Forfatter Emne:  DM 4 Afd 1:24 Scaleauto  (Læst 14093 gange)

Offline Dennis GT

  • Odsherred Slot Car Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 180
    • Vis profil
  • Navn: Dennis Thuesen
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #15 Dato: September 14, 2018, 23:55:38 pm »
Ja det har jeg forstået, men jeg forstår bare ikke hvorfor at du så mener at det burde aflyses, fordi vi er flest fra Sjælland der stadig vil køre noget fedt ræs, som faktisk er blevet meget mere tæt og fair med de nye motorer...
Og igen så kan jeg huske at der var flere jyder, som direkte sagde at de ikke gad at køre her over, hvilke er grunden til at dem fra Ringsted trak sig...
Men jeg syntes det er en skam at vi ikke kan samles om noget fedt ræs, uden at det altid skal være i Jylland...

Sendt fra min H8324 med Tapatalk


Offline Mrleif

  • Midtjysk Mini-Racing Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 753
    • Vis profil
    • http://www.lemans-foto.dk/Camaro/
  • Navn: Leif Svinth Christensen
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #16 Dato: September 15, 2018, 04:31:04 am »
Da vi havde vores afstemning i Nissum omkring vores deltagelse, var der ingen der ville køre med den nye motor, som man følte var trukket ned over hovedet på os alle af en enerådig beslutning som der ikke var flertal for.
Der er sgu' kun Thrump der fyre flere usandheder af end dig i et enkelt opslag...  :o
Den nye motor blev først indført til løb 2 efter en afstemning blandt deltagerne, så den kan ikke få skylden for jeres manglende deltagelse...

Den NSR motor har virkelig gjort en kæmpe forskel og der er nu ingen diskussion om RPM eller nye og gamle motorer og alle kan følge med på langsiderne.

Jeg er helt enig med Dennis at det er en skam at vi  ikke samles om noget fedt ræs også på Sjælland...

mvh
Leif

Offline Jan T.

  • Scaleracer
  • Indlæg: 727
  • Nissum-Minirace
    • Vis profil
  • Navn: Jan Taldorf
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #17 Dato: September 15, 2018, 08:39:41 am »
Hej Leif
Du er godt nok grov  ;D
Du har ret i at det først blev meldt ud fra Dmru at der var motorskift D. 27 Februar og løbet som bekendt blev kørt D. 11. Februar, men der havde debatten omkring skift af motor sandelig været i gang længe.
Skulle jeg så have været fortaler for at mine medlemmer skulle have deltaget i det første løb i år, når de så ikke ville kunne deltage resten af året pga. motorskift  ??? det giver ikke rigtig nogen mening.
Man skulle nok have haft det skift på plads ved starten på året, men det er en anden snak.
Uanset hvad, så har jeg ikke haft nogen indflydelse på hvad folk har truffet af beslutning for deres deltagelse, så meget havde jeg sgu ikke at skulle have sagt  ;D
Jeg mener ikke at have hørt, at man ikke gad at køre derover fordi det var på Sjælland, det er jeg meget sikker på ikke at have hørt noget om men igen, hvad andre skulle have sagt har jeg ikke ansvaret for.
Hvis den afstemning du omtaler er fundet sted efter første løb med ni deltager, så bør man måske huske tilbage på den afstemning som fandt sted efter sidste løb i RRO som med absolut flertal gav et andet resultat vedr. motorskift, men alt det har vi også ligesom været igennem ikke Leif  ::)
Brug nu dagen på at se om ikke der er noget af det jeg her har skrevet her som du kan flueknippe over, så har jeg måske været med til at give dig en god dag  ;) 

Offline Dennis GT

  • Odsherred Slot Car Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 180
    • Vis profil
  • Navn: Dennis Thuesen
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #18 Dato: September 15, 2018, 09:29:56 am »
Undskyld men jeg kan virkelig ikke forstå at man ikke vil gi 115 kr for en motor som gør at alle kan være med, og som giver et fair ræs for alle?

Sendt fra min H8324 med Tapatalk


Offline Jan T.

  • Scaleracer
  • Indlæg: 727
  • Nissum-Minirace
    • Vis profil
  • Navn: Jan Taldorf
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #19 Dato: September 15, 2018, 09:46:32 am »
Hej Dennis
Det har også været et godt valg og jeg håber at det skaber ro omkring 2019 for dem som deltager.
Det skulle bare have været gjort på en mere spiselig måde overfor brugeren, men det er historie nu.
Tråden her starter med at Erik spørger om der er nogen der har forslag til hvordan 2019 kunne komme til at se ud vedr. DM. men ingen byder ind med noget.
Så lad nu tråden omhandle det spørgsmål, jeg har personlig ikke kommet med nogen forslag selvom det nævnes at det skulle være sket.


