Forfatter Emne:  GT MOS 2017 Finale – optakt  (Læst 9412 gange)

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
GT MOS 2017 Finale – optakt
« Dato: November 12, 2017, 19:11:26 pm »
På søndag køres sæsonens sidste afdeling af GT MOS, hvorefter pokalerne skal fordeles til TOP-3 i de to klasser GTM og GT2.
 
Vi skal køre hos KMK på en Blue King med hævede sving. Det skal blive spændende at stifte bekendtskab med banen. Tidligere skulle man til Hørning for at finde en tilsvarende bane, hvor der bl.a. blev afholdt DMCA 1/24 GT DM i 2007. Dengang kunne man køre med speederen i bund fra starten af langsiden og hele vejen gennem stejlkurven. De fleste af os kørte med Plafit Excel chassis og Fox 2 motor. Det vil vise sig, om vores nutidige biler med Hawk motoren kan det samme.
 
Der er tilmeldt 22 kørere til løbet og deltagelse fra Sverige. Det er et flot fremmøde og giver da håb om nogle spændende og jævnbyrdige dueller i hele feltet med en skøn blanding af GTM og GT2 biler.
 
Efter løbet skal der uddeles pokaler. Spændingen er udløst i GTM, hvor Henrik Bering har vundet. Hvis Christian deltager, bliver det en sikker 2. plads, ellers er det Bo, som tager den. På 3. pladsen kommer Henrik Berntsen og skal have pokal med hjem. I GT2 er spændingen intakt, hvor kørerne i TOP-3 alle kan tage den samlede sejr. René har flest point, men med en dobbeltsejr kan både Robert og Jacob gøre sig gældende. Der er tilmeldt 9 kørere til GT2, så intet er givet på forhånd, der kan sagtens være andre, som løber med sejrene på dagen.
 
I årets sæson ender der med at være 8 tællende til mesterskabet – 5 i GTM og 3 i GT2. Tidligere har tallene været:
2016: 11 (9 i GTM og 2 i GT2)
2015: 13
2014: 11
2013: 12
 
Af de tællende i GTM kommer 3 fra RingBering, 1 fra SMRK og 1 fra OSCC. Det er samme antal deltagere, som var tællende i venskabsserien mellem RingBering og Paramount.
 
Jeg ved ikke, om det lave deltagertal i GTM er tegn på, at det er blevet for teknisk krævende. For mit eget vedkommende er der ingen tvivl om, at jeg kun kan være med i toppen takket være købemateriel. For mig bliver næste sæson muligvis et udvalg af de mest spændende løb med størst tilmelding og så er det de enkelte sejre, som bliver vigtige. Det afhænger af, hvordan opbakningen bliver i løbet af sæsonen.
 
Vi ses på søndag til spændende race, Champagne og præmier.
 
MVH
Henrik Bering
« Senest Redigeret: November 15, 2017, 16:51:38 pm af HenrikBering »

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: GT MOS 2017 Finale – optakt
« Svar #1 Dato: November 13, 2017, 23:55:58 pm »
Man kører fint igennem stejlkurven med håndtaget i bund  :P - i alle spor  8)

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: GT MOS 2017 Finale – optakt
« Svar #2 Dato: November 14, 2017, 08:51:44 am »
Man kører fint igennem stejlkurven med håndtaget i bund  :P - i alle spor  8)

Ja, en anderledes bane, end vi er vant til, men jeg synes det er fedt med en kontrast til alle Mickey Mouse banerne ;)
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline Kenny

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1612
    • Vis profil
  • Navn: Kenny Winther
Sv: GT MOS 2017 Finale – optakt
« Svar #3 Dato: November 14, 2017, 10:10:16 am »
Jeg må indrømme jeg var lidt skeptisk ang en så hurtig bane, men selvom de hurtige kørte tider undrer 6 sekunder så føles den ikke hurtig, netop den lange langside giver en et lille pusterum, så jeg føler mig langt mere afslappet når jeg kører end på alle andre baner vi kører på.
Mvh Kenny

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: GT MOS 2017 Finale – optakt
« Svar #4 Dato: November 14, 2017, 14:34:51 pm »
Det er rigtigt, at det er en kontrast... Men det er en smule kedeligt i længden og mere afslappet. Der skal ikke arbejdes med bilen i nogle spændende svingkombinationer, hvor der skal gives mellemgas osv. Det drejer sig om: Fuld gas -> fuld brems -> fuld gas -> osv. 5 gange, så har man kørt en omgang  ;)

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: GT MOS 2017 Finale – optakt
« Svar #5 Dato: November 14, 2017, 22:21:38 pm »
Der er mange meninger, om denne, såvel som andre baner ;)
Nogen elsker Paramount, nogen elsker smrk, andre igen elsker Albert Park :)

Jeg har allerede hørt fra flere, der elsker denne bane :) og jeg tror vi får et sjovt race på søndag

Andre igen, elsker så at hade en eller flere af ovenstående baner, og det er der naturligvis også plads til.
Men vil vi have flere at lege med, er det nok ikke vejen frem kun at køre på super tekniske baner ;)
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: GT MOS 2017 Finale – optakt
« Svar #6 Dato: November 14, 2017, 22:36:05 pm »
Så længe vi kører på 11,5 volt er banen mindre vigtig  ;). Helt enig i at en serie skal favne så bredt som muligt i valget af baner, så flest muligt vil køre med  :P.

