Forfatter Emne:  Gt Mos team race hos Bsrc.  (Læst 4185 gange)

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Gt Mos team race hos Bsrc.
« Dato: Maj 21, 2017, 20:14:57 pm »
Hej Alle

Tak for en hyggelig, og lidt FOR spændende og dramatisk dag.
Her er min oplevelse af løbet.

Vi kvaller som 1, mens vores største konkurrenter Racefun har problemer, og kommer i den første gruppe.
Carsten lægger ud med et nærmest perfekt 1. Stint, herefter kører jeg blåt spor, og "katastrofen" indtræffer. Jeg ryger af efter langsiden. Bilen bliver så sat i rødt spor, og ryger af med fuld smæk, efter bananen.
Ud og lime bodymount, og vi taber 25-28 omgange, resten af runden er vi hurtigst, og kører længst.
Men det er op ad bakke.
Jeg ser i pausen, at det ene mount er løsnet igen, men skal vi have en chance, skal vi bare køre.
Vi er 14 omgange efter inden sidste runde.
Jeg skal køre første Stint efter pausen, i spor 2.
Christian kører spor 1. Jeg kører egentlig stærkt, men falder     
af flere gange og bliver kørt af og mister 1 omgang.
Altså bagud med 15, med 3 stint tilbage.
Carsten henter så 8 omgange på Keld, og jeg tager 6 omgange på Christian i de næste.
Så nu har vi 1 op, med 1 stint tilbage.
På 2. Omgang ryger Carsten af, og jeg fumler, så vi mister næsten 1 omgang.
2 op.
De første 10 min er meget status quo og jeg tror chancen er væk. Men så de sidste 5 min kører Carsten helt perfekt, og Keld ryger af nogen gange, og med 2.30 tilbage, er vi en halv omgang foran.
Vi ender en omgang foran, og bilen falder af, da strømmen bliver taget, og Body mount deler sig igen 😁😬😬

Flere andre hold blev også ramt af større eller mindre defekter, pga affald og påkørsler.
Særligt White Mouse var ramt, og måtte flere gange lime, og tilføje vægt. Noget der senere viste sig at blive afgørende.

Efter løbet er Woodracing og Oemr.dk's biler for lette og slutstillingen blev som følger:

Illuminati Racing
Racefun
Dark Horse
White Mouse
Woodracing
Oemr.dk

Tak til alle for en hyggelig dag, og tak til Carsten for den fine forplejning, og for at åbne sin bane for os.

Og ikke mindst tak til Carsten for et perfekt kørt løb, og et godt samarbejde  :)
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline PlafitRacer

  • Vikings Scaleracing Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1236
    • Vis profil
  • Navn: Henrik Hasager
Sv: Gt Mos team race hos Bsrc.
« Svar #1 Dato: Maj 21, 2017, 22:05:20 pm »
Tak til Carsten og Inge for en meget fin frokost - noget mere lækkert end de sædvanlige do-it-yourself-leverpostejer :)

Godt at høre at Lasse overlever uden mén ;) Det var noget uhyggeligt at se ham ligge der og ikke helt være 100%.

Min ellers velkørende Slotfabrik Ferrari P4/5 er sendt til de evige jagtmarker - røven er kørt af, fronten er flækket 5-6 steder, den ene ponton er kørt af - chassiset er det eneste, der er helt på vognen :) Jesper og jeg slikkede sårene, fik kørt ganske hæderlige tider på 3,8 -4,0 sek - en enkelt var under 2/1000 fra banerekorden, vist nok sat af Carsten. Både Jesper og jeg skal stadig træne lidt for at sammensætte nogle flere omgange for fuld skrue ;)

Tillykke til Bo og Carsten med sejren og feltets flotteste bil
Med racerhilsen,
Henrik Hasager
Vikings Scaleracing Club, afd København ...

