Forfatter Emne:  DES 15.10.2011  (Læst 14705 gange)

Offline lars_jacobsen

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 1222
    • Vis profil
  • Navn: Lars Jacobsen
DES 15.10.2011
« Dato: Oktober 12, 2011, 13:10:15 pm »
Nu nærmer vi os sidste afdeling i DES der som bekendt finder sted på lørdag i Djursland
Jeg er pt. ved at lave rotation osv og i den forbindelse vil det være en stor hjælp hvis i gider skrive jeres officielle holdnavn samt navnene på de kørere der deltager
Slotgear Racing
Lars Jacobsen
Claus Henriksen
Thorkild Hjorth
 
MVH
Lars Jacobsen

Offline bilde

  • Scaleracer
  • Indlæg: 188
  • Ligner som regel mig selv. EFTER kl. 9.30
    • Vis profil
  • Navn: Uffe Bilde-Jensen
Sv: DES 15.10.2011
« Svar #1 Dato: Oktober 12, 2011, 13:45:10 pm »
Teamnavn: Peugeot Minirace Team


Kører:

Lars "Lynet" Thomsen,
Uffe Bilde,
KOF

« Senest Redigeret: Oktober 12, 2011, 14:11:27 pm af bilde »

Offline lars_jacobsen

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 1222
    • Vis profil
  • Navn: Lars Jacobsen
Sv: DES 15.10.2011
« Svar #2 Dato: Oktober 13, 2011, 08:31:17 am »
Jeg har fået alle holdnavne samt kørernavne via sms/mail, så nu skulle næsten alle detaljer være på plads til løbet lørdag :)
Vi har desværre fået et afbud fra Haslund pga. sygdom, så hvis nogen herinde har mod på et fedt race på lørdag så meld jer
 
MVH
Lars Jacobsen

Offline MiHu

  • Vikings Scaleracing Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2622
  • Fingrene væk fra mit legetøj
    • Vis profil
  • Navn: Michael Steen Huniche
Sv: DES 15.10.2011
« Svar #3 Dato: Oktober 13, 2011, 09:21:45 am »
Hej !
 
Kommer der live timing fra løbet ?
Racing for Viking
Scalerace 4ever
Michael Steen Huniche

Offline lars_jacobsen

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 1222
    • Vis profil
  • Navn: Lars Jacobsen
Sv: DES 15.10.2011
« Svar #4 Dato: Oktober 13, 2011, 09:44:27 am »
Hej Mihu
Der bliver ikke decideret live timing da vi kører med pc lapcounter, men der vil løbende blive opdateret på stillingen i løbet af dagen, ligesom vi vil skrive et kort løbsreferat under løbet - nærmere detaljer omkring dette følger meget snart
:)
 
MVH
Lars Jacobsen

Offline lars_jacobsen

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 1222
    • Vis profil
  • Navn: Lars Jacobsen
Sv: DES 15.10.2011
« Svar #5 Dato: Oktober 13, 2011, 11:06:03 am »
På grund af det seneste afbud bliver tidsplanen for løbet lørdag en smule ændret - vi håber selvfølgelig stadig at 1 eller 2 hold melder sig til her i 11. time, men tvivler på det lykkedes, derfor er tidsplanen pt. som følger:

lørdag d. 15.10.2011
 
08:00-09:25  Fri træning
(09:10-09:25 forhånds TK for dem der ønsker det)
09:30-09:45 kvalifikation (1 minut pr hold i spor udvalgt ved lodtrækning)
09:45-09:55 Teknisk kontrol
10:00 løbsstart
19:10 løbsafslutning
19:20 præmieoverrækkelse
 
Dæk samt handout motorer udleveres kl 09:00 og det er tilladt for alle hold at træne de sidste minutter med løbsmotor/dæk
 
Der køres 43 minutter i hvert spor og alle hold skal køre i de 4 spor 2 gange - der er afsat 2 minutter til sporskifte
 
Hvilken startposition man får afgøres af kvalifikationen - de langsomste 4 hold starter først.
 