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: GT MOS 2017 Finale – optakt
« Svar #7 Dato: November 14, 2017, 22:37:25 pm »
Så længe vi kører på 11,5 volt er banen mindre vigtig  ;). Helt enig i at en serie skal favne så bredt som muligt i valget af baner, så flest muligt vil køre med  :P.

:)
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline Kenny

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1612
    • Vis profil
  • Navn: Kenny Winther
Sv: GT MOS 2017 Finale – optakt
« Svar #8 Dato: November 14, 2017, 22:38:20 pm »
Jeg tror flere bliver positive over at banen er lettere kørt end mange af de andre, og når vi skal køre med biler kører ligeså hurtigt som super 16 er banen perfekt 😉
Jeg tror at der vil være kortere fra top til bund på søndag, og i to stjerner skal nok vinde... hvis ikke Thomas M dukker op 😂
Mvh Kenny

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: GT MOS 2017 Finale – optakt
« Svar #9 Dato: November 14, 2017, 22:39:41 pm »
Hvis LiveTiming kommer til at fungere, vil det blive fra MTT banens gamle link:
http://www.scalerace.dk/kmk/LiveTiming/LiveTimingLoader.htm

Kenny tester i løbet af ugen om banecomputeren vil bruge en Samsung fon til internetforbindelse.

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: GT MOS 2017 Finale – optakt
« Svar #10 Dato: November 14, 2017, 22:41:05 pm »
Jeg tror flere bliver positive over at banen er lettere kørt end mange af de andre, og når vi skal køre med biler kører ligeså hurtigt som super 16 er banen perfekt 😉
Jeg tror at der vil være kortere fra top til bund på søndag, og i to stjerner skal nok vinde... hvis ikke Thomas M dukker op 😂

Takker for de pæne ord. Hvordan vinder to stjerner samtidigt?  :o

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: GT MOS 2017 Finale – optakt
« Svar #11 Dato: November 15, 2017, 05:43:25 am »
Jeg tror flere bliver positive over at banen er lettere kørt end mange af de andre, og når vi skal køre med biler kører ligeså hurtigt som super 16 er banen perfekt 😉
Jeg tror at der vil være kortere fra top til bund på søndag, og i to stjerner skal nok vinde... hvis ikke Thomas M dukker op 😂

Takker for de pæne ord. Hvordan vinder to stjerner samtidigt?  :o

Stjerner?

Henrik, ved at ende i samme zone ;)

Kenny, Thomas M er tilmeldt :)
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline MiHu

  • Vikings Scaleracing Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2622
  • Fingrene væk fra mit legetøj
    • Vis profil
  • Navn: Michael Steen Huniche
Sv: GT MOS 2017 Finale – optakt
« Svar #12 Dato: November 15, 2017, 07:13:38 am »

Vi skal køre hos KMK på en Blue King med hævede sving. Det skal blive spændende at stifte bekendtskab med banen. Tidligere skulle man til Hørning for at finde en tilsvarende bane, hvor der bl.a. blev afholdt DMRU 1/24 GT DM i 2006. Dengang kunne man køre med speederen i bund fra starten af langsiden og hele vejen gennem stejlkurven. De fleste af os kørte med Plafit Excel chassis og Fox 2 motor. Det vil vise sig, om vores nutidige biler med Hawk motoren kan det samme.
 
MVH
Henrik Bering

Hej !

Lige en historisk korrigering.

DM 2006 blev holdt på Martins Blue King bane, og det var i DMCA regi. I 2007 blev DM afholdt på Peter Bro`s bane, og det var også i DMCA regi  ;)

Blot mine 10 cent  :)

M.v.h.
MiHu
Racing for Viking
Scalerace 4ever
Michael Steen Huniche

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: GT MOS 2017 Finale – optakt
« Svar #13 Dato: November 15, 2017, 16:52:29 pm »
Historie og fakta skal være korrekt - det er hermed rettet 😀😀. Tak

Offline Kenny

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1612
    • Vis profil
  • Navn: Kenny Winther
Sv: GT MOS 2017 Finale – optakt
« Svar #14 Dato: November 18, 2017, 19:45:00 pm »
Husk vi kun har xlr stik i KMK 😉
Mvh Kenny