Forfatter Emne:  GT MOS 5. løbsdag 2017  (Læst 5006 gange)

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
GT MOS 5. løbsdag 2017
« Dato: August 20, 2017, 21:38:28 pm »
Hej alle

Tak til Lygum for husly og lækker forplejning.

Hermed et kort skriveri om dagens løb (andre bidrag er meget velkomne  :)):
Robert kørte dobbeltsejr hjem i GT2 - tillykke
Henrik Bering kørte dobbeltsejr hjem i GT - tillykke

Dennis debuterede i GT 2 og til andet løb var han "last man standing", da der manglede 1 minut. Til trods for at hans bil havde tabt forakslen undervejs, blev bilen repareret og kom tilbage - sådan! Flot kæmpet og bevis på, at man aldrig skal give op  ;). Velkommen til GT MOS Dennis.

Kenny og 2H havde også deres udfordringer med bilerne - så op på hesten igen til næste afdeling  8).

Ellers som altid tætte dyster alle i heats. Dagens tætteste afgørelse faldt mellem Christian Høfler og Henrik Bering i første løb, hvor afstanden til slut var 1 zone (det er en ½ meter på Paramount).

Link til LapMaster resultater: http://www.ringbering.dk/ftp/LocalUser/FTPUser3/LiveTiming/LapMasterResultLink.htm
Link til omgangsanalyse: http://racemaster.dk/user.php?content_type=4&gallery=731&desc=2017-08-20&description=Paramount%20den%2020/08-17
Link til billeder: http://racemaster.dk/user.php?content_type=3&gallery=10203&desc=9.afd GT MOS 20/08-17

MVH
Henrik Bering

Præstation fra omgangsanalyse (med forbehold for manglende omgange pga. udfald i livetiming):
« Senest Redigeret: August 20, 2017, 22:02:09 pm af HenrikBering »

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: GT MOS 5. løbsdag 2017
« Svar #1 Dato: August 20, 2017, 22:33:48 pm »
Tak til alle for en hyggelig dag, på en bane hvor mange havde det svært.

Tak til Christian Lygum for værtskab.

Inden løbet havde vi fra styregruppens side valgt at sætte banespændingen ned fra de 12 volt som hjemmebane folket selv bruger, og til 11 volt.
Grunden til denne ændring, var et forsøg på at sikre alle en sjov dag, med biler som kunne styres, og som passede lidt bedre til banen. Til trods for denne nedgang i power, blev der vidst kørt hurtigere end hidtil.

Efter løbet var der snak om at banen stadig var for svær, og at spændingen skulle længere ned.
For sjov prøvede jeg med 10,5 volt, og efter 19 omgange kørte jeg 5,014 i gult spor. Under løbet havde jeg kørt 5,060 i samme spor. Måske en tanke værd?

Nå, tilbage til mit race.

Træningen havde for mit vedkommende gået ok, jeg manglede lidt, men mente det blot skyldtes manglende bane kendskab.
Op til kval skiftede jeg braids, uden at prøve bilen! Dumt! Under kvallen kunne jeg slet ikke få strøm i det ene sving, og fik en P12, hvor en top 6 burde være mulig.

I første heat startede jeg i det for mig svære spor 4, samtidig var der en del uro, og jeg blev kørt af nogen gange, så det var ikke imponerede. I de næste 2 spor gik det straks  bedre, og til trods for et på dumme affald i sidste spor, endte jeg med en P6. En placering der blev vekslet til en P5, da Christian Lygums bil var for let efter løbet.

I løb 2 gik alt op i en højere enhed, og jeg tror kun jeg havde to selvforskyldte affald. Bilen kørte perfekt, og var en drøm at køre. Det endte med en P3, relativt sikkert foran Keld Høfler på P4, men med endnu længere op til Christian Høfler og Henrik Bering, der endte henholdsvis P2 og P1.
Under racet havde jeg i et enkelt spor en tæt kamp med Robert Castella, og hans Gt2 Porsche, som virkelig havde fart på i dag.

Tillykke til Robert Castella med 2x Gt2 P1
Tillykke til Henrik Bering med 2x Gt Mos P1

Jeg håber vi alle ses til september på OSCC's fine, nye carrera bane.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: GT MOS 5. løbsdag 2017
« Svar #2 Dato: August 21, 2017, 13:47:19 pm »
Hej Bo

Til mit andet GT MOS løb på Paramount i 2015 prøvede jeg at skifte braids inden kvallen - uden at teste bilen bagefter... Resultatet var sidste pladsen i kvalifikationen  :'(, det var en lærestreg  >:(.

Mht. spænding - både volt og et spændende løb er der to sider af sagen, som skal tilgodeses.
Den ene side er, at alle skal kunne deltage på ukendte baner og få en god oplevelse.
Den anden er, at det også skal være spændende - forstået på den måde, at bilen skal køres med gas og bremse de rigtige steder.

