Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Steen Michaelsen

Sider: [1] 2 3 ... 19
1
1:24 Biler / Sv: Scaleauto–Region Syd - KMRC
« Dato: Marts 07, 2019, 18:57:15 pm »
Helt korrekt. Thorkild.

Vi skal være forsigtige med at lave flere race end de racerne har lyst til at deltage i. Det har altid været et problem. og vil blive ved med at være et problem. Det er sjældent race-arrangørernes problem, men det kan det være. Det kan også være racer'nes problem, fordi de nogen gange forlanger at køre race med de biler og på den måde som de gør derhjemme. Og uden kompromisser, hvor alle agerer så det virker til alles bedste, blir der problem.

Held og lykke med sommerhuset!

Steen

2
Slotrace / Sv: Forskel på "ens" håndspeedere
« Dato: Marts 04, 2019, 09:15:11 am »
Tja,

Laurs har faktisk helt ret.

Tolerancerne på elektronikken er bestemt af modstandene, som typisk har en tolerance på 5%. Det betyder at ved en given trigger-position (f.eks halv gas) kan man i princippet opleve en forskel på 10%, men oftest meget mindre.
Potentiometrene, derimod har typisk en tolerance på mere end 20%, og derfor kan en given indstilling på potentiometrene (Attack) opleves foreskellig, men det kan jo justeres.

Ved fuld power er tabene i controlleren bestemt af modellen, og hvordan den er forbundet til banen. Alle andre tolerancer mister signifikans, og kun tolerancerne på transistorerne og kablerne (og stikkene) har indflydelse.
En ældre CS-1 med XLR-stik har en indre modstand på 0,025 ohm, mens en nyere model med banan-stik har en indre modstand på lige over 0,02ohm. En CS-2 (med banan-stik) har en indre modstand på lige over 0,01ohm, mens en CS-4 har ca. 0,008 ohm.
Ja, selv controllere der i princippet er ens kan umiddelbart føles forskellige, men efter min erfaring føles de meget ens efter blot et par omgange. 

That's all, folks!

Steen

3
Handelspladsen / KØBES Sv: ISRA Spec. 64 pitch Gear
« Dato: Februar 28, 2019, 17:54:28 pm »
OK.
Send mg en PM med kontakt-oplysninger.

MVH

Steen

4
Handelspladsen / KØBES Sv: ISRA Spec. 64 pitch Gear
« Dato: Februar 28, 2019, 17:23:24 pm »
Er du sikker på at det er 64 pitch? 9/42 lyder mere som 72 pitch, og 8/39 kan også sagtens være 72 pitch.
Hvis det er ISRA-biler er det med meget stor sandsynlighed 72p.

Altså:

64 pitch, lige:
38t= 15,8mm (jeg har 4 stk)
39t= 16,1 mm (jeg har 6 stk)

72p, skråtskårne (15 grader)

42t = 15,0 mm (rager under et typisk ISRA-chassis, men bruges ofte i P24 (7/42) hvor man typisk sliber tandhjulet ned.)

72p, lige:

40t = 14,7 mm
39t = 14,3 mm


MVH

Steen

5
Handelspladsen / KØBES Sv: ISRA Spec. 64 pitch Gear
« Dato: Februar 28, 2019, 13:02:42 pm »
Jeg har 6 stk 39t/64p.

MVH

Steen

6
Handelspladsen / KØBES Sv: ISRA Spec. 64 pitch Gear
« Dato: Februar 28, 2019, 12:51:34 pm »
Jeg har 38-tands 64p kronhjul. Jeg skal se omm jeg har 39t/64p, men jeg tror det ikke, da de ofte er for store til at man kan bruge hjul der er så små som muligt.

Steen

7
Slotrace / 1. afdeling DM S16D og Open32
« Dato: Februar 04, 2019, 20:22:08 pm »
Føstrste afdelinger af DM i S16D og Open32 blev afholdt på "Albert Park" hos Racefun.

Resultaterne kan ses her:

http://club.racefun.dk/LapMasterResultLink.htm

Steen

8
1:24 Biler / Sv: Reparationstid i GT-Endurance
« Dato: Februar 02, 2019, 17:57:52 pm »
Og F1-løbet blev ikke aflyst da Senna fik et hjul i hovedet.


