Forfatter Emne:  GT MOS 4. afdeling 2018  (Læst 7068 gange)

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
GT MOS 4. afdeling 2018
« Dato: April 15, 2018, 16:54:51 pm »
Tid til forårsæsonen sidste løb  :).

Der var 16 til race - fordelt på 12 i GT2 og 4 GTM. Derudover var der hele 3 generationer til race, men mere om det senere.

Igennem alle heats i GT2 var der seværdige kampe mellem adskillige deltagere, flere kampe blev først afgjort i de døende sekunder af heatets sidste stint.

Link til kvalifikation: http://www.oscc.dk/LiveTiming/Results/Kvalifikation00376_R1.htm

I første heat kørte Robert, Dennis, Palle og Stig. Dennis fik desværre defekt, mens toppen blev afgjort mellem Palle og Stig. Palle vandt med 1 zone over Stig, som virkeligt havde sat jagten ind til sidst.

I andet heat kørte Kenny, Bo, Jacob og Dr. B. Jacob kørte fra alle i heatet og Bo fulgte rimeligt med, så spændingen opstod længere tilbage mellem Henrik og Kenny, som dystede længe og indædt. Det endte dog med at Kenny trak det længste strå og blev nr 3 i heatet foran Henrik, men med Jacob på en sikker første plads foran Bo.

I topheatet havde Thomas kørt pole foran Klaus, Henrik og Rene. Klaus startede med en masse motorlarm uden fremdrift, men kom dog af sted på en sikker sidste plads. Ude foran kørte Thomas og Henrik meget stærkt og placeringerne skiftede flere gange undervejs afhængig af affald og hvilket spor der blev kørt i. Til sidst var det dog Henrik, som kørte sejren hjem foran Thomas, Rene og Klaus. Jacob havde kørt så godt i sit heat, så det blev til en samlet anden plads.

I GTM havde Jan pole foran Patrick og Kim og kørte en sikker sejr hjem til trods for noget uro i heatet. Patrick på 10 år kørt sikkert fra sin far Kim til trods for kærlige trusler om en gåtur hjem.

Første gennemløb resultat: http://www.oscc.dk/LiveTiming/Results/Resultat00377_R1.htm

Til andet gennemløb havde flere deltagere skiftet dele på bilen fx motor eller baghjul. Som i første gennemløb var der mange gode dyster i alle heat og langt mellem de blå flag. Det er et godt tegn i forhold til jævnbyrdighed og ro i heatene. I toppen gjorde Thomas rent bord med 4 bane rekorder og slog sidste års GTM omgangsrekord med 8/100 sek med sin GT2 bil - SÅDAN!

I GTM heatet var feltet blevet udvidet med Vitus på 6 år, som er 3. generations Bering til race. Jan kørte fra start i front og blev der, men Patrick begyndte mod slutningen af racet at hale ind på Jan. Flot kørt og pas på derude, der er en ny stjerne på vej. Vitus kørte sit første løb nogen sinde. Han gjorde sit bedste for ikke at køre i vejen, men det lykkedes ikke altid lige godt. Alle biler kom igennem løbet, så missionen var en succes. Jan blev nr. 1 foran Patrick, Kim og Vitus.

Andet gennemløb resultat: http://www.oscc.dk/LiveTiming/Results/Resultat00378_R1.htm

Dagens nedslagspunkter:
•   Jan kørte en dobbeltsejr i GTM
•   Thomas slog sidste års GTM banerekord med en GT2 bil
•   Dr. B har bygget en GT2 bil der kan vinde
•   Der var 3 generationer til samme race, det er vist første gang i dansk miniracehistorie (ret mig hvis jeg tager fejl)

Nu er der sommerferie, vi ses til næste race i august hos SMRK.

GOD SOMMER

MVH
Henrik Bering

Link til resultater: http://www.oscc.dk/LiveTiming/LapMasterResultLink.htm
Link til stillingen: http://racemaster.dk/highscorelist.php?site_id=8
Link til billeder: http://racemaster.dk/user.php?content_type=3&gallery=12863&desc=7.afd%20GT%20MOS%2015/04-18

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: GT MOS 4. afdeling 2018
« Svar #1 Dato: April 15, 2018, 19:24:47 pm »
Prøver lige med en liste over multigenerations deltagelser (i vilkårlig rækkefølge):
- Kai og Leo (AKA familien ALU)
- Martin og Jeff Borch
- Peter og Anders Lind
- Victor og Thomas Mortensen
- Christian og Keld Høfler (+ Frederik af og til)
- Christensen motorsport (far + 2 drenge. Sorry, kan ikke huske navnene)
- Lasse og Julius Ibsen
- Brian og Kenneth Kristensen
- Kenny og Mickey Winther
- Robert og Silas Castella
- Carsten og Kevin Grønnemann
- Gorm og Bjørn Nørgaard
- Kim og Magnus Vallentin
- Palle, Henrik og Vitus Bering (3 generationer)
- Ole og junior (fra Esbjerg)
- Kim og Patrick Petersen

Undskyld på forhånd til dem jeg har glemt, tråden er åben  :) :) :)

« Senest Redigeret: April 15, 2018, 23:15:55 pm af HenrikBering »

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: GT MOS 4. afdeling 2018
« Svar #2 Dato: April 15, 2018, 19:26:29 pm »
Brian og Kenneth Kristensen, Smrk.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: GT MOS 4. afdeling 2018
« Svar #3 Dato: April 15, 2018, 19:53:32 pm »
Brian og Kenneth Kristensen, Smrk.

Hermed rettet... Takker

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: GT MOS 4. afdeling 2018
« Svar #4 Dato: April 15, 2018, 20:10:51 pm »
Tak for en hyggelig dag  8)

Havde op til løbet truffet det svære valg og skifte til Gt2!
Bilen blev bygget lidt hurtigt, og jeg var godt og vel pessimist efter en elendig test af den i torsdags!
Havde gjort 2 chassiser klar, da tiden til at ændre set up under træningen er ret begrænset!
Det som kørte bedst i torsdags, havde jeg ændret marginalt ved, og det kørte fornuftigt, stabilt, men ikke så hurtigt!
Prøvede det andet chassis, og i spor 1 var det en absolut drøm, men i spor 3 havde det nogen mærkelige affald, som jeg tænkte var relateret til fjedre osv.
Prøvede så at ændre lidt på guide længde for at opnå mere stabilitet i chassis 1, og det blev chassiset!

I kvallen gik det ikke alt for godt, men kom dog i det midterste Gt2 heat!
I heatet var også Jacob, som gav os andre godt og grundigt tørt på! Jeg endte på en p2 i heatet (samlet p5), med lidt afstand op og ned!

I løb 2 startede jeg som 1. i det midterste heat, og i de 2 første spor udbyggede jeg en solid føring. Desværre tabte jeg sutten i spor 4 og havde 6-7 kostbare affald! I det efterfølgende spor havde Stig et dumt affald, og jeg kom næsten op til ham igen! Men i den efterfølgende jagt pressede jeg for meget, og havde endnu et affald, resulterende i en p2 i heatet, og en samlet p7.
Tak til Stig for en god kamp, det var sgu sjovt!

Hvad synes jeg så om Gt2? Bilerne kører bedre, end jeg havde drømt om, og den var sjov at køre med og med lidt bedre forberedelse, skal jeg nok komme derop, hvor det er sjovt ;)
Og så var det fedt at have nogen og køre med/mod ?

Men nu står den på DES, hvor der er løb midt i maj (hvis de da finder en bane?? ?? ??), og derefter skal resten af sommeren bruges på at forberede mig til Gt2 på hjemmebane til August :)

Tillykke til Henrik, Thomas og Jan med deres respektive sejre 🏁

Og tillykke til Thomas med en ny Over all banerekord for 24 Gt biler, rimelig blæret 👍
« Senest Redigeret: April 15, 2018, 20:13:48 pm af Boskaerm »
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: GT MOS 4. afdeling 2018
« Svar #5 Dato: April 15, 2018, 20:57:51 pm »
Og sidst men ikke mindst, flot kørt af Patrick 🏁
Det var fedt at se min bil på banen  8)
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline Gylden74

  • Odsherred Slot Car Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 278
    • Vis profil
  • Navn: René Birk Gyldenvang
Sv: GT MOS 4. afdeling 2018
« Svar #6 Dato: April 15, 2018, 21:21:09 pm »
Junor Vallentin hedder Magnus  :D

MvH

René B.G.
OSCC

Offline The Alien

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 573
    • Vis profil
  • Navn: Klaus W. Mølvig
Sv: GT MOS 4. afdeling 2018
« Svar #7 Dato: April 15, 2018, 21:36:47 pm »
Tak for en hyggelig dsg. Det startede ellers meget godt med P2 i kvallen, men som Henrik meget smuk skriver ville min motor ikke rigtigt mere da løbet skulle igang.  :o
Har nu haft den åbnet, og den ser ellers ganske fin ud inden i. Noget slidte kul, men det er så også det. DØD det er den nu.

Til næste løb må jeg bare være bedre forberedt og have en reserve klar, for den jeg satte i kørte ikke ret godt. Den er nu også kasseret.

