Forfatter Emne:  DEL Danish Endurance League 2018  (Læst 23637 gange)

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: DEL Danish Endurance League 2018
« Svar #15 Dato: November 16, 2017, 17:48:10 pm »
Hej Carsten

Jeg siger ikke det er det. Jeg oplevede først problemet i foråret, min bane er fra 2012.

Så det er vel forsøget værd?
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline Rille-Mulle

  • Odsherred Slot Car Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 498
  • Team Muhlig Racing.
    • Vis profil
  • Navn: Carsten Hansen
Sv: DEL Danish Endurance League 2018
« Svar #16 Dato: November 16, 2017, 17:54:29 pm »
Hej Carsten

Jeg siger ikke det er det. Jeg oplevede først problemet i foråret, min bane er fra 2012.

Så det er vel forsøget værd?

Helt sikkert.
Hvad spænding kører du med på Deadstrippen?
Nr. 2 er bare den første Taber!!!!

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: DEL Danish Endurance League 2018
« Svar #17 Dato: November 16, 2017, 18:36:25 pm »
Hej Carsten

Jeg siger ikke det er det. Jeg oplevede først problemet i foråret, min bane er fra 2012.

Så det er vel forsøget værd?

Helt sikkert.
Hvad spænding kører du med på Deadstrippen?

Hehe, det kan jeg ikke huske. Måler lige senere.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline Slotdevil

  • Scaleracer
  • Indlæg: 76
  • Singelgatan Raceway Malmö
    • Vis profil
  • Navn: Rolf Ivarsson
Sv: DEL Danish Endurance League 2018
« Svar #18 Dato: November 16, 2017, 18:43:11 pm »
Hej!

Vi hade exakt samma problem i SRM som Bo beskriver nedan:

Jeg ved ikke om det her kan hjælpe, men Jeg havde nogen biler, der ved langsom fart ikke talte på min dead strip. Så sagde Carsten Grønnemann, at man kunne øge den spænding dead strip har.

Problemet var bara på ett spår och bara ibland, vi ökade också spänningen och problemet försvann.

/Rolf
Rolf Ivarsson
Singelgatan Raceway Malmö
www.slotcarsrm.se

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: DEL Danish Endurance League 2018
« Svar #19 Dato: November 16, 2017, 19:00:06 pm »
Hej!

Vi hade exakt samma problem i SRM som Bo beskriver nedan:

Jeg ved ikke om det her kan hjælpe, men Jeg havde nogen biler, der ved langsom fart ikke talte på min dead strip. Så sagde Carsten Grønnemann, at man kunne øge den spænding dead strip har.

Problemet var bara på ett spår och bara ibland, vi ökade också spänningen och problemet försvann.

/Rolf

Jeg er ikke sikker, men tror muligvis også kun det var midter spor på min bane.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: DEL Danish Endurance League 2018
« Svar #20 Dato: November 16, 2017, 20:01:28 pm »
Der er 11,83 volt på min dead strip.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: DEL Danish Endurance League 2018
« Svar #21 Dato: November 16, 2017, 20:36:35 pm »
Husk lige at spændingen i deadstrip skal være med modsat pol end banen... Derfor skal plus være til venstre i kørselsretningen. Vi har kun 5 volt til deadstrippen på RingBering og kører med alle typer biler fra gamle 1/32 biler til S16D og GT MOS. Når børnene kører er kørerspændingen sat ned til ca 6 volt og tælleren er stadig stabil og tæller alle omgange 😀

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: DEL Danish Endurance League 2018
« Svar #22 Dato: November 16, 2017, 20:44:21 pm »
Min vender "rigtigt". Men som sagt, nå det virker rigtig, behøver bilen ikke genere en strøm, bare bilen kortslutter sporet.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline Rille-Mulle

  • Odsherred Slot Car Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 498
  • Team Muhlig Racing.
    • Vis profil
  • Navn: Carsten Hansen
Sv: DEL Danish Endurance League 2018
« Svar #23 Dato: November 16, 2017, 22:20:22 pm »
Finaleløbet er kørt..  Vi blev snydt  Game Over.

