Forfatter Emne:  Kabel til guide som ikke knækker (så nemt)  (Læst 2143 gange)

Offline mazdarati

  • Scaleracer
  • Indlæg: 199
    • Vis profil
    • Højfyns Mini Race Club
  • Navn: Tommy Østerby
Kabel til guide som ikke knækker (så nemt)
« Dato: Januar 15, 2019, 17:54:02 pm »
Hvad er det bedste kabel til guide,så man minimerer risikoen for at det knækker ?


Offline Racefun.dk/klub

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1683
    • Vis profil
    • SlotWorld.dk shoppen der sender dagligt
  • Navn: Keld Høfler
Sv: Kabel til guide som ikke knækker (så nemt)
« Svar #1 Dato: Januar 15, 2019, 22:35:46 pm »
Alle kabler knækker på et tidspunkt, kobberet tåler ikke at blive bukket fra side til side hele tiden.

Så det essentielle er at undgå at kobberet bukkes, det kan gøres ved at lade kablet tilgå guiden i en blød bue, gerne et loop, som spreder bukket ud over et stort område.

Og så knækker tynde tråde ikke så let som kraftigere der jo har svært ved at bøjes.

Desuden skal man undgå at komme for meget varme på når man lodder ledningen fordi loddetinnen løber op i kablet og loddetin kan ikke bøje men knækker.

Sidst så skal du bruge silikone kabel, fordi silikonen er blød og lettere lader kablet bukke i bløde kurver. Bruger du alm. Netledning f.eks. Så vil plastikken rundt om have tendens til at bukke samme sted hver gang.

Og brug ikke tykkere kabel end der er behov for, er du i tvivl så prøv dig frem, til 1/32 kan de faktisk være ret tynde uden problemer.
« Senest Redigeret: Januar 15, 2019, 22:37:29 pm af Racefun.dk/klub »

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: Kabel til guide som ikke knækker (så nemt)
« Svar #2 Dato: Januar 16, 2019, 09:53:22 am »
Alt hvad Keld skriver, og så kan jeg anbefale:
Slot it sp22

Den findes desværre ikke mere, og er afløst af slot it sp22b, som også er god, men desværre lige tynd nok til 1/24 biler (i hvertfald de som bruger lidt strøm ;) )
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline JSL

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 190
    • Vis profil
    • Mit garage track
  • Navn: Jannick S. Larsen
Sv: Kabel til guide som ikke knækker (så nemt)
« Svar #3 Dato: Januar 16, 2019, 10:48:43 am »
Jeg vil anbefale Sideways - SWCA/01 kabel....
Det er 1mm silicone kabel og er bl.a godt til 1/32 biler, hvor der ikke er meget plads ude i snuden. Det er superflex og fylder intet.

Hvis man synes at det er for tyndt, så laver de også en 1,5mm...

:)

mvh,
Jannick

--

BUILD, RACE, CRASH, REPEAT

Offline Racefun.dk/klub

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1683
    • Vis profil
    • SlotWorld.dk shoppen der sender dagligt
  • Navn: Keld Høfler
Sv: Kabel til guide som ikke knækker (så nemt)
« Svar #4 Dato: Januar 16, 2019, 14:39:57 pm »
Nu vi lige er ved kabler, har jeg fået en del nye forskellige hjem, som jeg har testet af, jeg vil ligge nogle ud på min side (slotworld.dk) i aften, det er super bløde kabler med tynde tråde.

Jeg havde også nogle kraftige til controller ledning, fra boks til pult, eller til connectorer, men der var en sød mand fra det kolde nord (ja han lignede også julemanden) der fik lagt beslag på det meste til kongeriets nordligste bane (deadstrip og kørepulte)