Offline Dennis GT

  • Odsherred Slot Car Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 180
    • Vis profil
  • Navn: Dennis Thuesen
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #20 Dato: September 15, 2018, 10:06:22 am »
Ja vi er enige om at der nok skal ske noget for ellers tror jeg desværre at serien dør ud...

Sendt fra min H8324 med Tapatalk


Offline Erik-Odder

  • Scaleracer
  • Indlæg: 186
    • Vis profil
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #21 Dato: September 21, 2018, 20:35:07 pm »
 :) :) :)

Jeg har et forslag til delegeretforsamlingen

For at gøre det muligt at køre Scalerace uden de omkostninger der er ved at rejse rundt i hele landet

vil jeg foreslå at der køres to løb i fire regioner som alle tæller til et DM og at de 4 bedste fra hver region kører

en finale,de fire regioner kunne være

Vestjylland med klubberne Holstebro,Skive,Ulfborg og  Nørre Nissumbanen

Nord/Midtjylland med klubberne Ålborg,Randers,Hørning,Ikast og andre klubber i regionen

Fyn/Sønderjylland med klubberne Odense,Esbjerg,Middelfart,Kolding og andre klubber i regionen

Sjælland med klubberne Odsherred,Blovstrød og andre klubber på Sjælland

Lad mig høre jeres kommentarer inden delegeretforsamlingen

mvh

Erik

Offline Erik-Odder

  • Scaleracer
  • Indlæg: 186
    • Vis profil
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #22 Dato: September 21, 2018, 20:59:07 pm »
 :) :) :) :) :)

Kære Racefans

Jeg er godt nok efterhånden en ældre herre men har nydt at køre race med jer gennem 50 år, ok der er ikke mange tilbage fra vi startede i 1968,men Carsten Grønneman ,Niels Elmholt og Thorkild Hjort og andre har været med i  mange år og dengang blev linien for det følgende år lagt på delegeretforsamlingen hvor klubber kom med deres ønsker og efter demokratisk afstemning var der vedtaget nogle retningslinier for det følgende år

Lad os prøve at stå sammen om minirace som vi gjore tidliger da Jan Juul var blandt os, jeg var med i DMRU bestyrelsen gennem flere år ,dengang var det DMRU,s eneste opgave at tilgodese medlemmernes interesse og det er det vel stadig

mvh

Erik

Offline lotus4ever

  • Global Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 3817
    • Vis profil
  • Navn: Pål Hanson
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #23 Dato: September 24, 2018, 08:22:03 am »
Helt overordnet ser jeg det som om der er en ret kraftig metaltræthed i vores lille gren af miniracing for tiden. Der er faldende deltager antal over en bred kam, uanset om det er lokale serier, DMRU serier eller klubløb.

I min optik skal man måske granske hvorfor.

Her på Sjælland er der en relativt succesrig GT serie i GT-MOS, selv nu hvor den er blevet meget mere standardiseret med ét chassis og Scaleauto karosserier i den mest populære af GT-MOS klasserne. Vi har et Classic Cup som kører hos SMRK og har alt fra 4 til 16 deltagere på en almindelig klubaften. Uden at jeg selv har været med endnu, så ser det også ud til at Mini Saloon er blevet en succes. I min optik er de blevet succeser på enkle forståelige regler. Ensartet race med tætte kampe og dermed sjov at deltage i!

Et af de største problemer herover som de fleste andre steder, er dog at det er "The Usual Suspects" som deltager. Med andre ord får vi ikke rigtigt nogen nye deltagere ind.

Og de gamle deltagere der er med endnu fremstår som bagstræbere med meget lille udsyn, og ja det gælder også mig selv.

Hvis den nye motor i Scaleauto klasse har løst de problemer der tidligere var med uens motorer så er det sgu da bare fantastisk!

Den omkostning den enkelte deltager har haft for at skifte motor er vel tæt på at være ligegyldig! Omkostningen svarer til 2 pakker/flasker smøger/snus/pibetobak/elsmøgsvæske/vin/specialøl...…. whatever!!

Så at bitche herinde om noget der er en succes får nok ikke flere til at ville deltage. Just saying!

Så for mig vil det give enorm mening at miniracing generelt kom ind i den nye digitale verden. Al ære og respekt for det arbejde DMRU og dets formænd og delegerede har gjort igennem årene men tiden er løbet fra formatet. I 2018 kan det ikke være rigtigt at alt skal køres som det blev kørt for 50 år siden!

Hvis man ser på mulighederne for at streame og dele møder, afstemninger etc., via nettet så er det jo helt himmeråbende at vi fortsat skal møde op et eller andet sted i landet én gang om året for at tage stilling til forslag som er indsendt.

Come on!

