Forfatter Emne:  DM 4 Afd 1:24 Scaleauto  (Læst 14089 gange)

Offline Rene oscc

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 442
  • Det handler ikke om at vinde.... og dog
    • Vis profil
  • Navn: René Glæsel
DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Dato: August 13, 2018, 15:44:50 pm »
Hej
Her er Invitation til DM 4 Afd. 1:24 Scaleauto den 9/9 Hos OSCC

Tilmelding http://dmru.dk/Tilmelding.html

Vh
René Glæsel
Med Venlig Hilsen
René Glæsel
OSCC/Woodracing

Offline Jan-oscc

  • Odsherred Slot Car Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 211
    • Vis profil
  • Navn: Jan Linderholm
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #1 Dato: September 06, 2018, 21:45:13 pm »
hej Rene

Jeg har glemt at melde mig til spisning....... Det er vel ikke forsent, for jeg tror at jeg er sulten på søndag..... ;D

Vi ses Jan
Vh. Jan Linderholm, OSCC og Woodracing.

Offline Rene oscc

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 442
  • Det handler ikke om at vinde.... og dog
    • Vis profil
  • Navn: René Glæsel
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #2 Dato: September 07, 2018, 08:10:13 am »
Hejsa Jan
Der er også mad til dig ;)
Med Venlig Hilsen
René Glæsel
OSCC/Woodracing

Offline Erik-Odder

  • Scaleracer
  • Indlæg: 186
    • Vis profil
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #3 Dato: September 10, 2018, 19:28:09 pm »
 :) :) :) :)

Det var et rigtigt godt løb i Odsherred hvor 4 afd af DM i Scalerace blev afholdt på en meget fin Carrera bane

Bare ærgerligt at jeg var den eneste der ikke var fra den lokale klub

Er der noget der bør ændres i forbindelse med afholdelse af DM

i 2012,2013,2014 var der DM i 9 klasser

i 2016 og 2017 var der DM i 5 klasser

i år er der DM i 4 klasser

Hvad med 2019 ?

S 16D ,Open 24 har været med i rigtig mange år og Digital ser ud til at have interesse for afholdelse af DM

Hvad mener i ?

mvh

Erik


Offline Jan T.

  • Scaleracer
  • Indlæg: 727
  • Nissum-Minirace
    • Vis profil
  • Navn: Jan Taldorf
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #4 Dato: September 13, 2018, 20:05:55 pm »
Hej Erik
Hvordan kan du spørge så naivt når svaret står ude i din garage.
Din gamle morris 1000 er brudt sammen og først nu kan man reparerer på den, og sådan er det også med organisationen bag dansk minirace.
Problemet her er bare at der er nogle der bliver siddende i sædet og nægter at forstå at bilen ikke længere køre, men holder bum stille.
I mellem tiden falder folk fra, sælger deres grej og kommer ikke i gang igen, dette oplever vi i øjeblikket i området hvor jeg begår mig.
Du har været ovre og køre et klubløb, som efter sigende er tællende til et nærmest ikke eksisterende DM, det må være en flad fornemmelse at køre hjem med.
Uanset hvem der vinder DM i år, må det være at sammenligne med Le Mans 2018 hvor toyota vandt, for hvem fanden var der at køre imod, det er ikke stort at gå hjem med.
Så længe Dmru skal styre det i den eksisterende form, kommer det kun til at gå en vej og det er ret mod bunden.
Nissum Minirace valgte jeg at lukke efter et medlems møde , hvor det klart blev tilkendegivet, at man ikke ønskede at forsætte hvis man ikke kunne køre større løb ude, bla. DM, men man ønskede IKKE at gøre det under Dmru.
Alle husker den kniv vi som klub/kører fik i ryggen sidste på, hvor man gik totalt imod brugerens ønske, prøv at forstel dig en forretning der ikke vil have de vare på hylden som brugeren vil have, tror du sådan en forretning er bæredygtig.
Jeg håber du kan bruge mit svar til noget  ;)
Ps: men ellers kan vi jo bare ses til Rc crawler i Holstebro på søndag, hvis du har noget at køre med  ;D       