Det er en balance mellem at:
1) Tiltrække nye, fordi alle nemt kan konkurrere
2) Fastholde de etablerede, uden det bliver for kedeligt pga. manglende udfordring

Jeg har ikke nogen god løsning i ærmet, som passer til begge hensyn.

MVH
Henrik

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: GT MOS 5. løbsdag 2017
« Svar #3 Dato: August 21, 2017, 14:41:04 pm »
Hej Henrik

Men pointe med at det var en tanke værd, var ligeså meget til mig selv. Havde jeg brugt lidt choke havde jeg måske kørt hurtigere/længere?

Som slotraceren Bo Lundgreen, synes jeg det passede fint med 11 volt til banen i går.

Som (med) arrangør af Gt Mos er jeg nødt til også at tænke på hvad andre synes, nye såvel som erfarne deltagere.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: GT MOS 5. løbsdag 2017
« Svar #4 Dato: August 21, 2017, 15:26:04 pm »
Helt enig Bo

Det er en svær balancegang og jeg er ikke misundelig på din/Jeres opgave i styregruppen, men vil endnu engang gerne kvittere med thumbs up for den store indsats  ;) ;) ;) ;). (@Rasmus: Der mangler en thumbs up smiley...)

MVH
Henrik

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: GT MOS 5. løbsdag 2017
« Svar #5 Dato: August 21, 2017, 15:56:34 pm »
Hej Henrik

Jeg takker på alles vegne for de pæne ord :)

Jacob havde ikke verdens bedste dag i går, men på vores bane er han mindst ligeså hurtig som mig (med en Gt Mos).
Jacob har altid brugt choke, og sagt at ellers bliver det hele alt for ustabilt for ham. Jeg har altid rystet lidt på hovedet af ham, men måske har han en pointe?
Og måske skal vi (nogen af os) til og huske den funktion, som vi jo brugte meget mere da vi kørte 32 ;)


PS, køb en android 👍
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline mso

  • Ølstykke Mini Race
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1110
  • Skunk Works Garage
    • Vis profil
  • Navn: Michael Surland Olsen
Sv: GT MOS 5. løbsdag 2017
« Svar #6 Dato: August 21, 2017, 15:59:36 pm »
Også tak for en hyggelig dag i Nordsjælland.

Jeg kan tilslutte mig koret om det smarte/usmarte i at skifte braids på en ellers fint kørende bil. Resultatet for mig var meget uens strøm og bremse i 2. gennemkørsel og det sikre resultat er frustrationer, affald osv. Hmmm, så er det lært  >:(

Vi ses hos OSCC.

Hilsen Michael.

PS. 11 volt passed fint  8)
ESC Stenløse og Båstrup Race Way.

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: GT MOS 5. løbsdag 2017
« Svar #7 Dato: August 21, 2017, 22:56:08 pm »
Selv tak Bo.

Noget af det klogeste, jeg har hørt i minirace er, at man som arrangør/beslutningstager/styregruppe altid skal vælge den mulighed, som er værst for én selv, da der vil være størst tilslutning til denne.

Men hvis halvdelen ønsker lavere spænding og den anden halvdel ønsker det modsatte - hvordan skal man så vælge  ::)? (spørgsmålet er retorisk - jeg behøver ikke svar  :-X).

Enig i, at vi alle har de fineste justeringsmuligheder på vores håndtag - når vi kører 32, har jeg nogen gange choken skruet op forbi kl. 12  :o :o.

MVH
Henrik

Offline henrik

  • Scaleracer
  • Indlæg: 383
    • Vis profil
  • Navn: Henrik Berntsen
Sv: GT MOS 5. løbsdag 2017
« Svar #8 Dato: August 22, 2017, 07:52:18 am »
Hej Bo - Henrik Bering

Jeg er glad for at vi har levet gearingen om til i år, så bilen bliver både hurtig og kan bremse.  :)

Herefter virker det lidt kunstigt at vi så skal køre på lav spænding. !

Det var en noget anden oplevelse at køre på 11 volt mod de 11,5 som vi havde skruet ned til.  ???

På håndtaget er der mulighed for at justere hvis man syntes spændingen er for voldsom, jeg bruger den samme motor i 1/32 bilen og de køre på 13,8 volt, og jeg skal ligesom Henrik
justere choken op på ca. kl 12 dvs. at vi køre på ca. 12,8 volt  ;)

Jeg var derfor ked af Styregruppens beslutning om 11 volt.  :(

Mvh.
Henrik
Med venlig hilsen
Henrik Berntsen
Hvis du vil vinde og tabe med samme sind, vinder du IKKE !