Forfatter Emne:  GT MOS 2017 Finale - løbet  (Læst 8705 gange)

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: GT MOS 2017 Finale - løbet
« Svar #15 Dato: November 22, 2017, 23:57:26 pm »
Hej Bo

Det lyder rigtigt. Måske skal der også indføres at strømmen til træning slukkes kl. 9:45, så kvallen kan starte til tiden  :o
Mht. den lange dag, skal der måske også indføres en hensigtserklæring om, hvornår en GT MOS dag bør slutte. Det kunne være kl. 15:30. Hvis tidsplanen så er skredet undervejs, kan stinttiden efter frokost forkortes.

Ovenstående er blot et indspark til overvejelserne.

MVH
Henrik

Offline PlafitRacer

  • Vikings Scaleracing Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1236
    • Vis profil
  • Navn: Henrik Hasager
Sv: GT MOS 2017 Finale - løbet
« Svar #16 Dato: November 23, 2017, 05:42:07 am »
Du har helt ret, Bo - frihøjde angivet skal overholdes  :) jeg må vist bestræbe mig mere på forenden på mine biler 😃

Jeg er helt enig i at træningsstrømmen skal tages 9:45, eller på andet praktisk tidspunkt, så tidstagningen kan afvikles i god ro og orden. Jeg mener ikke at man selv skal starte tiden. Derimod skal det køre automatisk med fx 30 sekunder til at skifte bil og kører. Dette kræver selvfølgelig at deltagerne er OBS på rækkefølgen og at bilen eventuelt sættes på af en official.

Jeg mener ikke man kan sætte et endeligt sluttidspunkt, ligesom en times pause til spisning og rep må være rimeligt.

Bare mit indspark til debatten.
Med racerhilsen,
Henrik Hasager
Vikings Scaleracing Club, afd København ...

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: GT MOS 2017 Finale - løbet
« Svar #17 Dato: November 23, 2017, 07:41:04 am »

Jeg mener ikke at man selv skal starte tiden. Derimod skal det køre automatisk med fx 30 sekunder til at skifte bil og kører. Dette kræver selvfølgelig at deltagerne er OBS på rækkefølgen og at bilen eventuelt sættes på af en official.

Hej Hasager

Mener du at kører ikke selv skal starte tid ved kval? Jeg er helt enig, dog bør det nok være 1 minut til skiftet, som et hvert andet spor skift :)
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: GT MOS 2017 Finale - løbet
« Svar #18 Dato: November 23, 2017, 08:46:36 am »
Hej Bering (og til dels Hasager ;) )

Jeg vil meget nødig have at vi begynder at korte Stint tiden ned, i løbet af dagen, det skulle gerne være som beskrevet i reglerne

Angående spisepause, er det sjældent vi har holdt en hel time, omvendt mener jeg at den fælles spisepause er vigtig, da det er her vi kan hygge, på en ellers hektisk race dag.

Mht tid til at skrue, vil der næsten altid være noget tid, udover pausen, med mindre man falder fra hurtigste gruppe i løb 1 og til langsomste i løb 2.

Så, hvis vi er presset, mener jeg 30 min spisepause er ok.

9.45 eller 9.50 med strømmen er nok ikke det som ændrer meget, det vigtige er blot at alle kender proceduren, at vi også overholder den, samt at biler er KLAR til TK umiddelbart efter træning :)
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline PlafitRacer

  • Vikings Scaleracing Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1236
    • Vis profil
  • Navn: Henrik Hasager
Sv: GT MOS 2017 Finale - løbet
« Svar #19 Dato: November 23, 2017, 09:20:27 am »
Nu skal vi ikke tærske langhalm, men jo flere deltagere, der er, jo længere tid vil afviklingen tage. Det er logik for selv burhøns 😎

Har man en aftale senere på dagen, kan kan jo vælge at gå sin vej, eller komme for sent - det er ikke noget, der rager de, måske, 20 øvrige deltagere.
Med racerhilsen,
Henrik Hasager
Vikings Scaleracing Club, afd København ...

Offline Racefun.dk/klub

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1683
    • Vis profil
    • SlotWorld.dk shoppen der sender dagligt
  • Navn: Keld Høfler
Sv: GT MOS 2017 Finale - løbet
« Svar #20 Dato: November 23, 2017, 12:21:27 pm »
Hvis tidsplanen skrider kan det vel kun skyldes fejl på banen, hvis en deltager ikke er klar er det vel hans eget problem, 20 mand skal ikke vente på en, det er ikke klubhygge løb.

