bilen kører da stadig rigtig stærkt, men det kan jo være ligemeget når der ikke er nogle der kører GTM mere ::)

En let karosse med wolfram i bunden er jo ikke nødvendigvis bedre. Jeg har da set Sebastian Nockemann lime bly på førerindsatsen for at få vægten længere op, og stadig tørre gulv med os andre ;)

6
1:24 Biler / Sv: Lakering af forhjul, hvordan gør i ??
« Dato: Marts 31, 2018, 10:48:10 am »
Du kan også bruge klar neglelak. Jeg coater aldrig forhjul da det som regel larmer mere, og de kan nemt blive som at køre på møtrikker hvis de får et hak.

7
Slotrace / Sv: Skæv body.
« Dato: Marts 15, 2018, 17:57:42 pm »
En hårtørrer, varm et punkt op og vrid karossen.

8
1:24 Biler / Sv: Medlemmer søges
« Dato: Marts 12, 2018, 10:40:34 am »
I så fald må du da også gerne tilføje mig til medlemslisten.

9
Reportager / Sv: DES 1. afd. 2018 RMRK
« Dato: Marts 11, 2018, 23:31:52 pm »
Den type dioder vi bruger i slotracing passer størrelsesmæssigt vel bedst på det lys der sidder i midten på den rigtige bil?

(Vedhæftning link)

Uanset om man kun har lygter i midten eller i hjørnerne er det forkert ift. originalen.


Jeg er selv blandt dem der har monteret baglyset mere mod midten, så er jo nok den forkerte at spørge, men vi kan vel alle blive enige om, at også bilen på billedet har lys i både det inderste og yderste af skærmene? :)

man må gerne have dem i midten også, de tæller bare ikke med som baglygter :)

Forstår bare ikke helt grundlaget for dette "regelknepperi", da der jo bliver set gennem fingre med så mange andre unøjagtigheder på karosserne. Man må ikke køre med baglygterne i en position de rent faktisk sidder i på den rigtige bil, og ved at hold har lygterne i forskellige (men korrekte) positioner gør man det også nemmere at genkende bilerne om natten. Alternativet der bliver brugt i dag er lamper i alle mulige farver der sidder oven på taget eller inde i kabinen og lyser helt vanvittigt?

Bevares, regler er regler, og jeg skal nok forsøge at grave mine dioder fri. Forstår bare ikke linjen ift. hvad der er realistisk?

10
Reportager / Sv: DES 1. afd. 2018 RMRK
« Dato: Marts 11, 2018, 21:25:28 pm »
Den type dioder vi bruger i slotracing passer størrelsesmæssigt vel bedst på det lys der sidder i midten på den rigtige bil?

ila_rendered

Uanset om man kun har lygter i midten eller i hjørnerne er det forkert ift. originalen.

Som jeg ser det er det største problem at lave karossen. Om man laver et MyPrototype eller Scaleauto chassis er hip som hap. Det er de samme ting man tjekker er lige osv. Men ville da være rart at høre fra potentielle nye hold hvad der er barrieren.

Synes det gik fint uden løbsleder. Der skal bare være en påsætter der kan varetage track call knappen. For et par år siden var straf jo det helt store emne, men efterhånden overholder folk reglerne og accepterer når de har gjort noget ulovligt. Og så længe der er en der kan tage ordet og give informationer er det vel fint :)

11
Reportager / Sv: DES 1. afd. 2018 RMRK
« Dato: Marts 11, 2018, 15:47:25 pm »
Når nu Pål ikke var med synes jeg det ville være synd at lade DES forfalde til en hemmelig liga, som Kenny skrev i en anden tråd :)

For vores eget vedkommende kørte vi fra start til slut uden antydningen af problemer. Helt godkendt når chassiet kørte første gang i mandags, og karossen blev lavet færdig 5 min før afgang fra København fredag. For en gangs skyld var jeg ikke ene mand om at skrue, dejligt at have Thomas med i garagen når det nu var første gang med den type chassis. Thomas er stadig ubesjret i DES på vores hold, og som han konstaterede er han eneste mand der har vundet med og imod os 8)

Synes alle der tænker på at bygge en bane bør besøge RMRK og Targa Florio i Racefun, og mærke hvad det gør ved rytmen når svingene er fræst i "løs hånd" hvor indgang og udgang ikke er ens og ikke bare er et klassisk jævnt sving.

12
Reportager / DES 1. afd. 2018 RMRK
« Dato: Marts 11, 2018, 13:20:28 pm »
Så kom vi godt igennem første afdeling af årets DES, som blev kørt hos Randers Minirace Klub. Først og fremmest vil jeg sige tak til RMRK for et godt arrangement. Rigtig lækkert lokale I har og super fed bane, en top 3 bane i Danmark i min bog! Alting forløb som det skulle, lige pånær en computer der meget gerne ville genstarte pga. Windows Update. Da MiHu var blevet forhindret i at dukke op, kørte vi, for første gang i min tid i DES, uden en decideret løbsleder. Alting gik dog fint, folk fik repareret hvad der gik i stykker uden der skulle deles straffe ud, og TK blev gennemført af tre mand fra tre forskellige hold.

Træning
Tror de fleste af os "Københavnere" havde lidt svært ved at finde rytmen i banen til at starte med, og der gik længe før vi kom under 7. Det gav lidt rynker i panden da et par af de lokale hold var nede i 6,8. Dog ikke med noget der lignede løbsbiler. Efterhånden som træningen skred frem og folk begyndte at finde flowet kom alle hold vidst ned i 6,9 (med undtagelse af Dark Horse der ankom til aller sidst). Der blev delt opsætninger i pitten, og da de fleste hold i år kører MyPrototype 4, blev tiderne også ganske ens fra alle hold.

Kvalifikation
Kvalifikations sporet blev rød som er det midterste. Igen i år valgte nogle hold at tape handout dækkene, og nogle hold gav dem en gang dækrens. Både Racefun og West Coast gav begge dele, og resultatet blev da også Racefun 1 og West Coast 2, med bare 0,014 sekunds forskel.

ila_rendered

Teknisk kontrol
Efter kvalifikationen blev West Coast afsløret i at have et 47 tands kronhjul på, og en karosse der må have været en smule for lav foran. I hvert fald startede de løbet med en stop & go, hvor Claus skiftede tandhjul og Henrik dremlede karossen.

Løbet
Da vi kun var 7 hold til en 5 spors bane, var det på forhånd vedtaget at vi skulle køre Round Robin med dobbelt bytte ved sporskifte. Racefun og A-Team (forhenværende Stallions) valgte som 1 og 2 i kvallen at starte ude. West Coast startede med at afsone deres stop & go og udbedre fejlene, og SlotWorld havde problemer med farten og en bil der lød med skidt. Det viste sig gennem flere ture i pitten at tandhjulet var placeret forkert, så det kørte mod motorholder pladen, og var blevet presset ind således at det kørte ovenpå chassiet (motorpladen kunne derfor ikke flekse). Dette kostede ca. 30 omgange for SlotWorld og 40 for West Coast. Løbet om sejren var derfor reelt kørt for begge hold hvis ikke alle i front fik defekter. A-Team havde desuden et par defekter, bl.a. et lyskit der ikke virkede, som kostede 20-25 omgange. I front kørte Racefun og Slotgear stærkt (med undtagelse af gult spor) og kun 2 omgange skilte dem efter første gennemkørsel.

ila_rendered

Da lyset blev slukket var det som om der faldt ro over tingene. Jeg husker i hvert fald ikke et mere roligt natstint i DES, og mener ikke der var nogle der var ude med defekter. Da det efterhånden blev mørkere kneb det lidt for påsætterne at se mærkerne på bilerne, men med hjælp fra kørerne gik det fint. Det var stadig helt lige i toppen med afstanden mellem Racefun og Slotgear på 6 omgange. Kampen om tredjepladsen var også rigtig tæt med tre hold indenfor 14 omgange.

ila_rendered

ila_rendered

Da lyset igen blev tændt var det som om grebet blev markant bedre. Flere hold kørte banerekorder fra start, og jeg tror de fleste af os blev overraskede over den pludselig pace der var i banen. A-Team skilte sig dog ud fra mængden og kørte klart stærkere end alle andre, med banerekorter i 4 ud af 5 spor til følge. Det var dog som om det gik lidt for meget op i banerekorder med lidt for mange affald til følge. West Coast fik skovlen under Illuminati, og da Slotgear knækkede en ledning til lyskittet var løbet om sejren kørt. Racefun kunne derfra trille den hjem, men havde Slotgear ikke knækket ledningen var det med garanti blevet tæt. Racefuns bil led under grebet der var kommet i banen, og kunne ikke presse bilen på samme måde. Vi valgte derfor at køre med blød hat, og der kørte bilen trods alt stadig i et godt tempo. SlotWorld måtte ud med en motor der havde rykket sig, og for Dark Horse gik det op i leg og kaffedrikkeri under kørslen til sidst. Dog stor respekt for at holde den gående, da de jo havde været ude til sent på natten for at danse moderne med de lokale tøser ;)

ila_rendered

ila_rendered

Til næste afdeling håber vi selvfølgelig at se lidt flere hold! Man skal i hvert fald ikke være bange for at der ikke bliver delt opsætninger og gode råd. Tror næsten alle hold i pitten snakkede opsætning på tværs af hinanden, der blev kigget på hinandens chassier og kommenteret på hvor de andre kørte for langsomt. I hvert fald en rigtig god oplevelse for Racefun holdet (sejren hjælper self), men der er sgu langt hjem fra Randers med slud, sne, sjap og hasarderede modkørere 8) Vi ses næste gang, hvor det så end bliver i landet!

13
Danish Endurance Series / Sv: Livetiming 1. Afd. DES 2018
« Dato: Marts 10, 2018, 09:37:04 am »
West Coast startede med en stop & go fordi de var for lave, og havde et 47 tands tandhjul på.

14
Reportager / Sv: Mini-Saloon 1. afd. 2018 i Kilderace
« Dato: Februar 26, 2018, 09:24:09 am »
Overraskende så sjove de små firkanter er på plastikbane  8)

Jeg er helt enig, virkelig fed bane til Mini Saloon ;D

Rigtig hyggelig dag, og helt rart at have tid til hygge frem for at skrue efter hundrededele.

15
Slotrace / Sv: LMP 24 serie på Sjælland
« Dato: Februar 22, 2018, 11:36:07 am »

Christian havde så en dyrere body på sin da de billige først dukkede op senere efter hans var lavet. men en vinder bil til 1200,- i stumper der holdt i 2 sæsoner.

Den kan stadig køre med en ny karosse til 275,-
Min nye Pagani har kostet 1550,- med DoSlot chassis, Joker karosse og resten målt i Slotworld priser.

Sider: [1] 2 3 ... 12