Forfatter Emne:  NSR kontra Scaleauto motor  (Læst 3854 gange)

Offline cøj

  • Scaleracer
  • Indlæg: 90
  • RMRK
    • Vis profil
  • Navn: Carsten Øland Jensen
NSR kontra Scaleauto motor
« Dato: Marts 25, 2018, 13:51:02 pm »
Jeg vil lige starte med at sige, at jeg synes, det var den rigtige beslutning at udskifte Scaleauto-motoren, da der var en vis uro omkring den.

Jeg har nu anskaffet mig en NSR-motor og har prøvekørt den. Synes det er en kvalitetsmotor med et godt træk, men jeg synes bilen kommer til at køre for stærkt. På vores bane kører den ca. 6-8 tiendedele hurtigere pr. omgang. Jeg håber at hvis Scaleauto-motoren bliver bedre, som lovet, at man vil overveje at tage den tilbage, da jeg synes den passer bedre til bilen og gør det sjovere at køre. Det vil også gøre det nemmere at motoren er i bilen, når man køber en ny Scaleauto-bil. Jeg ved godt, at vi ikke har kørt det første løb endnu med NSR-motoren, men det er min vurdering af motoren på nuværende tidspunkt. Kunne godt tænke mig at høre andres vurdering af motoren i Scaleauto-bilen.
Carsten Øland
RMRK

Offline Pops

  • Midtjysk Mini-Racing Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 790
    • Vis profil
  • Navn: Per Thaudal
Sv: NSR kontra Scaleauto motor
« Svar #1 Dato: Marts 25, 2018, 14:00:57 pm »
Jeg (og andre) har også testet NSR motoren i Ikast.... den er som du skriver lidt vild - og også for vild efter min smag... nu vil jeg ikke blandes ind i DMRU afviklingen af scaleauto serien som sådan da jeg ikke længere deltager i løb i DMRU serien - eller uden for egen hjemmebane mere i det hele taget (og derfor ej heller det kommende scaleautoløb i Ikast) - men jeg giver dig ret CØJ, den gamle motor passede bedre til bilen.... efter min mening!

Mvh LillePer
Pensioneret mini-racer

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: NSR kontra Scaleauto motor
« Svar #2 Dato: Marts 25, 2018, 14:17:11 pm »
Hej Carsten

Hvilke tider kører i på banen?

Personligt har jeg altid syntes en scaleauto var noget bovlam, og har derfor foretrukket (der er også andre grunde) andre klasser!
Har ikke prøvet dem med nsr motoren, men måske man kunne finde et godt kompromis, ved en lidt lavere banespænding? Hvis altså man synes den er for vild?
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline Pops

  • Midtjysk Mini-Racing Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 790
    • Vis profil
  • Navn: Per Thaudal
Sv: NSR kontra Scaleauto motor
« Svar #3 Dato: Marts 25, 2018, 14:37:16 pm »
Lidt lavere banespænding er et godt bud Bo  ;) - hos os i Ikast går det gode overskud i motoren op i hjulspin... det er superfedt med det meget bedre moment - men for meget går tabt fordi hjulene bare sendes rundt uden gavn...
Pensioneret mini-racer

Offline kimmas

  • Scaleracer
  • Indlæg: 141
  • ASCR
    • Vis profil
  • Navn: Kim Maslak
Sv: NSR kontra Scaleauto motor
« Svar #4 Dato: Marts 25, 2018, 14:39:58 pm »
Her må der virkelig være en stor fordel i at køre med CS-04 så - ift. hjulspin :)
- "Den hurtigste vej til et klubmesterskab er at skubbe alle modstandere af i første sving" (Brønne, hvert eneste år)

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: NSR kontra Scaleauto motor
« Svar #5 Dato: Marts 25, 2018, 15:05:40 pm »
Her må der virkelig være en stor fordel i at køre med CS-04 så - ift. hjulspin :)

Eller lidt klister på banen 😅😅
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline Dennis GT

  • Odsherred Slot Car Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 180
    • Vis profil
  • Navn: Dennis Thuesen
Sv: NSR kontra Scaleauto motor
« Svar #6 Dato: Marts 25, 2018, 17:52:24 pm »
I Woodracing har vi kørt med nsr motoren i lidt tid nu og vil sige at vi har fået nogle meget tættere løb ud af det :-)
Og personligt syntes jeg at den er blevet lettere at køre da man ikke behøver at presse den lige så meget for at følge med men det er måske også fordi jeg aldrig har haft en af de gamle motorer som var hurtige og kun har kørt med de langsomme da vi kørte med Scaleauto motor :-?

Sendt fra min E5823 med Tapatalk


Offline Mrleif

  • Midtjysk Mini-Racing Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 753
    • Vis profil
    • http://www.lemans-foto.dk/Camaro/
  • Navn: Leif Svinth Christensen
Sv: NSR kontra Scaleauto motor
« Svar #7 Dato: Marts 25, 2018, 22:22:47 pm »
Ja, NSR motoren er kraftigere end de fleste Scaleauto motor og det bliver spændende at kører løb med den og finde ud af om de er mere ens end SC-26.

Det ville bestemt være godt hvis Scaleauto fik styr på deres motorer og kunne garantere at de levere den samme motor fremover, men det jo intet der indtil nu tyder på at de kan/vil ...
mvh
Leif

Offline Mercer

  • Scaleracer
  • Indlæg: 11
    • Vis profil
  • Navn: Finn Paulsen
Sv: NSR kontra Scaleauto motor
« Svar #8 Dato: Marts 28, 2018, 10:00:41 am »
Skriv lige på Scalerace når i kører med Scaleauto igen (Scaleautomotor) så vil jeg overveje at deltage.
Vi kører fortsat med den rigtige i vores løb.