MVH
Lars Jacobsen

Offline MiHu

  • Vikings Scaleracing Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2622
  • Fingrene væk fra mit legetøj
    • Vis profil
  • Navn: Michael Steen Huniche
Sv: DES 15.10.2011
« Svar #6 Dato: Oktober 15, 2011, 20:24:00 pm »
Hej Mihu
Der bliver ikke decideret live timing da vi kører med pc lapcounter, men der vil løbende blive opdateret på stillingen i løbet af dagen, ligesom vi vil skrive et kort løbsreferat under løbet - nærmere detaljer omkring dette følger meget snart
 :)

Dam shit . Der kom ikke nogen opdatering under løbet  :'(
Racing for Viking
Scalerace 4ever
Michael Steen Huniche

Offline Mrleif

  • Midtjysk Mini-Racing Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 753
    • Vis profil
    • http://www.lemans-foto.dk/Camaro/
  • Navn: Leif Svinth Christensen
Sv: DES 15.10.2011
« Svar #7 Dato: Oktober 15, 2011, 21:20:44 pm »

 Till
Dam shit . Der kom ikke nogen opdatering under løbet  :'(
 
Ja, teamchefen hos Slotgear Racing kunne ikke få "hul igennem" med sit 3G modem....  :'(

Tak for et fedt løb! "Team Yvette" havde nu en sjov dag på trods af alle problemerne..!
Denne gang fungerede det perfekt med hanf-out motorene, alle motorene kørte godt og meget ens, tak for det til Claus og Lars som har brugt meget tid på at tilkører og udvælge løbsmotorene!!

Tillykke til "Team Slotgear" med sejren!

Jeg er klat med et hold også næste gang der køres DES.. !

