Forfatter Emne:  Mini-Saloon 4. afd.  (Læst 3429 gange)

Offline Racefun.dk/klub

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1683
    • Vis profil
    • SlotWorld.dk shoppen der sender dagligt
  • Navn: Keld Høfler
Mini-Saloon 4. afd.
« Dato: Juni 03, 2018, 21:28:14 pm »



12 mand havde trodset sommervarmen og mødte op til sæsonens 4. afd. som skulle køres på Targa Florio, banen var godt klistret på trods af den blev renset de sidste 2 gange de sidste 2 uger, og der smøres ikke klister på!!! disse gummi dæk skaber simpelthen så meget greb her i sommervarmen at jeg måtte rense en ekstra gang mellem 2. og 3. løb.

Kvalifikationen tog Torben Milo sig af, foran Klaus Mølvig, og jeg selv 'kun' 3'er, kun fordi jeg de seneste uger har kørt ret hurtigt, men farten var der bare ikke i dag.

1. løb med gik dog helt efter bogen jeg havde skrevet inden, jeg vandt sikkert med 3 omgange til Lasse der kvallede 5'er, med Torben, Carsten og Klaus i tæt kamp lige efter.

2. løb blev til endnu en sejr, jeg kørte godt nok en omgang mindre men det gjorde de nærmeste også, kun folkene i den anden ende formåede at forbedre sig, Carsten tog 2. pladsen foran Lasse, Torben 4'er og Klaus som 5'er

Efter en god gang frokost, remoulademadder og hvad der eller blev mikset af sjove ting, blev der renset lidt i alle sving og sat op til dagens sidste ræs, Jesper, Peter, Thor og Dennis lagde ud, Dennis tog føringen efter han havde fået skruet på bilen i pausen, men pludselig mistede bilen fart og Dennis listede den lidende bil hjem til en sikker sidste plads. ØV også, Jesper vandt foran Thor og Peter.
2. heat mellem Klaus, René, Henrik og Julius var meget mere tæt, Kluas løb deo med sejren her tilsidst foran Julius og René, Henrik havde ikke farten og røg bag Jesper fra 1. heat.
3. Heat, Torben, Lasse, Carsten og undertegnede, Lasse tog føringen fra start jeg havde selv affald 3 gange samme sted og eftersom jeg også havde den langsommeste bil blev det en lang sej kamp for at komme tilbage, Torben havde dog smidt endnu mere og sat flere omgange til i gult spor, 2. stint blev tæt, jeg fik hentet både Lasse og Carsten,  kom foran da de faldt af, men de kom hele tiden tilbage fordi de kunne køre hurtigere, da stintet sluttede holdt de 3 biler inden for 20 cm.
3. stint fik jeg utallige gange luft men hver gang kom de retur, jeg kørte mit bedste og havde kun en enkelt udskridning men bilen havde ikke farten så jeg måtte håbe på svigtende held hos mine 2 kombattanter, og de sørgede da for at kæmpe mere med hinanden og ryge af begge to 2 gange så jeg fik en ½ omgangs forspring inden sidste stint. Carsten havde trukket hele 1 meter fra Lasse
4. stint Lasse i rød, ikke favoritten, godt nok har Lasse bedste procenter af alle i rød spor (1) men tiderne er noget langsomme, Carsten lagde afstand og jeg kunne kun lige holde afstanden til Carsten, det sidste minut det skulle bare overstås, ingen fejl og sejr nr. 3 for dagen var hjemme, det var stadig kun 3 sejre ud af sæsonens 12 løb, hvor Klaus trods 2x5. plads og en 4. plads på dagen stadig fører sikkert med sine i alt 5 sejre..
Iøvrigt tillykke til Junioren Julius med en flot 5. plads i dagens sidste løb, han skal nok snart blande sig i kampen om podie pladser.

Tak til de fremmødte for en hyggelig dag, den blev lidt længere for mit vedkommende da nogle af mine faste kunder ønskede at køre efterfølgende, så udover de 9 heat med klubløb tog jeg lige 6 mere. 
















resultater: http://club.racefun.dk/TargaFlorio/LapMasterResultLink.htm

stilling: http://www.racemaster.dk
« Senest Redigeret: Juni 09, 2018, 11:46:41 am af Racefun.dk/klub »