Forfatter Emne: INFO Etik vedr. handelspladsen  (Læst 28622 gange)

Offline RasmusDJ

  • Administrator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 1597
    • Vis profil
  • Navn: Rasmus Johansen
INFO Etik vedr. handelspladsen
« Dato: November 07, 2011, 15:48:53 pm »
Etik vedr. handelspladsen.

Når man opretter en handelstråd, skal der anvendes et rigtigt Prefix, dette er på krævet i handelspladsen, og et Topic kan ikke oprettes uden dette.

Der anvendes:
SÆLGES -> hvis en varer skal sælges
KØBES -> hvis det er en varer du er interesseret i.

Når varen enten er købt eller solgt. Så er det op til dig som bruger at ændre det til Købt / Solgt i topicet.

Handelspladsen er til salg af varer, fra private personer. Så ingen kommerciel handel, med mindre anden aftale er aftalt med scalerace.dk. Når en varer skal sælges, beskriv venligst varen, og brug ikke et direkte link til anden side!

Kommenter kun hvis du er interesseret, eller det er spørgsmål som kan have interesse for andre brugere af forummet. Er det anden information, send en PM.

Skulle en bruger gentagne gange hijacke en andens salgstråd for, at sælge sine egne varer til en interesseret køber, er der mulighed for udelukkelse af handelspladsen.

Diskussioner og andet off-topic vil blive slettet af moderatorer, da diskussion skal forgå i de dertil indrettet fora.

Ved at bruge Handelspladsen, acceptere du at have læst og forstået ovenstående.

Med Venlig Hilsen
SCALERACE . DK
 
« Senest Redigeret: Februar 05, 2014, 23:28:23 pm af RasmusDJ »
// Rasmus Johansen
admin@scalerace.dk

Offline tup

  • Midtjysk Mini-Racing Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 404
    • Vis profil
  • Navn: Torben Rasmussen
Sv: Etik vedr. handelspladsen
« Svar #1 Dato: November 07, 2011, 15:59:35 pm »
så man nå ikke linke til sin egen side  eller et andet sted hvor man har oploadet flere billeder???
mvh torben.

Offline RasmusDJ

  • Administrator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 1597
    • Vis profil
  • Navn: Rasmus Johansen
Etik vedr. handelspladsen
« Svar #2 Dato: November 07, 2011, 16:29:52 pm »
Jo, men beskriv varen herinde, så man ikke bare kommer ind i en salgstråd, hvor der kun er et link.

Skriv lige hvad varen er for noget, stand måske, også en pris. Så kan du jo skrive at billeder kan ses på følgende link. Jeg får lige omformuleret det :)
// Rasmus Johansen
admin@scalerace.dk

Offline tup

  • Midtjysk Mini-Racing Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 404
    • Vis profil
  • Navn: Torben Rasmussen
Sv: Etik vedr. handelspladsen
« Svar #3 Dato: November 07, 2011, 18:12:07 pm »
er for der er mange der linker til flere fotos.....
jeg ville bare lige være sikker på vi måtte....
mvh torben.

Offline tup

  • Midtjysk Mini-Racing Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 404
    • Vis profil
  • Navn: Torben Rasmussen
Sv: Etik vedr. handelspladsen
« Svar #4 Dato: November 20, 2011, 09:26:18 am »
Hej igen
Kan man ikke lave det sådan at man kan slætte sine annonsermår man har solgt det der er i den?
Det ville hjælpe på dem der har noget til salg på side 2 og længere omme.

Mvhtorben
mvh torben.

Offline PlafitRacer

  • Vikings Scaleracing Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1236
    • Vis profil
  • Navn: Henrik Hasager
Sv: Etik vedr. handelspladsen
« Svar #5 Dato: November 20, 2011, 09:53:58 am »
Der skal vist noget manuelt moderator arbejde til at slette 'solgte' indlæg.
Man kan vist slette sit eget indlæg, men ikke svarene og muligvis heller ikke engang sit eget, når der er kommet svar...


Men du har helt ret - en oprydning af handlede emner ville være fint - men det er noget, der tager tid  8)
Med racerhilsen,
Henrik Hasager
Vikings Scaleracing Club, afd København ...

Offline gums5

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1555
    • Vis profil
  • Navn: Lennart Sørensen
Sv: Etik vedr. handelspladsen
« Svar #6 Dato: November 20, 2011, 18:49:46 pm »
Det er da bare at hver enkelt tager lidt ansvar og får skrevet solgt. Dem der har annoncer kan bare gå ind og oppe deres annoncer. De har vel en interesse i at deres egen annonce ligger øverst.
Nu skal vi heller ikke forlange mere af moderatoe end rimeligt er  ;)
venlig hilsen
Lennart Sørensen

Better be best of the rest than second

Offline tup

  • Midtjysk Mini-Racing Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 404
    • Vis profil
  • Navn: Torben Rasmussen
Sv: Etik vedr. handelspladsen
« Svar #7 Dato: November 20, 2011, 20:25:30 pm »
det var nu heller ikke der jeg ville hen.at det skulle give mere arbejde til de hårdt arbejdene folk bag siden.
 på dba.dk kan man selv slette sine egen annoncer.
måska man kan lave det her også??
 
mvh torben
mvh torben.

