Linkede begivenheder

  • Mini-Saloon 2018 Sjællandsmesterskab: April 29, 2018

Forfatter Emne:  3. afd. Mini-Saloon 2018 Sjællandsmesterskab, Wynn's ØMR  (Læst 3046 gange)

Offline Racefun.dk/klub

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1683
    • Vis profil
    • SlotWorld.dk shoppen der sender dagligt
  • Navn: Keld Høfler
3. afd. Mini-Saloon 2018 Sjællandsmesterskab, Wynn's ØMR
« Dato: November 22, 2017, 11:08:02 am »
Sæsonen 2018 i Mini-Saloon
klubber der ønsker at afholde et arrangement kan byde ind på datoerne, vi vil gerne køre på alle underlag, scalextric, ninco, carrera, træ. flg. datoer er udvalgt og det er som altid en Søndag med løbsstart kl. 10.00 træning fra 8.00

25. Februar - Kilderæs, Ninco
25. Marts, SMRK, træ
29. April, Wynn's ØMR, Scalextric
3. Juni, Targa Florio Racefun, træ
26. August, OSCC, Carrera
28. Oktober, Vanwall ØMR, træ
25. November, HMC, træ

Tænker pt. HMC, SMRK, OSCC, ØMR begge baner, Kilderæs & Racefun, hvis andre klubber ønsker at deltage kontakt mig.
« Senest Redigeret: November 28, 2017, 12:24:17 pm af Racefun.dk/klub »

Offline Racefun.dk/klub

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1683
    • Vis profil
    • SlotWorld.dk shoppen der sender dagligt
  • Navn: Keld Høfler
Sv: 3. afd. Mini-Saloon 2018 Sjællandsmesterskab, Wynn's ØMR
« Svar #1 Dato: April 22, 2018, 21:03:40 pm »
Så der en uge til 3 runde, få nu meldt jer til på racemaster

Offline Racefun.dk/klub

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1683
    • Vis profil
    • SlotWorld.dk shoppen der sender dagligt
  • Navn: Keld Høfler
Sv: 3. afd. Mini-Saloon 2018 Sjællandsmesterskab, Wynn's ØMR
« Svar #2 Dato: April 23, 2018, 14:10:31 pm »
Bindende og seneste tilmelding til mad er torsdag kl. 23.59 det gælder alle løb fremover, torsdag lige inden løbsdag.
kommer man senere i tanke om at deltage og få mad aftales det med arrangerende klubs madudvalg :)

Tilmelding til løb kan ske indtil 15 min. før løbsstart, er man ikke tilmeldt dagen før skal man have fat i løbsarrangøren på løbsdagen.
Dette gælder også alle fremtidige løb.

Offline The Alien

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 573
    • Vis profil
  • Navn: Klaus W. Mølvig
Sv: 3. afd. Mini-Saloon 2018 Sjællandsmesterskab, Wynn's ØMR
« Svar #3 Dato: April 29, 2018, 17:50:08 pm »
Tak for en hyggelig dag. Synd der ikke var flere der dukkede op.

God bedring til Lasse og Julius, men tak fordi klubben blev åbnet.

Vi ses næste gang
In space no one can hear your scream.
We are aliens the uninvited passenger.

Offline Racefun.dk/klub

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1683
    • Vis profil
    • SlotWorld.dk shoppen der sender dagligt
  • Navn: Keld Høfler
Sv: 3. afd. Mini-Saloon 2018 Sjællandsmesterskab, Wynn's ØMR
« Svar #4 Dato: April 30, 2018, 12:09:42 pm »
Selv tak, ja sygdom og konfirmationer er svært at hamle op med, men det blev alligevel et sjovt og spændende race med et par artige overraskelser undervejs.

