Forfatter Emne:  Charlies Angels & GRC Racing's biler  (Læst 10386 gange)

Offline Kenny

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1612
    • Vis profil
  • Navn: Kenny Winther
Sv: Charlies Angels & GRC Racing's biler
« Svar #15 Dato: Februar 11, 2012, 22:55:13 pm »
Ah! Men han er måske i familie med Uri Geller? ;D
  :D :D
Mvh Kenny

Offline Kenny

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1612
    • Vis profil
  • Navn: Kenny Winther
Sv: Charlies Angels & GRC Racing's biler
« Svar #16 Dato: Februar 11, 2012, 22:57:51 pm »
Men det er så måske undskyldningen for i igen blev slået af Woodslot  ;)
Mvh Kenny

Offline lbe

  • Vikings Scaleracing Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1814
    • Vis profil
  • Navn: Lars Bertelsen
Sv: Charlies Angels & GRC Racing's biler
« Svar #17 Dato: Februar 11, 2012, 23:07:30 pm »
Jeg tror ikke vi behøver undskyldninger; alle tre hold fra VSC har gode biler og gode kørere.
Det har woodslot så tydeligvis også!
Om den bøjede aksel så er årsagen, er en anden sag som vi nok må vente med at konkludere om til vi ved lidt mere!  ;)
Lars  Bertelsen
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund

Offline RasmusDJ

  • Administrator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 1597
    • Vis profil
  • Navn: Rasmus Johansen
Sv: Charlies Angels & GRC Racing's biler
« Svar #18 Dato: Februar 12, 2012, 02:36:10 am »
Grundet hurtigt stop, var den fine aksel kun skyld i et tab på 18-20 omgange. Så det er langtfra den, men der var bare ikke fart nok på langsiden. Men den fløj fandme hurtigt rundt om hjørnerne.
// Rasmus Johansen
admin@scalerace.dk

Offline lars_jacobsen

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 1222
    • Vis profil
  • Navn: Lars Jacobsen
Sv: Charlies Angels & GRC Racing's biler
« Svar #19 Dato: Februar 12, 2012, 02:49:13 am »
Nu "aner" jeg ikke hvem den implicerede påsætter var, men han er ihvertfald ked af det der skete, så meget ved jeg
 
Tror vi vil forsøge at få veste der ikke kræver XXXL størrelse for at fylde dem ud til næste afdeling ;)
 
Men aksel eller ej, Woodslot vandt en helt igennem fortjent sejr idag, de konstant var blandt de absolut hurtigste, og kørte meget stabilt gennem samtlige 6 timer - Charlies Angels lagde ud med banens absolut hurtigste bil - hvad Pål havde prepareret motoren med vides ikke, det eneste vi ved var at det ikke holdt samtlige 6 timer ;)
 
 
 
 
MVH
Lars Jacobsen

Offline PlafitRacer

  • Vikings Scaleracing Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1236
    • Vis profil
  • Navn: Henrik Hasager
Sv: Charlies Angels & GRC Racing's biler
« Svar #20 Dato: Februar 12, 2012, 07:55:49 am »
Onde tunger vil påstå at Lars forsøgte at bøje alle deltageres aksler - udelukkende for at opnå et mersalg af aksler - og det var meget onde tunger der påstår dette  8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Med racerhilsen,
Henrik Hasager
Vikings Scaleracing Club, afd København ...

Offline lbe

  • Vikings Scaleracing Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1814
    • Vis profil
  • Navn: Lars Bertelsen
Sv: Charlies Angels & GRC Racing's biler
« Svar #21 Dato: Februar 12, 2012, 10:48:20 am »
Men vi er HELT klar til at tro på dem!!! :D
Lars  Bertelsen
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund

Offline lotus4ever

  • Global Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 3817
    • Vis profil
  • Navn: Pål Hanson
Sv: Charlies Angels & GRC Racing's biler
« Svar #22 Dato: Februar 12, 2012, 11:20:21 am »
Tænk engang at det her blev Best of Show i går:









Nå, OK den så selvfølgeligt noget bedre ud inden løbet :D

Andet steds her på siden vil jeg lægge et "lille" indlæg om løbet i går set fra Charlies perspektiv!
Slothilsen,
Pål Hanson,
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund

Offline kjeldsen82

  • Scaleracer
  • Indlæg: 520
  • "Gone in 60 Sec"
    • Vis profil
    • Banepynt.dk
  • Navn: Kasper Kjeldsen
Sv: Charlies Angels & GRC Racing's biler
« Svar #23 Dato: Februar 12, 2012, 11:29:36 am »
Kan man komme i lærer hos dig:-)
www.banepynt.dk fordi en alm stuebane er da alt for kedelig