Vi ses efter sommerferien til mere race.
In space no one can hear your scream.
We are aliens the uninvited passenger.

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: GT MOS 4. afdeling 2018
« Svar #8 Dato: April 15, 2018, 23:16:16 pm »
Junor Vallentin hedder Magnus  :D

MvH

René B.G.
OSCC

Takker :)

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: GT MOS 4. afdeling 2018
« Svar #9 Dato: April 16, 2018, 00:15:22 am »
Har i øvrigt fundet nedenstående pulsgraf frem fra mit ur...

Hvis nogen skulle være i tvivl, så kører jeg race omkring kl. 12 og 14:30 hvor min puls toppede ved 124 slag/min. Imens jeg stod helt stille og kun bevægede pegefingeren - det er fedt at køre minirace!!!!!  :P :P :P :P :P :P

Offline Roadkill_DK

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2156
    • Vis profil
    • http://profile.imageshack.us/user/ParnasRaceway
  • Navn: Jacob Hansen
Sv: GT MOS 4. afdeling 2018
« Svar #10 Dato: April 16, 2018, 10:12:39 am »
Et stort tak til Dennis, Jan og René for super forplejning - som sædvanlig manglede der ikke noget.  :)

Fedt løb,, både 1 og 2 - banen er som nævnt andre steder, nogenlunde nem at få ind under huden, selvom den har et lidt kringlet layout. Jeg tror også det var med til at der var forholdsvis få affald i begge gennemkørsler - selvfølgelig lige bortset fra det heat jeg lagde ud i, her var der rigtig mange trackcalls, især pga. affald under broen lige før doughnuten.

Det er interessant at se hvor tætte tiderne er her i GT2 - ja altså lige bortset fra Thomas M. der havde fundet et par 1/10 til anden gennemkørselend os andre. Men tider der ligger inden for 3/10 fra p3 til p11, vidner om en tæt serie. Jeg vil påstå at dette vil blive endnu tættere efterhånden som vidensdelingen omkring opsætningen bliver spredt rundt i pitten. Et eller andet sted er det jo rart at vide at alle biler, potentielt set kan skyde samme fart som Thomas raket :-).

Som det ser ud nu, trækker Thomas hurtig fra os andre og der skal gå meget galt, hvis ikke han løber med den samlede sejr. Henrik og jeg har fortsat en drabelig kamp om p2, (Henrik - du må hellere lade dit pulsur blive hjemme de næste afdelinger, tror nemlig slet ikke det kan måle en så høj puls  ;)). Glæsel er til dels også med i denne kamp, selvom det kræver lidt uheld fra dem i toppen. Når det efter sommerferien går løs på SMRK's hjemmebane, er jeg sikker på at Bo, Stig og Klaus kommer til at blande sig i topstriden til dette løb - jeg ved at der allerede nu bliver arbejdet hårdt på at finpudse opsætningen. En ting er sikkert, der bliver kæmpet hårdt for hver placering, uanset hvor i feltet man ligger.  8)

See you...   
Med Venlig Hilsen
Jacob Hansen
SMRK

"Den største forhindring til sejr, er blodstyrtning eller stålfinger"

Offline Mogens Fønss

  • SSRS Styregruppe
  • Scaleracer
  • Indlæg: 337
  • SMRK. Den som intet vover intet vinder
    • Vis profil
  • Navn: Mogens Hvidtfeldt Fønss-Jørgensen
Sv: GT MOS 4. afdeling 2018
« Svar #11 Dato: April 16, 2018, 14:08:22 pm »
Har i øvrigt fundet nedenstående pulsgraf frem fra mit ur...

Hvis nogen skulle være i tvivl, så kører jeg race omkring kl. 12 og 14:30 hvor min puls toppede ved 124 slag/min. Imens jeg stod helt stille og kun bevægede pegefingeren - det er fedt at køre minirace!!!!!  :P :P :P :P :P :P

Kan se, at du har lige som jeg selv har det, når der køres race :-)

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: GT MOS 4. afdeling 2018
« Svar #12 Dato: April 16, 2018, 16:23:04 pm »
Et eller andet sted er det jo rart at vide at alle biler, potentielt set kan skyde samme fart som Thomas raket :-)

Ja, alle Viperne kan teoretisk blive lige så hurtige, om alle de andre kan? Måske, vi ved det ikke endnu ;)
« Senest Redigeret: April 16, 2018, 16:25:34 pm af Boskaerm »
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: GT MOS 4. afdeling 2018
« Svar #13 Dato: April 16, 2018, 16:23:24 pm »
Yep, pulsen har altid været den samme uanset modelskala og bilklasse - når det er jævnbyrdigt og spændende race, så ender pulsen i det røde felt  :P 8)