Forfatter Emne:  Tætte og sjove ræs  (Læst 3814 gange)

Offline Racefun.dk/klub

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1683
    • Vis profil
    • SlotWorld.dk shoppen der sender dagligt
  • Navn: Keld Høfler
Tætte og sjove ræs
« Dato: Januar 16, 2018, 09:19:36 am »
I racefun har vi på de senest 2 klubaftener været henholdsvis 15 og 14 mand til start i Mini-Saloon klassen, disse små simple biler der ikke må opgraderes med diverse dele giver nogle uhyggelige tætte løb, hvor en simpel udskridning uden affald stadig koster flere placeringer. højdramatiske afgørelser hvor stillingen skifter i sidste sving det er sjovt også selv om det i går var mig der vekslede en potentiel podieplads til en 7. plads med en enkelt udskridning.


Fredag var der besøg helt fra Grønland, tænk at man rejser 4 tusinde km blot for at deltage i Mini-Saloon - det er stort.
samt et gensyn med Per 'Online' Kristiansen som havde fået rust i triggerfingeren, men det er snart slidt væk.
15 mand stillede op og fik kørt nogle rigtig gode løb, men også lidt arbejde til påsætterne med hele 3 nye på banen. blandt de garvede var der tæt race hårde dueller, en sjov aften.

Mandag mødte 14 mand op men kun 6 gengangere, her var alle klubmedlemmer og kun en enkelt ny så det gav omend et par endnu tættere race hvor der skulle gang i mål kameraet.

1. løb vinder Carsten klart men der er kun 0,7 omgang mellem nr. 2 og nr. 7, hold nu fast det er sjove tætte løb med de her Mini-Saloon's http://club.racefun.dk/TargaFl…/Results/Resultat00288_R1.htm

2. løb slutter med 0,04 ca. 1 meter mellem Keld og Carsten på 1. og 2. plads og kun 0,007 sek. mellem deres hurtigste omgangstider. et enkelt lille svip med bagenden og du kan se flere placeringer ryge forbi.
http://club.racefun.dk/TargaFl…/Results/Resultat00289_R1.htm

Hvis interessen for denne klasse bliver ved med at vokse må vi nok til at starte tidligere. og kørerne skal nok være klar så vi sparer på pauserne.
Og så udnyt alle klubaftener på træning på banen, hvis alle medlemmer møder op skal vi ud i 5-6 heat pr. løb.

lidt klip fra et tidligere løb:

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: Tætte og sjove ræs
« Svar #1 Dato: Januar 16, 2018, 12:28:49 pm »
Tillykke med successen Keld - det er bare fedt!!!!!!  :P :P :P :P :P

Der er ingen tvivl om, at det er klassen at starte op i, som ny i minirace: Ud af æsken bil med ok pris, lav kompleksitet og kan endda køre på 1/32 baner (og digitalt). Hvis jeg ikke havde fyldt slotkassen med GT MOS biler, var jeg skiftet  ;).

MVH
Henrik

Offline Lasse

  • Scaleracer
  • Indlæg: 2071
    • Vis profil
  • Navn: Lasse Ibsen
Sv: Tætte og sjove ræs
« Svar #2 Dato: Januar 17, 2018, 09:09:44 am »
Det er en sjov klasse, men jeg må bare sande, at i fredags, da vi havde den store sælfanger på besøg, koster en sløv motor også for meget. Uanset hvem, der forsøgte at overhale mig, vandt en 20-30 centimeter bare på et enkelt ligestykke, til trods for at controlleren var trykket i bund, så plastikken var ved at knække. En 9.ende plads med kun 2 affald og få kørerfejl i 2. løb (i øvrigt samme resultat som i 1., hvor jeg kørte med Julius' aflagte NSU med rigtig mange afkørsler), viser noget om tætheden.... Jeg har investeret i en ny maskine :'( :'( >:(
Det drejer sig ikke om at være med, men om at vinde! Se nu at få det stykke skrot fjernet fra sporet.