« Senest Redigeret: Oktober 15, 2011, 21:22:58 pm af Mrleif »
mvh
Leif

Offline lars_jacobsen

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 1222
    • Vis profil
  • Navn: Lars Jacobsen
Sv: DES 15.10.2011
« Svar #8 Dato: Oktober 15, 2011, 21:57:25 pm »
Ja, vil med det samme undskylde overfor alle der så frem til opdateringer fra DES løbet i Djursland, vi havde absolut ingen forbindelse hverken trådløs internet eller 3G ville fungere, så i må nøjes med et sammendrag af et meget intenst og tæt race
Fra morgenstunden havde alle hold travlt med at træne på banen, og vanen tro skulle grebet bygges op i banen, er ret sikker på de fleste hold kæmpede en del med at finde det ønskede greb, men det skal jeg love for kom som løbet skred frem
Kl. 0930 var der udlevering af handout motor og dæk til løbet sådan at alle hold havde mulighed for at se hvorvidt motor/dæk fungerede som det skulle - montagen af dette tog en smule længere end forventet så vi måtte skubbe kvalifikationen 5 minutter så alle var klar
Kvalifikationen endte med Peugeot Minirace Team som vinder, 0,1 sekund foran Slotgear Racing der igen var 0,1 sek foran HMRK Minirace team.
Løbet blev skudt igang og med PMT og SRT som de 2 hold der skulle stå over - den første episode skete efter blot 3/4 omgang da Team "Yvette"'s bil stoppede brat, undersøgelse i pitten viste at motoren sad forkert så det kostede dyrebare omgange lige fra løbets start. Det første stint var med en del afkørsler, tydeligt at banen stadig ikke var helt oppe med greb, men efterhåånden som de 43 minutter gik blev alle hold mere og mere stabile.
PMT satte et benhårdt tempo fra start og fik i deres første stint opbygget et forspring på 5 omgange - noget tydede på at KOF,Lynet og Uffe havde gjort deres hjemmearbejde grundigt - bilen var ihverfald ubehagelig hurtig i det røde spor - SRT var på andenpladsen med HMRK på 3..
Resten af første halvdel af løbet var med tæt race i flere grupperinger - Team "Yvette" kæmpede for at indhente den tabte tid, og da Skive Minirace Team blev ramt af brækkede motorledninger (2 gange), body der løsnede sig osv - lykkedes det at komme forbi - West Coast Racing var dog i stand til at holde deres forspring og der skulle defekter til hvis de tabte omgange skulle hentes.
Ved slutningen af første halvdel trak SRT i arbejdstøjet og fik kørt forspringet som Peugeot havde ind, det skal dog til al fairhed siges at en uheldig påsætning kostede Peugeot nogle omgange da de måtte i pit og tape bagenden af bilen -  efter 4,5 times kørsel var stillingen:
1. Slotgear Racing              947 omgange
2. Peugeot Minirace Team 936 omgange
3. HMRK Minirace Team 889 omgange
4. West Coast Racing        867 omgange
5. Team "Yvette"              849 omgange
6. Skive Minirace Team   840 omgange
Anden halvdel af løbet var endnu mere spændende en første og alle teams havde nu god føling med banen. Der blev kørt tæt, rigtig tæt og grebet i banen var nu helt perfekt - Lars "Lynet" Thomsen satte dagens hurtigste omgang i gul spor på 10,174 sek - skarp forfulgt af hans holdkammerat Uffe med 10,183. I front bølgede det lidt frem og tilbage med afstanden mellem Peugeot og Slotgear, men da kun de sidste 2 spor skulle køres havde Slotgear stadig en føring på 9 omgange. HMRK havde med stabil kørsel også godt fat i 3. pladsen - kampen om 4. og 5. pladsen var stadig åben, "Yvette" kørte stabile tider så alt kunne stadig ske.
Da sidste stint skulle køres var forspringet for Slotgear reduceret til 7 omgange, men men men, holdet skulle slutte af i det hurtige gule spor - Peugeot havde blåt spor, altså det andet midterspor så det kunne stadig nåes. Claus H kørte for Slotgear og Lars Lyn for Peugeot - Lars fik rigtig god fart i bilen og begyndte stille og roligt at æde sig ind på forspringet - det stod efter 20 minutters kørsel klart at løbets vinder først ville blive fundet i de absolut døende minutter af løbet. Begge hold havde enkelte afkørsler, om det var nervøsitet eller blot det helt enorme greb banen havde fået skal jeg lade være usagt, men spændende at se på var det ihvertfald.
Først i det sidste minut stod det klart at Peugeot ikke kunne når Slotgear, så det lykkedes os at få sejren i hus - efter totalt 9 timers intens race blev stillingen:
1. Slotgear Racing              1885 omgange
2. Peugeot Minirace Team 1882 omgange
3. HMRK Minirace Team  1804 omgange
4. West Coast Racing         1768 omgange
5. Team "Yvette"                1746 omgange
6. Skive Minirace Team     1648 omgange
Jeg vil godt sige tak til alle deltagere for en rigtig hyggelig dag (ikke kun fordi vi vandt ;) ) - synes der var en rigtig god stemning hele dagen igennem og det lover godt for DES 2012 hvor vi også får en masse sjællandske hold og køre imod
Håber også at PCLapcounter systemet viste sine styrker i denne slags løb - nyt var det ihvertfald for de fleste :)
Vi melder os snarest med løbskalender for DES 2012, så hold øje herinde
:)
 
MVH
Lars Jacobsen

Offline Møller

  • Scaleracer
  • Indlæg: 653
  • HMRK
    • Vis profil
    • Holstebro Mini Racing klub
  • Navn: Per Møller
Sv: DES 15.10.2011
« Svar #9 Dato: Oktober 16, 2011, 06:28:40 am »
Tak for en rigtig god dag, med en masse tæt og spændende ræs  :)
Tillykke til Team Slotgear med sejren.
 
Imponerende, at et løb på 6 timer og knap 1900 omgange, kun har 3 omgange som adskiller 1. og 2. pladsen.
 
HMRK er klar til DES 2012.
Vores Audi R10, har nu kørt to 6 timersløb, uden at slå en forkert prut overhovedet.
Nu får den lige en uges pause, og ryger så i ilden igen i Kolding på lørdag  :)
Per Møller
Holstebro
www.hmrk.dk

Offline lotus4ever

  • Global Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 3817
    • Vis profil
  • Navn: Pål Hanson
Sv: DES 15.10.2011
« Svar #10 Dato: Oktober 16, 2011, 07:48:52 am »
Hej Lars og alle jer andre, det lyder som et fedt og sjovt løb. Glæder mig allerede til at vi mødes til næste år i DES serien, eller måske allerede på lørdag i Kolding!


En ting jeg godt kunne tænke mig at der blev lidt mere fokus på i forbindelse med de her reportager er at skrive hvilket chassis og karosseri de enkelte teams kører med. Det er jo af interesse for andre at se hvad der duer og vinder løb.
Slothilsen,
Pål Hanson,
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund

Offline djursland

  • Scaleracer
  • Indlæg: 226
    • Vis profil
  • Navn: Gert egeberg
Sv: DES 15.10.2011
« Svar #11 Dato: Oktober 16, 2011, 10:37:32 am »
hej vil også sige tak for løbet godt nok som reserve indkaldt i sidste øjeblik af team yvette sjovt at deltage trods trætheden har fået mod på at deltage næste år ,hvis der kan dannes et hold ,super med så tæt race mellem alle teams .Håber vi i djursland kan få nogle flere af disse langdistance løb på banen.MVH Djursland
 

Offline MiHu

  • Vikings Scaleracing Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2622
  • Fingrene væk fra mit legetøj
    • Vis profil
  • Navn: Michael Steen Huniche
Sv: DES 15.10.2011
« Svar #12 Dato: Oktober 16, 2011, 11:38:35 am »
Hej Lars og alle jer andre, det lyder som et fedt og sjovt løb. Glæder mig allerede til at vi mødes til næste år i DES serien, eller måske allerede på lørdag i Kolding!


En ting jeg godt kunne tænke mig at der blev lidt mere fokus på i forbindelse med de her reportager er at skrive hvilket chassis og karosseri de enkelte teams kører med. Det er jo af interesse for andre at se hvad der duer og vinder løb.

Enig i Pål`s betragtning . Kan vi få at vide , hvilke chassier de forskellige stillede med .
 
Det lyder som om , at I har haft et fedt løb . Glæder mig til DES 2012 hvor VSC allerede
har forhåndstilmeldt 2 hold .
Racing for Viking
Scalerace 4ever
Michael Steen Huniche

Offline bilde

  • Scaleracer
  • Indlæg: 188
  • Ligner som regel mig selv. EFTER kl. 9.30
    • Vis profil
  • Navn: Uffe Bilde-Jensen
Sv: DES 15.10.2011
« Svar #13 Dato: Oktober 16, 2011, 12:01:12 pm »

Peugeot Minirace Team kørte med Fola Chassis og Fola Karrosse

MiHu Jeg ved ikke om du kan kende den: http://www.scalerace.dk/index.php?topic=1212.msg10744#msg10744


Den har vi lettet for 21g overvægt og har så pillet 1,2 sek. af omgangs tiderne.

Offline Jan T.

  • Scaleracer
  • Indlæg: 727
  • Nissum-Minirace
    • Vis profil
  • Navn: Jan Taldorf
Sv: DES 15.10.2011
« Svar #14 Dato: Oktober 16, 2011, 12:16:03 pm »
Hej Lars
Også fra West Coast skal der lyde et tak for et godt løb og et godt arrangement.
Vi må beklage at vi ude for rep. af bla. knækkede ledning i fire et halvt min. og som følge af dette (det burde ikke kunne ske) måtte se vores 3. plads smutte.
Men race er race og der var dem det gik værre for, så vi slap da igennem med skindet på næsen.
Vi har meget at lære og der er meget der skal ændres til næste gang, bla. kører jeg selv fremover, man bliver dum af at stå og glo på det i 10 timer.
Mvh. Jan T.