Offline vallentin

  • Scaleracer
  • Indlæg: 124
  • Racing gives you wings
    • Vis profil
    • woodracing
  • Navn: Kim Vallentin
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #5 Dato: September 13, 2018, 21:30:02 pm »
Hej Jan
Tak for de pæne ord om niveauet for de sjællandske klubbers medlemmer, der er åbentbart enrettet så det ikke er muligt at tage fra jydeland til djælveøen kun den anden vej er der åbent, jeg har åbenbart ikke fulgt med men hvilken kniv fik du i ryggen sidste år ?
Desuden jeg er sikker Toyota er glade for deres Le Mans sejr, og  Glæsel er for det for sin DM 2018 titel.
Hilsen Kim V
PS. Woodracing,HMC og Kilderace er IKKE en del af OSCC, men en konkurerene klubber og hvis du gider se resultatet er der kun 2 fra OSCC
Kan vi ikke bare hygge os med lidt race

Offline Jan T.

  • Scaleracer
  • Indlæg: 727
  • Nissum-Minirace
    • Vis profil
  • Navn: Jan Taldorf
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #6 Dato: September 13, 2018, 22:01:36 pm »
Hej Kim
Jeg har også vundet DM i scaleauto, jeg kan gå ned i min kælder og se om det er en eller to gange, for der står mine pokaler.
Men jeg kan huske at første gang jeg vandt, var der kun mig der deltog hele året med scaleauto, lad os bare sige at jeg ikke har dem stående fremme, for jeg mener ikke at det var stort.
Hvis du ikke var på Fyn sidste år til sidste afd. og overhørte den afstemning der fandt sted, så har du ikke brug for at vide det.
Jeg tog udgangspunkt i hvad Erik skrev omkring de deltagende medlemmer til løbet, hvis du gider læse hvad han skriver.
Når det så er sagt, så vil jeg give dig helt ret i at det ikke er godt nok at der ikke er flere der deltager her ovre fra, men DM for i år blev ødelagt tidligt på året hvor der blev kørt et løb ovre ved jer som skulle have været aflyst grundet manglende deltagelse, men det blev gennemført og alt gik til den arrangerede klub og deres nærmeste, DER var det ødelagt.
Det virker for pokker da ikke at man har en paragraf hvor der står, at løbet kan aflyses ved for få deltager, men ikke noget om hvor mange der skal til for at det kan gennemføres, det er bare noget af det der sejler i Dmru.
Så det er ikke fordi vi ikke gad at køre derover til jer og køre race sammen med jer, der var bare ikke noget at komme derover efter. 

Offline Dennis GT

  • Odsherred Slot Car Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 180
    • Vis profil
  • Navn: Dennis Thuesen
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #7 Dato: September 13, 2018, 22:32:57 pm »
Hej Jan T.

Da vi kørte i woodracing var det for det første ikke kun os her ovre fra for der var da også folk fra Jylland.
Og hvordan kan du sige at der ikke var noget at køre her over for da det var det første løb så må det jo være fordi i ikke gider.
Udover det så ka jeg da huske at vi var nok til det første løb og hvis du mener at der ikke var nok deltagere hvorfor kom du så ikke selv?
Jeg var også med i Odense sidste år og der var der da nogle som sagde at de gad ikke køre her over for at køre ræs...

Mvh Dennis OSCC


Sendt fra min H8324 med Tapatalk


Offline lowflyer

  • Scaleracer
  • Indlæg: 786
    • Vis profil
  • Navn: Thorkild Hjorth
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #8 Dato: September 13, 2018, 22:39:55 pm »
Hej Jan
Jeg synes virkelig, at du skal tage dine briller på og kigge på dine pokaler, jeg tvivler på at du vil finde nogen hvor der står Dansk Mester i Scaleauto på, du vandt JF i Scaleauto som eneste deltager, det er nok mere korrekt.
Du sludrer som sædvanligt Jan!
Jeg var til 1. Afd. DM på Woodslot banen i år, hvorfor mener du at det skulle have været aflyst ?

Jeg har svært ved at tage dig seriøst, for du blander en masse ting sammen, og har ikke styr på facts.

Erik Odder vil foreslå en anden måde at afvikle DM på, så må du jo se om det bliver vedtaget, og kan stille dig tilfreds.
Mvh og gensyn til mini Racing løb.
Thorkild
LMP24....Slot Racing made easy.
http://www.lmp24.dk

Offline Jan T.

  • Scaleracer
  • Indlæg: 727
  • Nissum-Minirace
    • Vis profil
  • Navn: Jan Taldorf
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #9 Dato: September 13, 2018, 23:05:12 pm »
Hej Torkild
Jeg tog lige mine briller på og gik i kælderen, og du har ret, det var JF Open 2012 og 2013 jeg vandt og det var før der blev kørt DM i scaleauto.
Men det ændre ikke på at hvis du en den første, så se dig lige over skulderen og er der ikke andre, så er du ikke den første , men bare alene.
Jeg mener at første afd. skulle have været aflyst pga. for få deltagere, men også fordi der kun var fire udefra kommende, de resterende fem var fra klubben, det burde man have set ikke var nogen god start på året og dette er ikke en holdning jeg står alene med.
Jeg går ikke op i om du tager mig seriøs Torkild, for der er ingen der i Dmru tager brugeren seriøs, det er der ikke noget nyt i.
Hvad skal det til at skrive at jeg sludrer som sædvanligt, et pænere ordvalg ville være passende som repræsentant for Dmru. ( nu har jeg ikke været inde og se om om du stadig har med det at gøre, men det går jeg ud fra )
Det er ikke som udgangspunkt sludder, st have en anden mening en dig  ;)
 

Offline lowflyer

  • Scaleracer
  • Indlæg: 786
    • Vis profil
  • Navn: Thorkild Hjorth
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #10 Dato: September 14, 2018, 09:17:04 am »
Hej Jahn,
Siden hvornår har det været et kriterie for aflysning af løb at der skulle være hvor mange udenbys? til et DM løb ?
Du har ret til at have en mening, og det har du minsandten også! Det har jeg også ! Jeg er IKKE medlem af DMRU’s bestyrelse ! Så du skal ikke pådutte DMRU, hvad jeg måtte have af mening.
LMP24....Slot Racing made easy.
http://www.lmp24.dk

Offline Jan T.

  • Scaleracer
  • Indlæg: 727
  • Nissum-Minirace
    • Vis profil
  • Navn: Jan Taldorf
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #11 Dato: September 14, 2018, 12:14:41 pm »
Hej Torkild
Og sådan kunne det så blive ved, men det gider jeg ikke.
Lad det ligge, vi kommer ikke videre  ;)

Offline Kenny

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1612
    • Vis profil
  • Navn: Kenny Winther
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #12 Dato: September 14, 2018, 13:45:16 pm »
Hold da op hvor rønnebærrene er sure rundt om i landet, nu er det så ikke noget nyt at nogle ikke er tilfredse med Dmru, men så kan man da kun opfordre folk til at stille op og selv gøre en forskel.
På Sjælland har der stort set i alle de år jeg har kørt, også været en gruppe der modarbejdet alt fra Dmru, det er lidt som om at folk ikke forstår det burde være vores alles samlingssted, og de som frivilligt tager arbejdet burde ha et klap på skulderen fremfor et spark i r....
Mvh Kenny

Offline Dennis GT

  • Odsherred Slot Car Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 180
    • Vis profil
  • Navn: Dennis Thuesen
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #13 Dato: September 14, 2018, 20:04:44 pm »
Jan det er da klart at det stort set kun er os her ovre fra som kører her når i ikke gider at tage her over...
Så kom dig og deltage i stedet for at sidde og være negativ...
Mvh Dennis Oscc

Sendt fra min H8324 med Tapatalk


Offline Jan T.

  • Scaleracer
  • Indlæg: 727
  • Nissum-Minirace
    • Vis profil
  • Navn: Jan Taldorf
Sv: DM 4 Afd 1:24 Scaleauto
« Svar #14 Dato: September 14, 2018, 21:12:08 pm »
Hej Dennis
Hvis det bare var et spørgsmål om jeg er negativ eller ikke, så var problemet hurtigt løst, men sådan er det desværre ikke.
Da vi havde vores afstemning i Nissum omkring vores deltagelse, var der ingen der ville køre med den nye motor, som man følte var trukket ned over hovedet på os alle af en enerådig beslutning som der ikke var flertal for.
Så det har ikke noget med jeres klub, eller jer som personer at gøre, det vil jeg håbe at i forstår.
Uanset om i så havde jeres klub 5 km. fra os, så var der ingen der ville deltage under de givende omstændigheder, ( på daværende tidspunkt )