Forfatter Emne:  Salg af Spa banen  (Læst 4551 gange)

Offline Per Gimle

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2093
    • Vis profil
  • Navn: Per Steen Nielsen
Salg af Spa banen
« Dato: December 03, 2017, 15:01:12 pm »
Jeg har lige set at det hele er sat til salg

http://www.1a-slotpiste.de/
VSC, NMK, Modelbygger.

Offline martin borch

  • Scaleracer
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
  • Navn: Martin Borch-Christensen
Sv: Salg af Spa banen
« Svar #1 Dato: December 05, 2017, 09:04:06 am »

Tak Per , det var måske noget jeg skulle kikke lidt på, skal lige måle lokalet, men tror desværre det kommer til at knibe med de 16x10 meter. vi skal jo også selv kunne være i lokalet

Men det ville være en let løsning for mig, sjovt jeg var også interesseret i den bane , da den blev solgt sidst for 10 år side,og hvor blev så lige de 10 år af..... :)
Næstved Minirace Klub ( NMK )

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: Salg af Spa banen
« Svar #2 Dato: December 05, 2017, 10:25:18 am »
Det ville da være fantastisk, hvis banen kom til Sjælland  ;) - Martin, jeg håber der lykkedes  :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P

PS jeg forstår heller, hvor de 10 år forsvandt hen... Jeg var ikke gift eller havde børn dengang  :o, nu er de 6, 6 og 8 år og jeg er jo ikke blevet ældre  :'( :-X

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: Salg af Spa banen
« Svar #3 Dato: December 05, 2017, 12:48:42 pm »
Ja, det ville være så fedt  8) den ville jo være perfekt til Gt Mos og Des.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline lars_jacobsen

  • Superslot
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1222
    • Vis profil
  • Navn: Lars Jacobsen
Sv: Salg af Spa banen
« Svar #4 Dato: December 05, 2017, 20:15:53 pm »
Kunne være man skulle smide et bud :)
MVH
Lars Jacobsen

Offline Jan T.

  • Scaleracer
  • Indlæg: 727
  • Nissum-Minirace
    • Vis profil
  • Navn: Jan Taldorf
Sv: Salg af Spa banen
« Svar #5 Dato: December 05, 2017, 23:49:14 pm »
Har tænkt lidt på det samme, om man har en stor eller to på lager er vel lige meget  ???

Offline Per Gimle

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2093
    • Vis profil
  • Navn: Per Steen Nielsen
Sv: Salg af Spa banen
« Svar #6 Dato: December 15, 2017, 10:26:22 am »
Så er den solgt, men til hvem?
VSC, NMK, Modelbygger.

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: Salg af Spa banen
« Svar #7 Dato: Januar 07, 2018, 16:57:53 pm »
Der står lidt nyt på hjemmesiden:
PS.:Die wunderschöne Spabahn ist nach Belgien zur Fa. Hobby 2000 in Lüttich verkauft. Auch hier wird es Slotracingevents der besonderen Art geben, davon bin ich überzeugt.

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: Salg af Spa banen
« Svar #8 Dato: Januar 07, 2018, 17:36:48 pm »
Jeg har prøvet at lade Google oversætte afslutningshilsnen fra A1-Slotring (og rettet graverende fejl selv) - der er mange kloge ord iblandt:


For at starte det nye år, først og fremmest, alt det bedste! Må alle dine ønsker gå i opfyldelse.

Slotcenteret er lukket fra 31.12.2017 og er nu forbi.
Tak til alle, der fulgte mig på slotsporet i løbet af de sidste 10 år.

Det var en spændende og samtidig oplevelsestid med op- og nedture.
Jeg har fundet mange venner, arrangeret store arrangementer og ikke mindst nydt den slotshobby, jeg har lavet siden 70'erne, og genopleve igen.

Jeg har som baneejer også oplevet mentaliteten af slotkørere, som er meget speciel.
Der er store innovative mennesker, der bidrager meget til de positive for denne hobby med deres modelleringsfærdigheder. Og der er chauffører, der er meget hurtige, men samtidig tager hensyn til dem, der kører anderledes. Slot drivere, der tager hobbyen "Motorsport i skala" seriøst og er meget velforberedte. Eller racerserie arrangører, der samler balancen mellem velorganiserede racer serier og store racetracks, og pakke det hele, som sammen med baneejere bliver en uforglemmelig weekend for deltagerne.

Og så er der dem, der kun "suger" og ingenting giver, kender alt bedre og konstant klager, og dermed gør en masse skader. Eller en af de andre stjerner i scenen, som føler sig som champion og opfører sig sådan, og glemmer, at uden dem der kører bag dem, ville de aldrig vinde. Her ville mere respekt, overvejelse eller endog et råd eller to til dem, der ikke er så hurtige på farten, meget at forbedre.

For mig, som ofte kun fungerede som morgenmadsdirektør og mindre som en racerende deltager, hjalp de åbne ord med forståelse og kritik mig meget til at gøre 1A-centeret, hvad det var indtil slutningen: Et ekstraordinært racing center med gode baner, lyse venlige værelser i en pæn, ren atmosfære og med arrangementer, der blev værdsat både nationalt og internationalt.

Mit råd til alle slotkørere: En raceringsarrangør eller baneejer kan kun gøre det, du er villig til at rådgive, fordi det vi gør, er hobby og ikke en lukrativ forretning. Det vil aldrig være mere end omkostningseffektivt. Et venligt tak og en vurdering er på sin plads, for dem der gør det. Det er det mindste, man kan forvente.

I denne forstand ønsker jeg alle Slotracere en god tid i håb om en eller anden gang at mødes igen.

Med venlig hilsen fra Swisttal Heimerzheim
Med venlig hilsen Jürgen Landsberg
(tidligere baneejer af 1A-Slotpiste)

Swisttal januar 2018

PS: Den smukke Spabahn sælges til Belgien til firmaet Hobby 2000 i Liège. Igen vil der være turneringshændelser af en særlig art, jeg er overbevist om.

Offline søren thomsen

  • Scaleracer
  • Indlæg: 261
    • Vis profil
  • Navn: Søren Thomsen
Sv: Salg af Spa banen
« Svar #9 Dato: Januar 07, 2018, 21:12:58 pm »
Spa banen har jo været brugt til LMP pro serien, og det skal den fortsat.
De nye ejere kan dog ikke nå at få den klar til det første løb i Marts, så derfor er der byttet om på rækkefølgen så første løb køres i Mülheim og andet løb køres i Lüttich i efteråret. Tredie løb køres som sædvanligt i Trier.

Søren