Syntes heller ikke stint tid skal ændres undervejs, hvis man har en aftale om noget andet bagefter kan man vælge at starte i en tidligere gruppe, det er set før, og der er venner nok til stede der gerne argh måske med lidt overtagelse tager påsætter tjansen.

mht. til kval. skal der bare startes hårdt på, alle kan jo se listen og bare være klar, man kan stå tæt på med controlleren i hånden så 15 sek. kan der skiftes på, hvis folk gider og være klar kan man korte de 20 min. imellem kval. ned til 5 min. men det kræver folk gider være klar.
Så man kunne godt sige at selvom du ikke er klar starter din tid senest 30 sek. efter forrige mand.

Spisepausen er vigtig, men tager sjældent 1 time, men det afhænger jo af hvad der serveres.
Syntes at du Bo plejer at rigtig godt styr på hvad der er behov for, og har øje for om der skal tages hensyn til en reparation hvis det sker at en fra hurtigste får defekt og skal i 1 gr. efter pausen. Lad det fortsætte med dit "gefyel" Bo :)

Offline PlafitRacer

  • Vikings Scaleracing Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1236
    • Vis profil
  • Navn: Henrik Hasager
Sv: GT MOS 2017 Finale - løbet
« Svar #21 Dato: November 23, 2017, 13:07:00 pm »
Tidsplansskridning kan også forekomme ved en stor mængde trackcalls og langsom igangsætning efter folk nu har fået pillet næsen færdig og brokket sig over hvem, der nu skulle først på ved seneste affald.

Jeg er hellerikke selv perfekt, men næsten  8)
Med racerhilsen,
Henrik Hasager
Vikings Scaleracing Club, afd København ...

Offline Kenny

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1612
    • Vis profil
  • Navn: Kenny Winther
Sv: GT MOS 2017 Finale - løbet
« Svar #22 Dato: November 23, 2017, 14:24:50 pm »
Mange gode indspark i tråden her, synes at det med at tage strømmen kl 9.50 er perfekt, og sætte systemet op til at selv straffe tiden for kval og med 15-20 sek pause imellem hver mand.
Så er man også sikker på at ALLE er klar og Kenny og Robert ikke står og smøger den udenfor 😉
Jeg synes at Vi skal tage højde for evt mange tilmeldte i reglerne så køretiden er sat ned fra starten når vi forhåben8 står med samme problem som sidst, det er jo et luksus problem.
Ang frokostpause tror jeg godt man kan nøjes med 30 min men så er der ikke tid til at skrue, skal der også være tid til set skal pausen være på 1 time.
Bare så Bo ikke får ballade med jeres koner over i kom sent hjem i søndags, så var det mig der holdt fast på spisepause da jeg ikke ville byde Mia at skulle holde maden varm i 1.5 time .
Mvh Kenny

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: GT MOS 2017 Finale - løbet
« Svar #23 Dato: November 23, 2017, 16:43:24 pm »
En times pause er for lang tid ved mange deltagere, så må man skrue hurtigere eller spise hurtigere...

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: GT MOS 2017 Finale - løbet
« Svar #24 Dato: November 23, 2017, 17:32:12 pm »
Tak Keld, jeg gør mit bedste, og håber at det i de fleste tilfælde er til flertallets tilfredshed.

Jeg tænker ikke at der skal være regler (hensigts erklæringer) for frokost længde, slut tid, og al verdens andre ting.
Jeg mener det kan klares med sund fornuft.

Jeg tænker at ændre formulering vedr stint længde.
Træning mener jeg godt kan slutte som nu, 9.50

Jeg synes vi til første løb næste år, prøver ideen med 1 minut kval, 30 sek til skifte osv. Fungerer det, er det sådan vi fortsætter.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline PlafitRacer

  • Vikings Scaleracing Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1236
    • Vis profil
  • Navn: Henrik Hasager
Sv: GT MOS 2017 Finale - løbet
« Svar #25 Dato: November 23, 2017, 19:29:32 pm »
Jeg håber da ikke det er så stort et problem med sluttiden og frokostlængden. Hvis det, for manges vedkommende er, er det da bare at nøjes med at køre een gennemkørsel, så kan alle være hjemme hos lillemor inden sengetid og spise frikadeller og slå græs.
Med racerhilsen,
Henrik Hasager
Vikings Scaleracing Club, afd København ...