Offline lotus4ever

  • Global Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 3817
    • Vis profil
  • Navn: Pål Hanson
Sv: Charlies Angels & GRC Racing's biler
« Svar #24 Dato: Februar 12, 2012, 13:15:15 pm »
Kan man komme i lærer hos dig:-)
Det er bare at møde op på en klubaften i Frederikssund, så bliver der villigt delt ud af erfaringer, og hvordan man kan gøre tingene. Det er tirsdage kl. 19 :)
Slothilsen,
Pål Hanson,
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund

Offline lotus4ever

  • Global Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 3817
    • Vis profil
  • Navn: Pål Hanson
Sv: Charlies Angels & GRC Racing's biler
« Svar #25 Dato: Februar 12, 2012, 15:55:34 pm »
Nu skal DES bilen fra i går jo ikke på pension endnu, den skal ud og køre noget mere DES og hvem ved måske den også kommer med til OEPS, så nu skal karosseriet renoveres så det igen kommer til at fremstå i en ordentlig kvalitet og tillige med kan holde til 6 timers nye strabadser.



Som man kan se af billedet har den en flækket front læbe i venstre side, og der er kommet en lang flænge, endda med lidt huller i højre side imellem snudeskaftet og skærmen.



Kønt ser det ikke ud men heldigvis tror jeg det med enkle midler kan re-lamineres så det bliver så godt som nyt.



Og jeg vil se om jeg ikke kan lave det på en måde så jeg undgår at skulle male hele bilen om igen. For faktisk er der kun nogle få meget overfladiske skader på siderne i skørte højde og på den en del af bag difusoren.



Så nu er det i første omgang frem med epoxyen, glasfibervæv/kulfibertråde og så skal der reparations lamineres.
Slothilsen,
Pål Hanson,
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund

Offline Per Gimle

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2093
    • Vis profil
  • Navn: Per Steen Nielsen
Sv: Charlies Angels & GRC Racing's biler
« Svar #26 Dato: Februar 12, 2012, 16:07:56 pm »
Hej Pål


Tillykke med 1. pladsen, super flot lavet, jeg ved hvor svært det er med afdækning :)


Vores Lola ser heller ikke for godt ud efter to meget voldsomme kontakter med en bil på langsiden, men er ikke revnet, så den skal nok blive pæn igen.


Hilsen
Per.
VSC, NMK, Modelbygger.

Offline PlafitRacer

  • Vikings Scaleracing Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1236
    • Vis profil
  • Navn: Henrik Hasager
Sv: Charlies Angels & GRC Racing's biler
« Svar #27 Dato: Februar 13, 2012, 08:06:51 am »
Teløgge mæ kongkurs førstepræmien til Pål.
Med racerhilsen,
Henrik Hasager
Vikings Scaleracing Club, afd København ...

Offline lotus4ever

  • Global Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 3817
    • Vis profil
  • Navn: Pål Hanson
Sv: Charlies Angels & GRC Racing's biler
« Svar #28 Dato: Februar 14, 2012, 10:33:27 am »
Hej Pål

Tillykke med 1. pladsen, super flot lavet, jeg ved hvor svært det er med afdækning :)

Vores Lola ser heller ikke for godt ud efter to meget voldsomme kontakter med en bil på langsiden, men er ikke revnet, så den skal nok blive pæn igen.

Hilsen
Per.
Hej Per, tak for roserne, jeg håber at gøre det meget bedre til næste afdeling. Bilen skal jo ikke bare være matsort, men i carbon, så nu bliver projektet at lave den sådan at alt det sorte er med carbon look. Det bliver med decals, dertil kommer så at de manglende antenner og små detaljer kommer på inden næste løb også. Jeg fik ikke nær set på jeres bil, men den så rigtigt flot ud og detaljen med den røde diode på siderne var også ret cool. Måske jeg skal lave et par blå til siden af vores ;)

Bilen vi vandt Best of Show med bliver trænings bil til OEPS og DES fremover, så kommer der et par nye karosserier til som skal være endnu bedre. Jeg har lige indkøbt nyt måttemateriale, både 25 grams glasfiber, 39 grams Kevlar (Fuc. det er dyrt) og noget kulfiber. Så nu skal der eksperimenteres med at lave den rigtige fordeling som sikrer et stærkt men samtidigt let karosseri.

Talte med en fyr som laminerer R/C fly, og han fortalte at han kan lande sit fly der er udstyret med en landingspind som står direkte i en glasfiber/kevlar/Carbon co laminering. De lander med ca. 70 KM/T og når landingspinden rammer jorden graver den sig ned og stopper flyet på ca. 2-4 meter, uden at lamineringen revner eller på anden vis går i stykker. Så nu skal der eksperimenteres.

I øvrigt er vores chassis 100% intakt, motoren, lejer og gear går stadigt helt perfekt uden mislyde eller modstand. Så nu skal jeg lige rense comutatoren og se om vi ikke blot har samlet skidt op der som gjorde at vi kørte langsommere undervejs i løbet.
Slothilsen,
Pål Hanson,
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund