Forfatter Emne:  DES 2018 - Tanker  (Læst 64785 gange)

Offline lotus4ever

  • Global Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 3817
    • Vis profil
  • Navn: Pål Hanson
DES 2018 - Tanker
« Dato: April 11, 2017, 17:51:19 pm »
Ja Lars og jeg udveksler mange tanker for tiden, for hvordan skal DES se ud til næste sæson?

Vi vil på den ene side godt rettet lidt ind i mod vores tyske søstre og brødre i LMP-Pro serien, men der er også områder hvor vi mener vi har bedre fat i et godt regelsæt. Faktisk er vores regler som de p.t. ser ud næsten 90% identiske med LMP-Pro.

Og derved bliver det nok. For faktisk mener både Lars og jeg at vores vægt grænser virker fint. Motor og gearing virker fint, vi har endelig nogle biler som skal køres og er en udfordring men også sjove at køre med. Og så er der ingen tvivl om at vores minimumsvægt på karosseriet giver en meget bedre holdbarhed.

Vores regler er hellere ikke er langt straffe helvede, selvom et par hold i Nørresundby jo faktisk blev straffet, så er det længe siden der var så mange straffe og stop & go’s at det var med til at forme resultaterne.

Derfor er der faktisk også kun fire områder vi tænker på at ændre lidt på og jer der deltager i DES er naturligvis velkommen med jeres holdninger og meninger så vi til finale løbet i år kan tage en velovervejet beslutning om hvor vi vil hen med reglerne for 2018, med jer deltagere som vægten der tipper vægtskålen.

Tilladte karosserier fra 2018 sæsonen skal være med finne, det betyder i praksis at de ikke må være ældre end fra 2012 da det er den første sæson hvor finnen var en integreret del af bilererne i både American Le Mans Series og på Le Mans og WEC etc. Det betyder også at de på nuværende tidspunkt noget “gamle” biler som Peugeot 908 FAB, Audi R10, R15 og R15+ ikke mere kan deltage. Lola’erne findes i både B12/60 og B12/80 udgaverne med finner i både lang og kort akselafstand. Ligeledes findes Pescarolo’en med finne.

Hvert hold der stiller op i DES udvælger sin dekoration og den resserveres til det pågældende hold. Således at der ikke kommer to 100% ens biler til start. Der vil naturligvis kunne være biler med samme dekoration men forskellige startnumre som i 1:1. Det vil være efter “først til møllen” princippet at bilernes dekoration reserveres, dog har hold som har deltaget i indeværende sæson førstevalg på den dekoration de har kørt med i år.

Vi overvejer at skifte hjul til DoSlot komplet hjul så vi kører på samme “gummi” som i LMP-Pro serien. Dette afhænger af pris og leverings sikkerhed som vi p.t. har samtaler med DoSlot om.

Der overvejes også at genindføre hand-out motorer med en indlagt 5 minutters test af de modtagne motorer efter de er monteret i bilerne.

En sidste ting vi vil tilføje i 2018 reglerne er at inkludere og tillade de nye 2017 DPI & LMP biler fra den Amerikanske IMSA Weathertech Sportscar Chapionship. Det betyder at Cadillac’en og Mazda’en samt alle de andre LMP biler fra denne serie vil være tilladt fra 2018 - Dette håber vi faktisk ikke der er nogen som kan modsætte sig.

Som sagt kom gerne med input og holdninger til ovenstående.




 


« Senest Redigeret: Oktober 04, 2017, 20:51:06 pm af lotus4ever »
Slothilsen,
Pål Hanson,
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: DES 2018 - Tanker
« Svar #1 Dato: April 11, 2017, 18:01:07 pm »
Hej Pål

Det hele lyder fornuftigt, dog vil jeg godt pointere at de fleste lukkede biler kørte med finne allerede i 2011, deriblandt Lola B 11/80, den sidste Peugeot 908 og den første Audi R18.
Desuden kørte Lola B11/63 med finne i 2012.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline lotus4ever

  • Global Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 3817
    • Vis profil
  • Navn: Pål Hanson
Sv: DES 2018 - Tanker
« Svar #2 Dato: April 11, 2017, 18:10:36 pm »
Hej Pål

Det hele lyder fornuftigt, dog vil jeg godt pointere at de fleste lukkede biler kørte med finne allerede i 2011, deriblandt Lola B 11/80, den sidste Peugeot 908 og den første Audi R18.
Desuden kørte Lola B11/63 med finne i 2012.
Du har delvist ret  ;)



Som man kan se her så er der flere biler uden finne, så derfor går det ikke bare at sige 2011 og frem hvis vi skal luge biler uden finne ud.