Men Klaus Alien,  Det her kan ske igen. Og næste gang er det måske jer det går ud over
Så står jeg bare og griner,  "HA HA synd for jer"

NEJ, Fand'me nej.

Jeg beder alle DEL-tagere om at tage stilling til det her problem.

En Omgang kørt,  er det en omgang kørt,  eller er det ikke??

Det er Fand'me et yderst relevant spørgsmål.

Tusind tak til alle for input vedr. Deadstrip.
Hvis ikke jeg kan løse problemet, opretter jeg en tråd om dette emne.

Vil gerne henlede opmærksomheden blandt DEL-tagere omkring ovenstående!!!
Nr. 2 er bare den første Taber!!!!

Offline Steen Michaelsen

  • Scaleracer
  • Indlæg: 306
    • Vis profil
  • Navn: Steen Michaelsen
Sv: DEL Danish Endurance League 2018
« Svar #24 Dato: November 17, 2017, 09:47:57 am »
Tællersystem

Jeg skal bare tilføje 2 ting til dette emne.
ISRA's regelsamling siger

1)"No lap correction is made for missed counting due to a car's braid, nor............."
2)"Race direction must check the lap-counting system if there is a sustained problem. If a problem with the lap counter occurs, then upon its correction, the race direction must re-run the segment".

Så på dansk: hvis en bil misser en enkelt omgang (måske på grund af slæbere) er det bare ærgeligt. men hvis en bil misser 2 eller flere omgang er der et tæller-problem som skal korrigeres, og om nødvendigt skal det pågældende heat køres om.

Steen

Offline mso

  • Ølstykke Mini Race
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1110
  • Skunk Works Garage
    • Vis profil
  • Navn: Michael Surland Olsen
Sv: DEL Danish Endurance League 2018
« Svar #25 Dato: November 17, 2017, 10:30:08 am »
1.14 Marshalling of cars and counting of laps.

The number of laps made can only be the result of the lap counter.
No lap correction is made for missed counting due to the car's braids, nor lane jumping (rider) unless caused by a turn marshal placing the car on the wrong lane. Race direction must check the lap counting system if there is a sustained problem. If a problem with the lap counter occurs, then upon its correction, the race direction must re-run the current segment. Drivers will have their cars back only to change wheels and braids.
If a car falls off it must be placed back by a turn marshal where it initially left the slot. Race direction must check the lap counting system if there is a sustained problem.
The test is made through running across the counter a minimum of ten (10) laps with a test car
always available to the race direction.
If a problem with the lap counter is detected, then upon its correction, the race direction must re-run the current segment.
ESC Stenløse og Båstrup Race Way.

Offline mso

  • Ølstykke Mini Race
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1110
  • Skunk Works Garage
    • Vis profil
  • Navn: Michael Surland Olsen
Sv: DEL Danish Endurance League 2018
« Svar #26 Dato: November 17, 2017, 10:41:50 am »
Ovennævnte er fra ISRA's Rulebook 2017.
ESC Stenløse og Båstrup Race Way.

Offline mso

  • Ølstykke Mini Race
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1110
  • Skunk Works Garage
    • Vis profil
  • Navn: Michael Surland Olsen
Sv: DEL Danish Endurance League 2018
« Svar #27 Dato: November 17, 2017, 10:45:59 am »
Når det er sagt/læst, så forstår jeg godt at det er frustrerende og specielt som løbet endte.

Hilsen Michael.
ESC Stenløse og Båstrup Race Way.

Offline Roadkill_DK

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2156
    • Vis profil
    • http://profile.imageshack.us/user/ParnasRaceway
  • Navn: Jacob Hansen
Sv: DEL Danish Endurance League 2018
« Svar #28 Dato: November 17, 2017, 15:03:49 pm »
Jeg vil gerne forholde mig til det Carsten  :)

Om det var den rigtige vurdering/beslutning - eller mangel på samme, i lørdags ved jeg ikke. Men jeg vil forfærdeligt gerne blive klogere. Derfor lister jeg situationen op som jeg oplevede den. Og det er helt klart en mangel i vores reglement, at denne situation ikke står beskrevet - er helt enig med Carsten, det skal den.