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: Gt Mos team race hos Bsrc.
« Svar #2 Dato: Maj 21, 2017, 22:31:06 pm »
Til de ikke indviede, skal det nok lige forklares at Lasse stødte hovedet ind i et ophængt til en projektor ved banen, hvor ved han besvimer.
Han kommer dog relativt hurtigt "tilbage", men er groggy, og har efterfølgende været en tur på hospitalet, til observation, men er hjemme igen.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline Lasse

  • Scaleracer
  • Indlæg: 2071
    • Vis profil
  • Navn: Lasse Ibsen
Sv: Gt Mos team race hos Bsrc.
« Svar #3 Dato: Maj 22, 2017, 08:43:15 am »
Tak til alle Jer, der var til stede og viste stor omsorg ved mit uheld. I er fantastiske!! :) :) :) Jeg slap med 2 timers observation for hjernerystelse samt limning af flængen i hovedbunden, hele vejen igennem med Michael ved min side. Han sørgede også for at få mig transporteret hjem bagefter. Tak til Jan og René, der så fint havde sørget for at få såvel Ford'en som mit grej til Hedehusene. Mht. resultatet, kan jeg se på bilen, at det var den ulyksaglige wolfram-stang fra tidligere, der havde set sit snit til at stikke af igen. Vi ses på banerne.
Det drejer sig ikke om at være med, men om at vinde! Se nu at få det stykke skrot fjernet fra sporet.

Offline Jan-oscc

  • Odsherred Slot Car Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 211
    • Vis profil
  • Navn: Jan Linderholm
Sv: Gt Mos team race hos Bsrc.
« Svar #4 Dato: Maj 22, 2017, 09:25:29 am »
Hej Lasse

Godt at høre at du er på højkant igen ;).
Det så lidt uhyggeligt ud, da du bare "dejsede om" uden at tage fra i faldet .....  :-\

Vi ses igen til ræs igen, forhåbentlig inden alt for længe.

PS tak til Carsten Grønnemand for en godt arrangeret raceday, god forplejning og kamp til det sidste.
Incl. uheld og diskvalifikationer  ::)

mvh. Jan Linderholm
Vh. Jan Linderholm, OSCC og Woodracing.

Offline SlotCarsten

  • Racefun
  • Scaleracer
  • Indlæg: 381
    • Vis profil
    • http://www.slotcarracing.dk
  • Navn: Carsten Grønnemann
Sv: Gt Mos team race hos Bsrc.
« Svar #5 Dato: Maj 22, 2017, 14:12:20 pm »
Tak til alle, og min undskyldning til Lasse.
Det er første gang jeg har oplevet nogen blive kørt bort i en ambulance efter at have deltaget i et slot-race !

Lasse var triple uheldig.
Først kommer en repareret bil på banen netop som et baneskift ender, med det resultat at Lasse's bil banker med fuld skræld ind i en holdende bil.
Resultatet er at en vægtstang river sig løs. Af fairness fik Lasse lov at lime stangen på igen, men åbentbart har limen ikke holdt, så da racet er slut er stangen væk igen.
(Den er stadig ikke fundet) og bilen bliver nu disket for at være for let.
Læg dette oven i det grimme styrt Lasse var udsat for, og ja kære Lasse, det kan vist ikke betale sig at du køber en lottokupon i denne uge.

Når så det er sagt, så var det hell-of-a-race mellem RaceFun og Illuminati.
Det var fra start klart at der skulle køres til grænsen hvis sejren skulle hjem. Både fra RaceFun og Illuminaties side.
På nær runde-1, heat-2 BLÅ hvor Illuminati havde uheld, er der kørt meget konstant.
Begge hold ligger inden for 1% i anden runde af første rundes resultat, så det var virkeligt intenst.
Stort tak til Bo som havde fået lavet en super hurtig og stabil bil frem til os og som han også selv kørte perfekt.

                   1-Rød   2-Hvid   3-Blå             4-Gul
Illuminati-1   227,17   225,21   194,16   220,12
Illuminati-2   227,15   225,03   223,06   222,05
RaceFun - 1   227,04   219,1   222,06   214,02
RaceFun - 2   226           220,08   220,03   216,19

Hilsen Carsten G.
MVH, Carsten Grønnemann.