Forfatter Emne:  Spørgsmål vedr NSR bil på Scalextric Track Day bane  (Læst 2975 gange)

Offline Blicher79

  • Scaleracer
  • Indlæg: 3
    • Vis profil
  • Navn: Camilla Blicher Skov Andersen
Spørgsmål vedr NSR bil på Scalextric Track Day bane
« Dato: April 10, 2018, 08:28:10 am »
Hej,
Jeg er ny herinde, så jeg kender ikke lige reglerne. Men det lyder som om I er de rette at spørge mht. biler til racerbanen.

Min mand har lige købt en Scalextric Track Day racerbane. Den var egentlig til børnene, men de voksne har vist efterhånden brugt mere tid med den  :).

Vi var ikke imponeret af de biler der fulgte med i sættet, så vi har købt hver vores nye bil. Min mand har købt en Audi A4 S-line DTM bil, som kører uden problemer på banen.

Men jeg selv er kæmpe Le Mans fan og fandt derfor på en engelsk hjemmeside "slotcars suppliers", min "drømmebil". En Aston Martin NSR ASV GT3 #95 Gulf Le Mans edition. Den kører fantastisk på banen og er vild hurtig. Meeeeen, når vi kører Grand Prix via den tilhørerne app, så kører den fint, men den tæller ikke omgange???

Og så er det jo ikke så fedt at køre race mod sin mand, når ens omgange ikke bliver registreret :).

Nogen der ved om det drejer sig om en opsætning eller om der skal gøres noget ved bilen?? Imorges prøvede jeg at kalibrere den via appen og der kørte den med appen, men den tæller stadig ikke omgange.

Jeg håber, I kan hjælpe mig!

Offline duejager

  • Scaleracer
  • Indlæg: 105
  • Urmagerens Racing team
    • Vis profil
  • Navn: Johnny Due Pedersen
Sv: Spørgsmål vedr NSR bil på Scalextric Track Day bane
« Svar #1 Dato: April 10, 2018, 11:43:27 am »
Er det digital? så kan det være chippen. Der skal muligvis en scalextric chip i. Var ude forleden og køre på en privat , Arc pro bane, og den kunne ikke læse den chip jeg havde i min slot it
Johnny Due Pedersen
Urmagerens Racing team

Offline mazdarati

  • Scaleracer
  • Indlæg: 199
    • Vis profil
    • Højfyns Mini Race Club
  • Navn: Tommy Østerby
Sv: Spørgsmål vedr NSR bil på Scalextric Track Day bane
« Svar #2 Dato: April 10, 2018, 16:51:49 pm »
Er bilen købt med chip monteret eller har i selv bygget chip i ?


Offline Gysse

  • Scaleracer
  • Indlæg: 175
    • Vis profil
  • Navn: Ivan Kristensen
Sv: Spørgsmål vedr NSR bil på Scalextric Track Day bane
« Svar #3 Dato: April 10, 2018, 16:52:30 pm »
Det er sikkert fordi guiden er rød eller hvid.  Mal guiden ( den del der sidder i rillen )  sort, feks. med tusch eller neglelak. Så skulle der ikke være problemer mere !

Offline Blicher79

  • Scaleracer
  • Indlæg: 3
    • Vis profil
  • Navn: Camilla Blicher Skov Andersen
Sv: Spørgsmål vedr NSR bil på Scalextric Track Day bane
« Svar #4 Dato: April 10, 2018, 21:28:05 pm »
Det er ikke en digital bane. Jeg tror jeg har fundet løsningen. Det er guiden der ikke bliver registreret af sensorerne i banen. Den er hvid og tyndere end de sorte originale Scalextric. Så jeg har købt et Scalextric guide kit, som skal monteres istedet for den hvide, det kræver lidt lodning og lidt fingersnilde med fastmontering af den nye guide.
Jeg skal nok lige give besked om det virker når det er monteret imorgen 😊.
Tak for jeres input.

Offline Blicher79

  • Scaleracer
  • Indlæg: 3
    • Vis profil
  • Navn: Camilla Blicher Skov Andersen
Sv: Spørgsmål vedr NSR bil på Scalextric Track Day bane
« Svar #5 Dato: April 10, 2018, 21:30:44 pm »
Ps. Har prøvet at male den hvide guide sort med tusch men det virkede ikke 😊