Steen

9
1:24 Biler / Sv: LMP-24 Øst - ***Flyttet pga sygdom ***
« Dato: Januar 25, 2019, 10:32:47 am »
Vi ses kl. 17 (ca).

Steen

10
1:24 Biler / Sv: LMP 24 - byggehjælp
« Dato: Januar 22, 2019, 08:01:02 am »
"Lige i højden og bredden?"

Bredden bestemmes af chassis'et, så der er ikke meget du kan gøre der, men højden og LÆNGDEN er der hvor det bliver svært.

Start med at skære karossens højde til. I karosseeriets sider er de antydningen af en streg, og langs den streg er der nogle mindre "prikker", dimples, som hjælper med at gære stregen synlig. Når du skærer langs denne streg vil selve karosseriet være 35 mm høj, hvilket giver lidt luft, eftersom reglerne siger at bilen må være 37mm høj i bagenden. Der skal i forenden være en kant på mindst 1mm.

Nu placeres chassis'et (med styretappen monteret) på en plade hvor chassis'et ligger fladt mod pladen, også selv om der er baghjul monteret.
Når man synes at karosseriet har en placering der er lige i forhold til chassiets (kig fra alle sider og vinkler) skal man prikke huller i karosseriet ud for de nålerør der er monteret på chassis'et.
Montér een knappenål ad gangen, og check hele tiden alting er lige.
Når alle nåle er monterede tages de af igen, og området omkring hullerne forstærkes med fiber-forstærket tape, eventuelt med noget af det man bruger til at reparere børnenes flyver-dragter med om vinteren. Det kan man få i adskillige farver i håndarbejdsbutikker. Det klistrer rasende godt.

Steen


11
1:24 Biler / Sv: LMP 24 - byggehjælp
« Dato: Januar 18, 2019, 09:26:17 am »
Henrik, din måde at gøre det på er ikke langt fra hvad hvad erfarne racere gør. Ikke desto mindre vil de fleste rense chassis og motor i vand bagefter, for selv om det ser ud til at syren "fordamper" er der ingen tvivl om at en masse af dampent fortættes på de metalflader der er tæt på.
Trust me, jeg har prøvet det masser af gange.

Steen

12
1:24 Biler / Sv: LMP 24 - byggehjælp
« Dato: Januar 17, 2019, 19:52:34 pm »
Med hensyn til rensning af biler og motorer efter lodning med stærkt loddevand skal jeg blot sige at ved ISRA-VM, hvor der bliver loddet en del med lodde-vand, kan der nogen gange være kø ved håndvasken: almindeligt vand er velegnet til at skylle loddevand væk, og en gammel tandbørste hjælper processen. Vandet kan derefter pustes væk såfremt man ikke lider af KOL, og den resterende fugt kan tørres af med en klud. Et par dryp af olie de rigtige steder beroliger sindet, idet man nemt glemmer at almindeligt vand sjælden er i stand til at opløse motor-olie.

Til gengæld er det absolut et problem hvis man ikke gør rent efter sig. Loddevand på motor og chassis vil på kort tid starte en koloni af rust.

Steen

13
1:24 Biler / Sv: LMP 24 - byggehjælp
« Dato: Januar 15, 2019, 09:36:12 am »
Der er ingen grund til at bruge loddetin med sølv. Også bly-frit loddetin kan være sværere at bruge, fordi også det kræver højere temperatur, hvilket kan være svært på et relativt stort chassis.

Steen

14
Nyheder / Sv: SMRK 24H Spec. edition 2019
« Dato: Januar 14, 2019, 17:09:33 pm »
Jeg har lige hørt Klaus tale med Anders Lund Madsen i programmet "Fede Abes Fyraften" på Radio24syv om hvad det vil sige at køre et 24-timers-løb med små racerbiler.

Fint. Godt gået.

Steen

15
1:24 Biler / Sv: LMP-24 ØST - 2019 - Afd 1 + 2.
« Dato: Januar 10, 2019, 13:24:36 pm »
Herligt. Jeg kommer. For een gangs skyld passer det med min Kalender.

Steen

Sider: [1] 2 3 ... 19