Dagen startede med et næsten yderligere mandefald da Thors controller var defekt og han ikke ønskede at køre med en af vores, tilvænning til ny controller og ny bane samtidigt er heller ikke særligt sjovt, jeg fik dog lokaliseret fejlen til en knækket ledning mellem xlr stik og køleboks, så det blev fikset, Klaus jeg har din skruetrækker her, vi havde rigeligt med træningstid til kun 10 mand, løb i 3 grupper hvor Brian, Klaus, Robert og Jesper havde fundet vej til hurtigste heat, Kenneth, Christian og jeg selv til mellem heatet og Dennis, Thor og Silas til første gruppe.
Banen en Scalextric sport har et par udfordringer med afstand mellem skinnerne hvor biler kan sidde fast, Klaus'es mere end andres :)
Men ellers er banen sjov at køre på med disse biler, tilpas greb så man kan skride med bagenden blot man er lidt aggressiv på triggeren.
Dennis tog 1 heat suverænt foran Thor og Silas der havde nogle drabelige dueller, Silas kører som sin far   ;) gerne op ad dem i nabosporet.
i 2. heat kørte Kenneth hurtigst men også en hel del af sporet, Christian var næsthurtigst men havde også en del affald, hvorimod jeg selv kørte klart langsomst men havde kun et enkelt affald, så føringen fra 1. omgang holdt akkurat til mål, hver gang Christian var inden for synsfeltet røg han af. så han sluttede en ½ omgang efter.
3. Heat lagde Robert ud i højt tempo og uden nævneværdige affald lagde han afstand, Brian havde som sin søn en del besøg i autoværnet og haltede straks efter de andre, omend han kørte de hurtigste tider måtte Klaus nøjes med at jagte Robert, affald var der for mange af. Brian fik efterhånden styr på bilen og lå tæt efter Jesper i kampen om 3. pladsen, men mod slut gik den ikke længere, både Jesper og Brian havde for mange affald og røg bagud i forhold til Christian og Keld fra 2. heat og da Robert mod slutningen fik defekt med en mistet skrue i hjulophæng gav bilen op, en hurtig efterspænding fik dog Robert på banen igen men Sejren var vekslet til en ærgelig 6 plads. hvilket gav en overraskende 2. plads til undertegnede og en 3. plads til Christian. og Klaus vandt med knap 5 omgange efter Roberts exit.

2. løb blev kørt inden frokost fordi vi var så få og for at Christian kunne deltage, han skulle til fødselsdag og derfor gå tidligt, så han startede i 1. gruppe med  Thor og Silas, undervejs blev der kommenteret når Silas pressede Christian i mere end en omgang hvor Christian ikke kunne komme forbi, skarp kørsel af junioren lover godt for fremtiden  ;D
I midterfeltet trak Robert bare fra og kørte igen suverænt og uden defekt rakte det til samlet sejr, Klaus fik 2. pladsen foran Christian, jeg selv kørte uden et eneste affald stadig langsomt men nok til 4. pladsen selvom Jesper lå ganske tæt i det meste af 3. og 4. stint lykkedes det ham ikke at nå op og i sidste forsøg kørte han af så afstanden blev en ½ omgang, Kenneth fik slået farmand og fik 6. plads.
Efter en tiltrængt frokostpause og lidt service på nogle af bilerne, valgte jeg en noget hurtigere bil til sidste løb, så måtte vi se om farten kunne ophæve manglende svingegenskaber. Dennis fik justeret guiden da han havde haft problemer med ordenlig strøm og Silas'es bil fik også en gennemgang af Robert.
Det var ting der spillede ind, Silas forbedrede sig hele 9 runder og kørte sig op til en samlet 8. plads i første heat, Dennis der havde fået tilskuere til ØMR havde fået fart i bilen og kørte hele 131,07 runder det var nok til en samlet 4. plads (i første løb havde det givet 2. pladsen) så der var pres på inden 2. heat, Brian fik skovlen under Kenneth igen og Jesper lå hele heatet og skiftedes til at slå og tabe til Dennis, tilsidst var der et par affald så Dennis vandt med en hel omgang.
Finalen, Klaus trak det lænste strå og kørte dagens hurtigste tider og længst af alle på dagen, Robert var sikker på 2. pladsen og lå en omgang foran mig inden sidste heat, men ville ikke overhale, han lagde sig blot i sikkerhed 20 cm. bag min bil, den var klart hurtigere end den jeg havde kørt de første 2 ræs med men faldt også en hel del af alligevel kørte jeg 1½ omgang længere end tidligere og fik 3. pladsen godt 2 omgange foran Dennis.

Alle resultater kan i finde her:
http://www.team-oemr.dk/wynns/LapMasterResultLink.htm

stilling er opdateret (igår) her:
http://www.racemaster.dk