Til gengæld er alle LMP biler med finne i 2012 og fremefter.
Slothilsen,
Pål Hanson,
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: DES 2018 - Tanker
« Svar #3 Dato: April 11, 2017, 18:19:21 pm »
Enig, men er biler MED finne fra 2011 tilladt i jeres oplæg?
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline lotus4ever

  • Global Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 3817
    • Vis profil
  • Navn: Pål Hanson
Sv: DES 2018 - Tanker
« Svar #4 Dato: April 11, 2017, 18:25:04 pm »
Enig, men er biler MED finne fra 2011 tilladt i jeres oplæg?
Det kunne de vel nok være, men er det noget specielt du er ude efter, så skriv biltypen ind her med startnummer og dekoration.

Ellers så er der jo de her fra 2012 hvor bla. Lola B11/66 er med med en finne, det er jo faktisk NdW karosset bare med  en finne.

Slothilsen,
Pål Hanson,
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: DES 2018 - Tanker
« Svar #5 Dato: April 11, 2017, 18:32:49 pm »
Jeps, men har fundet den her lmp2 (b11/80) fra 2011, som er 99% identisk med b11/66 (undtagen luftindtag på tag)

Er den tilladt, vil vi gerne reservere den ;)
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline lotus4ever

  • Global Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 3817
    • Vis profil
  • Navn: Pål Hanson
Sv: DES 2018 - Tanker
« Svar #6 Dato: April 11, 2017, 18:34:46 pm »
Jeps, men har fundet den her lmp2 (b11/80) fra 2011, som er 99% identisk med b11/66 (undtagen luftindtag på tag)

Er den tilladt, vil vi gerne reservere den ;)
Jeg tager hermed dit input som at du godt kan leve med finnen, men at du syntes vi skal lave en liste med tilladte finne biler så at sige  ;)
Slothilsen,
Pål Hanson,
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: DES 2018 - Tanker
« Svar #7 Dato: April 11, 2017, 18:39:49 pm »
Jeg behøver ikke en liste  :) men hvis bilen har kørt med finne, og jeg kan fremvise det, og min modelbil har finne, burde det være nok?
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline lars_jacobsen

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 1222
    • Vis profil
  • Navn: Lars Jacobsen
Sv: DES 2018 - Tanker
« Svar #8 Dato: April 11, 2017, 21:59:43 pm »
Det kan den med garanti i så fald bo :)
MVH
Lars Jacobsen

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: DES 2018 - Tanker
« Svar #9 Dato: April 11, 2017, 22:29:17 pm »
Det kan den med garanti i så fald bo :)

I så fald vil vi meget gerne stille med den som er afbilledet længere oppe.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline lars_jacobsen

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 1222
    • Vis profil
  • Navn: Lars Jacobsen
Sv: DES 2018 - Tanker
« Svar #10 Dato: April 11, 2017, 23:15:47 pm »
Det ser vi frem til bo  :)
MVH
Lars Jacobsen

Offline lars_jacobsen

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 1222
    • Vis profil
  • Navn: Lars Jacobsen
Sv: DES 2018 - Tanker
« Svar #11 Dato: April 11, 2017, 23:28:56 pm »
Der var faktisk en ting mere som vi regner med at indføre ved DES 2018 og det er handout motorer samt 5 minutters test/opvarmning før kval så motoren kan kontrolleres inden kval/løb
MVH
Lars Jacobsen

Offline lotus4ever

  • Global Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 3817
    • Vis profil
  • Navn: Pål Hanson
Sv: DES 2018 - Tanker
« Svar #12 Dato: April 12, 2017, 06:51:31 am »
Der var faktisk en ting mere som vi regner med at indføre ved DES 2018 og det er handout motorer samt 5 minutters test/opvarmning før kval så motoren kan kontrolleres inden kval/løb
Er skrevet ind i den oprindelige tekst.
Slothilsen,
Pål Hanson,
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund

Offline Ronald

  • Scaleracer
  • Indlæg: 334
    • Vis profil
    • Randers Mini Race Klub
  • Navn: Bjarne Jørgensen
Sv: DES 2018 - Tanker
« Svar #13 Dato: April 12, 2017, 08:35:11 am »
Hej
Er det tilladt at køre en bil med to finner?
Så har jeg hørt at nogen påtænker at stille op med denne her 😜
/Bjarne
Desuden mener jeg vi bør køre noget ræs!

Offline Racefun.dk/klub

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1683
    • Vis profil
    • SlotWorld.dk shoppen der sender dagligt
  • Navn: Keld Høfler
Sv: DES 2018 - Tanker
« Svar #14 Dato: April 12, 2017, 11:28:43 am »
Må vi stadig skifte bemaling i sæsonen, og kan man reservere flere til et hold?

Vi er jo 3 mands hold og det kunne tænkes at vi gerne ville have forskellige biler os 3 på holdet når vi kører hjemme, og så vælge den bedste af vores 3 biler når vi skal køre DES.


Anyway vil jeg reservere

Lola B12/80

Nr. 30 Le Mans 2013 blå, visit america

Nr. 28 Sebring m.fl. 2012 Gulf

Nr. 70 Daytona m.fl. 2016, rød/sort med hvide striber
« Senest Redigeret: April 12, 2017, 13:18:38 pm af Racefun.dk/klub »