1. runde 3. stint.

I starten af stintet mister TMR omgange i grønt spor, da det bliver konstateret, tages en Track Call. Deadstrip undersøges, alt ser umiddelbart normalt ud. Holdet bliver med det samme tildelt 7 omgange på mistanke om systemfejl. Herefter sættes løbet i gang igen, men igen konstateres det at TMR mister omgange. Der tages igen en Track Call og deadstrip bliver aftørret med rensebenzin. Løbet sættes i gang igen, TMRs bil tæller et par omgange, men stopper herefter igen med at tælle omgange. Der tages igen en Track Call. TMR får lov at benytte deres træningsbil i 10 omgange under løb, træningsbilen tæller alle omgange.
Min vurdering er at der noget med bilens braids, som gør at den ikke tæller, derfor er det som udgangspunkt holdets ansvar. Men det er bare min erfaring fra forskellige løb gennem tiden (det er kørerens ansvar at bilen kan aktivere tælleren) - jeg kan sagtens tage fejl og det er ikke sikkert jeg kan bruge det som grundlag. Vi har som nævnt ikke regler i DEL der beskriver situationen. Der var ikke efterfølgende tællerfejl i grønt spor i de øvrige stints.

Men som sagt skal vi blive klogere - derfor kunne jeg da tænke mig høre, hvad gør man i DES, GT Mos, Scaleauto DM osv.. i sådan en situation og har I en god formulering vi kan låne  :) 

Nå det er sagt, og det er helt igennem SMRKs perspektiv - vi kom til løbet i håb om at tage kvalpointet og køre 61 omgange mere end TMR, da det var vores eneste måde vi kunne vinde serien. Selvom vi tog det ene point i kvallen, var det hurtigt tydeligt at se, at det var lidt af en mundfuld - ja faktisk umulig, at vi kunne køre fra TMR - de bedste kørere på hjemmebane. Der var rigtig meget greb i banen og den var generel svær for gæsterne at køre på - det var det løb over sæsonen med flest Track Calls. Så selvom TMR mistede 30+ omgange i det stint hvor bilen ikke talte, var de foran os med 2 omgange efter første runde. Efter 2. runde var TMR 55 omgange foran os, ca. 6 ½ minutter i tid. Det skal selvfølgelig nævnes at vi havde bilen ude til stort service i slutningen af 2. runde, og ja jeg tog mig god tid, sørgede for at tingene sad ordentlig, skiftede dæk selvom det måske ikke var nødvendigt - den fik lidt olie og et lille klap - ja man kunne ligefrem få den idé at jeg nølede, måske min egen form for sportmanship - men det må andre afgøre. 
Jeg ser løbet som blive afgjort i 3. runde, hvor TMR begynde at rulle baglæns.
Men nej, helt personligt oplever jeg det ikke som en sejr og der er ingen tvivl om jeg hellere vil vinde på lige vilkår.

Hvad er vores muligheder:

1. Vi kan annullere sidste afdeling - det vil ikke betyde noget for den samlede stilling.

2. Vi kan tildele TMR 30 omgange, og de vinder løbet i lørdags, det ændre ikke den samlede stilling.

3. Vi kan køre afdelingen om - jeg tvivler på om det ændre noget og også om folk gider det.

Med Venlig Hilsen
Jacob Hansen
SMRK

"Den største forhindring til sejr, er blodstyrtning eller stålfinger"

Offline Gylden74

  • Odsherred Slot Car Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 278
    • Vis profil
  • Navn: René Birk Gyldenvang
Sv: DEL Danish Endurance League 2018
« Svar #29 Dato: November 17, 2017, 16:35:41 pm »
Der er da ingen grund til at annullere noget som helst, Team TMR vinder jo samlet alligevel, og hvis resultaterne fra alle 4 løb skal efterses med regel luppen så er der andet der også burde ændres (I ved hvad jeg mener  ;)), så nej lær af fejlene og forsøg at undgå dem i fremtiden, det må da være den eneste vej frem.  :D

MvH

René B.G.
OSCC