Brug dog de digitale muligheder, gør det tilgængeligt for alle klubber at stemme indenfor deres interesse områder.

Få klubberne registreret så de meddeler hvilke klasser de kører og vil have indflydelse på. Det kan ikke være rigtigt at klubber som udelukkende kører model bils race skal bestemme rammerne for dem der kører 16D eller Digital Scale Racing eller vise versa!

Sidst men ikke mindst er et Fora som Scalerace.dk "so last year" hvis vi vil tiltrække nye deltagere. Fora'er var tingen i 00'erne men nu til dags er det de sociale medier. Uden brug af dem tiltrækker vi ingen! Så slug jeres stolthed og begynd at bruge Instagram, Twitter, Facebook et al.

Jeg er meget enig med Kenny i at DMRU burde være samlende for al dansk minirace, det lykkedes bare ikke rigtigt. Så uden et spark i rø*** som han skriver sker der ikke noget, når alle os der er en lille smule aktive indenfor minirace stort set alle er gråt guld.

Jeg håber der kan komme mange flere deltagere i GT-MOS, Mini Saloon og Classic her på Sjælland så vi får noget godt og sjovt race. Jeg håber naturligvis også at Scaleauto kan danne rammen om et alsidigt DMRU DM.

DMRU må tænke ud af boksen hvis minirace i danmark skal vokse og tiltrække nye deltagere.

Det gør man ikke ved at gøre som man altid har gjort!
Slothilsen,
Pål Hanson,
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund

Offline Per Gimle

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2093
    • Vis profil
  • Navn: Per Steen Nielsen
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #24 Dato: September 24, 2018, 09:17:57 am »
Hej Pål.

Der er rigtig mange ting du skriver, som jeg kan tilslutte mig og jeg tror du allerede har gættet hvor vi aldrig bliver enige ;)

Citat: Sidst men ikke mindst er et Fora som Scalerace.dk "so last year" hvis vi vil tiltrække nye deltagere. Fora'er var tingen i 00'erne men nu til dags er det de sociale medier. Uden brug af dem tiltrækker vi ingen! Så slug jeres stolthed og begynd at bruge Instagram, Twitter, Facebook et al.

Jeg vil bare sige, det har intet med stolthed at gøre ;)

Hilsen en fra det grå guld.

Vi ses vel næste gang til classic i SMRK? :)
VSC, NMK, Modelbygger.

Offline lotus4ever

  • Global Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 3817
    • Vis profil
  • Navn: Pål Hanson
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #25 Dato: September 24, 2018, 10:38:24 am »
Hej Per,

Jeg satser bestemt på at vi ses til næste classic løb hos SMRK  8)

Med hensyn til den moderne kommunikations form så må man, læs her DMRU, klubberne (herunder SMRK), de grånende deltagere(Inklusive mig selv) anerkende at man ikke får fat i nyt blod ved at gøre som man altid har gjort.

At enkelte, som du, nægter at bruge f.eks. Facebook er fint med mig og går i princippet kun ud over dig  ;) men en organisation eller en klub som vil overleve de næste 20-25 år, eller mere, er nødt til at tiltrække nogen som er væsentligt under 40 år gamle, hvis der skal arrangeres minirace i 2030 eller 2040.

Derfor bør man omfavne de nye tider hvor man # alt for at sprede sit budskab  ;D

Selv indenfor erhvervslivet er man trådt ind i de moderne tider og bruger LinkedIn, Facebook, Instagram og Twitter. Faktisk er det i år 2018 et at de vigtigste steder at markedsføre sig. Hvis du vil have fat i de yngre generationer kan man ikke komme uden om Instagram f.eks.

Men for min skyld kan man da sagtens vælge at fastholde tingenes tilstand, sådan som de har været de sidste 50 år. For min skyld kan man vælge at forslag til DMRU skal indsendes med PostNord. At delegeret forsamlingen kræver fysisk tilstedeværelse etc.

Men så skal man måske også kræve at deltagere og medlemmer ikke er født efter 1978  :o

Og med det kan man så sige "Hvil i fred - Dansk Minirace".

Det er der vel ingen der ønsker?

 
Slothilsen,
Pål Hanson,
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund

Offline Racefun.dk/klub

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1683
    • Vis profil
    • SlotWorld.dk shoppen der sender dagligt
  • Navn: Keld Høfler
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #26 Dato: September 24, 2018, 14:16:43 pm »
Jeg er meget enig med dig Pål.

I min optik er det store problem antallet af løb, i gamle dage da unionen blev stiftet var der ganske få klasser, og alle kørte dem, det ses stadig at man i de oprindelige klasser kører 2 eller 3 forskellige bilklasser på samme dage, og kører 2 gange med hver hvilket giver nogle utroligt korte løb, med måske 2 min. pr. spor. om det er udstyret der ikke holder længere eller man bare ikke kan køre længere tid af gangen af andre årsager ved jeg ikke.
Samtidigt kører man så flere afdelinger på hver side af bæltet, en omkostning ikke bare økonomisk men også tidsmæssigt er for meget for mange.