Offline lbe

  • Vikings Scaleracing Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1814
    • Vis profil
  • Navn: Lars Bertelsen
Sv: Etik vedr. handelspladsen
« Svar #8 Dato: November 20, 2011, 20:42:21 pm »
Hvis jeg går ind på et emne, jeg har startet, er der nederst i venstre hjørne en knap mærket "fjern dette emne".

Lars  Bertelsen
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund

Offline RasmusDJ

  • Administrator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 1597
    • Vis profil
  • Navn: Rasmus Johansen
Sv: Etik vedr. handelspladsen
« Svar #9 Dato: November 21, 2011, 08:17:48 am »
Hej igen
Kan man ikke lave det sådan at man kan slætte sine annonsermår man har solgt det der er i den?
Det ville hjælpe på dem der har noget til salg på side 2 og længere omme.

Mvhtorben


Tilladelserne er sat til at man kan slette sine egne, men det er kun hvis ikke der ikke er kommenteret på det. Eller som dr bliver skrevet, så er man velkommen til at smide en bump, for at få den op.


Hvis der skal ryddes om, så bliver det en auto delete, så alt der er mere end 30 dage bliver slettet.
// Rasmus Johansen
admin@scalerace.dk

Offline RasmusDJ

  • Administrator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 1597
    • Vis profil
  • Navn: Rasmus Johansen
Sv: Etik vedr. handelspladsen
« Svar #10 Dato: December 30, 2012, 09:13:22 am »
Skulle en bruger gentagne gange hijacke en andens salgstråd for, at sælge sine egne varer til en interesseret køber, er der mulighed for udelukkelse af handelspladsen.


Opdateret med ovenstående.
// Rasmus Johansen
admin@scalerace.dk

Offline Laurs

  • Scaleracer
  • Indlæg: 110
    • Vis profil
  • Navn: Henrik Laursen
Sv: Etik vedr. handelspladsen
« Svar #11 Dato: Januar 19, 2015, 18:55:59 pm »
Jeg er ny her på siden, men det irriterer mig allerede at der opstår DBA-agtige salgsannoncer og det irriterer vidst også andre end mig. Jeg er fortaler for, at købs og salgs tråde udelukkende er til køb og salg. =)

Så for at mindske forvirring, dårlig omtale af andre brugere, skambud og diskussioner foreslår jeg følgende tilføjelser til køb- og salgs delen:

Regler
  • Fast pris = Det er fast pris. Køb eller la'vær'. Skriv hvis du tager noget for at sende. Fx Fast pris 500kr + 25kr i forsendelse.
  • Byd = så har man ingen fast pris og alt er til forhandling (og sælger man ikke til den pris man er budt, skulle man nok have sat en HBO). Fx Ved ikke hvad det skal koste, BYD.
  • HBO =  Højest bydende over, inden fastsat dato og klokkeslet. Bydes indenfor den sidste time, skydes sluttiden med en time pr. gang. Igen skriv hvis du tager noget for at sende. Fx. HBO 500kr, løber til 25.01.2014 kl. 18.00. Sender gerne på købers regning.
  • Pris idé = Jeg ved egentlig godt hvad jeg vil have for det, men kan godt lide at handle. Fx Pris idé 1000kr, Kan forhandles og evt. byt med XXXX. Alle bud foregår i tråden. Kan sende på købers regning.
  • Skriv hvor tingene befinder sig. Fx Befinder sig og kan afhentes i Ikast
  • Annoncer skal indeholde billeder. (link til billede guide).
  • Spar på 'bumpning' af din tråd. Opdater dog gerne med fx nedsat pris, mere information eller flere billeder (det giver et auto-bump).

Billede Guide
En billede guide kunne se ca. sådan her ud:

1. Hop ind på et gratis imagehosting site ala http://tinypic.com/.
2. Browse efter billedet du vil vise fra din computer, og tryk "UPLOAD NOW!" (er billedet stort kan man sætte Resize dropdown-menuen til 15" screen (800x600), eller hvad der end passer).
3. kopier al teksten fra textboxen "IMG Code for Forums & Message Boards" ind i scalerace-editoren, så der står noget ala:
Code:
Kode: [Vælg]
[IMG]http://i35.tinypic.com/wi6fdj.gif[/IMG]4. Tilføj den tekst i din post her på scalerace som vil resultere i:



Synes generelt at det ser ud til, at køb og salg foregår fornuftigt. Mange kender også hinanden, hvilket nok hjælper en del! Det er bare lettere for nye brugere som ikke kender jargonen eller andre som primært har sit liv på DBA, at opføre sig 'rigtig' på forummet, hvis der er klare regler for køb og salg.
Der kan sikkert tilføjes flere regler, men disse var lige hvad jeg havde i tankerne efter mine små 3 måneder her på forummet  :)
Henrik Laursen
Skive Minirace