Når man så prøver at afvikle det på samme måde for skalaklasserne går det galt. jeg kiggede ofte på kalenderen dengang jeg deltog og kunne se at jeg ikke kunne deltage nok gange til at jeg kunne gøre mig gældende. Så blev det istedet afbud til alle løbene.

Hvis man istedet afholdt DM i et løb,skiftevis øst og vest ville det give mening for mig.

Som Erik skrev var der 9 klasser for få år siden med 4 tællende løbsdage i hver klasse, det er mere end halvdelen af weekenderne, sikkert godt nok for dem der ikke har et liv ved siden af slotracing. Men absolut ikke godt for alle de andre.

Og når vi ser på sjællands 2 lokale serier er der godt nok 16 løb men rejsetiden er også meget mindre så det kan bedre forsvares at deltage bare for hyggens skyld kontra det at rejse til den anden ende af landet.

Og som Pål skriver så kom ind i det 20'ende århundrede og lad os holde DMRU mødet digitalt, så kunne det nok være der kom lidt flere til, og lad så være med at blande de 3 hovedgrene sammen, for de er meget forskellige.

Offline Per Gimle

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2093
    • Vis profil
  • Navn: Per Steen Nielsen
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #27 Dato: September 24, 2018, 20:58:49 pm »
Lige for at få en ting på plads, jeg har intet imod, at folk bruger de sociale medier, jeg siger bare, at det ikke mig, jeg vælger bare, at  bruge min tid på andre, for mig relevant ting og føler ikke jeg går glip af noget. :)

Så vidt jeg forstår på andre, så er der flere klubber som er på facebook og kunne godt tænke mig at høre hvor mange medlemmer de har fået der igennem.

Når det så er sagt så håber jeg da, at dette  forum kommer til, at forsætte mange år frem. ;)

Hilsen Per.
VSC, NMK, Modelbygger.

Offline Erik-Odder

  • Scaleracer
  • Indlæg: 186
    • Vis profil
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #28 Dato: September 24, 2018, 22:35:29 pm »
 :) :) :)

Der er kommet mange gode forslag til hvordan vi kommer videre med minirace

Keld er inde på at der er for mange løb på begge sider af bæltet og forslår DM på en dag

Det tager mit forslag højde for

Per omtaler Facebook mht nye medlemmer jeg tror Digitalfolkene har meget gavn af deres køb og salg af

Scalextric giver kontakt til nye deltagere, også Peter Broes juniorafdeling giver nyt blod

 Ved løbet i Ålborg viste en ung mand de gamle på plads

Middelfart har Jans sønner med så der kommer nye ind imellem

Pål er inde på en modernisering af DMRU bl. a ved mere brug af digitale medier

Jeg tror det vil gavne alle hvis man ikke beslutter på et årligt møde,det er som regel meget få der

møder op,men afholder et digitalt møde under en eller anden form så alle kan komme frem med deres mening

 uden fysisk tilstedeværelse

Jan er inde på at DMRU beslutter imod brugernes ønsker og at den nuværende form bør ændres
 
En fornyelse eller modernisering kunne være påtrængende

Det kræver nogle ændringer af vedtægterne

DMRU bør være vores fælles organisation og har kun et formål nemlig at tilgodese medlemmernes interesser


mvh

Erik
 

Offline lotus4ever

  • Global Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 3817
    • Vis profil
  • Navn: Pål Hanson
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #29 Dato: September 25, 2018, 08:12:24 am »
Jeg har fuld forståelse for din personlige holdning til social medier Per, det er med tungen i kinden jeg kommenterer lige den del af din holdning.

Når det er sagt så bliver vi bombarderet med udsagn som "Disrupt eller dø", "Den traditionelle sælger er død", uden # kommer man ganske enkelt ikke over disken og i kontakt med de yngre generationer. Det er det vi ude i erhvervslivet må forholde os til dagligt. Og det er det vi bør forholde os til hvis den hobby vi holder af skal overleve.


At du foretrækker dette forum til kommunikation er sympatisk Per, men gammeldags og bagstræberisk. At jeg foretrækker Facebook til kommunikation er, well, i forhold til de yngre generationer ud dateret og gammeldags. Så vi skal begge to "disruptes"  ;)

Som både Keld og Erik skriver bør man nok overvejer at forny sig i sin kommunikations form og måde der vælges og aftales på i DMRU regi. Om ikke andet for hobbiens overlevelse!

 
Slothilsen,
Pål Hanson,
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund