Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - Boskaerm

Sider: [1] 2 3 ... 28
1
GT MOS / Gt Mos 3 afd. SUPER EVENT.
« Dato: Marts 17, 2019, 21:09:30 pm »
Så blev det tid til årets tredje race, Hos SUPER EVENT i Rødovre, på en Bane vi normalt ikke kan køre på.
Vest og jeg havde gjort banen ren i tirsdags, så efter en gang spray og montering af forhøjede bander var vi klar til træning.

Da der desværre kun var 12 tilmeldte valgte vi at bruge banen som 6 spors bane, og udelade spor 1 og 8.

Thomas Mortensen og Martin Borch stillede op for første gang i år, og Martin, med Thomas Porsche, så uhyggelig hurtig ud under træningen! Også Thomas og Jacob Hansen kørte meget stærkt, og vi andre kunne kun halse efter.
Længere nede i feltet skulle debutanten Henrik Stensbirk finde sig til rette med en låne bil fra Klaus Mølvig.

Efter TK var det tid til kvalifikation, også her kørte Jacob og Thomas stærkt! Sidste mand var Martin Borch, og efter 2 omgange havde han pole position, med næsten 1/10 ned til Thomas.

Da starten gik til første gruppe var der nogen uro, og lidt mange track calls og affald, men efterhånden som løbet skred frem, fik folk styr på Bane og biler, og der var flere gode dueller ned gennem feltet.
Patrick Petersen vandt gruppen ret suverænt foran Jan Linderholm og Vest Jørgensen.
Også anden gruppe var noget præget af affald og track calls, men også her med mange gode kampe, Martin var dog suveræn fra start til slut, og vandt fortjent foran Thomas og Jacob.

I pausen købte Martin karrossen fra Thomas Porsche, så i løb 2 var det jo kun en halv lånebil sagde han ;) race 2 blev heller ikke så suverænt, men mere om det senere :)

Til Pausen dukkede Kenny Winther op, og ville gerne køre med , og da vi kun havde kørt i 6 af banens spor, blev det til Round Robin i første gruppe.

Løb 2 gik meget mere roligt for første gruppe, end i løb 1, og der var virkelig tæt kamp om sejren! Kenny (der havde fået 15 min træning i middagspausen) vandt foran Patrick og Jan.

Gruppe 2 kom noget mere uroligt fra start, men Thomas kom dog hurtigt i front, mens Martin var helt nede som P4, og virkede lidt stækket.
Men, stille og roligt fik Martin kørt sig op, mens Thomas "cruisede mod sejren". Ved et track call i sidste stint, fik Jan sagt at Martin var ved at hente Thomas, Martins svar var: Det må du ikke sige, han kører jo langsomt og aner ikke jeg er ved at have ham".
Strøm på banen igen, og Thomas svarede straks igen med en ny banerekord! Desværre var det for sent, og et par affald afgjorde racet til Martins fordel.
Så endnu en sejr til Martin foran Thomas og Bo Lundgreen.
Jacobs bil begyndte at opføre sig mærkeligt, og han udgik (med en knækket ledning viste det sig).

Tak til alle for en dejlig dag med godt race.

Håber vi ses hos SMRK, den 14 april, til forårets sidste Gt Mos race.

2
Handelspladsen / SOLGT Scaleauto BMW Z4 body. 1/24.
« Dato: Februar 28, 2019, 21:20:51 pm »
Helt ny body inkl Lexan dele sælges

Pris 375 kr.

3
Kalender / Baneklargøring, Super Event. 12/3-2019
« Dato: Februar 25, 2019, 05:52:08 am »
Hej allesammen

Så er det snart tid til næste afd af GT Mos, på Super Events fede bane i Rødovre.
Som vanligt skal bane have lidt rengøring inden vi skal køre derinde.
Håber mange vil hjælpe, så får vi også tid til lidt træning/test kørsel på banen

Det hele foregår:

Tirsdag d 12/3-19. Kl 19.30

Adressen er:

Super Event
Tæbyvej 3-13
2610 Rødovre

Giv gerne lyd, hvis du tænker at komme forbi :)

På vegne af GT Mos

Bo Ø. Lundgreen

4
GT-Endurance / Illuminati GT Team
« Dato: Februar 22, 2019, 10:46:28 am »
Så er vores bil klar, så nu venter vi bare på det bliver fredag d. 8  8)

5
Handelspladsen / SOLGT Slettet
« Dato: Januar 24, 2019, 15:52:24 pm »
Slettet

6
GT MOS / Gt Mos regnskab 2018
« Dato: Januar 19, 2019, 21:49:51 pm »
Bedre sent end aldrig ;)

Hermed regnskab for sæsonen 2018: Der har i alt været 130 starter, de 49 af disse har været på kommercielle baner, og er derfor gået direkte til bane ejer, og er derfor ikke med i regnskabet.


Indtægter 2018:
81 starter af 50 kr =                            4050 kr

Udgifter 2018:                                     
præmier =                                             -700 kr
Bonus præmier =                               -1700 kr
Vandrepokal Gt2=                                -500 kr                     

I alt =                                                    -2900 kr


Overskud (4050 - 2900) =               1150 kr

Der uddeles herefter 230 kr til 5 baner.

På vegne af Gt Mos

Bo Ø. Lundgreen

7
Kalender / GT-Endurance. 3 afd. KMK.
« Dato: Januar 19, 2019, 15:22:39 pm »
GT-Endurance 3 afd./finale

Fredag: træning og kvalifikation.
Lørdag: Race.

8
GT MOS / Aldersgrænse, Gt Mos deltagelse.
« Dato: December 28, 2018, 14:18:56 pm »
I løbet af sæson 2018, har der ved flere lejligheder været deltagelse af helt unge kørere.

Præstationerne fra disse har været svingende, og set ud fra dette, må vi nok erkende at Gt Mos deltagelse kræver en vis erfaring med, og kendskab til, minirace.

Som udgangspunkt er Gt Mos en race serie der er åben for alle, og alle nye deltagere bydes velkommen med kyshånd.
I styregruppen er vi dog af den overbevisning at det ikke er forsvarligt at lade helt unge deltagere køre race mod ”sure gamle mænd".
Omgangstonen kørerne i mellem kan til tider være noget barsk, og vi er af den overbevisning at en uheldig episode, med en kedelig oplevelse til følge, vil kunne skræmme en fremtidig Gt Mos stjerne væk  for altid!
Det vil være et tab for minirace, men i særdeleshed synd for den unge kører.

Vi har talt meget om hvad der skulle gøres, og enden på det bliver en aldersgrænse der hedder over 10 år for Gt Mos deltagelse.

Det er altid sv ært hvor grænsen skal være, men vi har valgt at læne os op af aldersgrænsen der er i et af de kommercielle racecentre.

På vegne af Gt Mos
Thomas Mortensen
Kenny Winther
Bo Ø. Lundgreen

9
GT MOS Regler & Løbsdatoer / Gt Mos, generelt reglement 2019.
« Dato: December 28, 2018, 14:13:42 pm »
Generelt reglement GT Mos, 2019.

1: Gt mos er en sjællandsk 1/24 serie, åben for alle miniracere, deltagere skal dog være over 10 år. Serien består af 2 klasser, GtM og Gt2. Afhængigt af deltager antal i de respektive klasser, køres der rene eller blandede heat. Ved rene heat kører Gt2 først.

2: Reglement, samt løbskalender fastlægges af styregruppen for GT Mos, Pt Kenny Winther, Thomas Mortensen og Bo Lundgreen.

3: Arrangerende klub udpeger en løbsleder.

4: Klubber eller baner, der afholder GT mos løb, skal som minimum tilbyde frokost. Tilmelding til forplejning sker på www.racemaster.dk (hvor tilmelding til løbet også vil værdsættes).

5: Klubben åbner for træning kl 8.00, kø til træning styres med klemme system. Strømmen tages fra banen 9.50, herefter er TK åben. Inden kl 10 skal alle biler være indleveret til TK, der må IKKE indleveres biler med ”våde” dæk. Dagens TK afgør hvilke ting der kontrolleres. Umiddelbart herefter (ca 10.15) startes kvalifikation, biler er i parc ferme fra TK er slut, til løbet startes.
Efter løbet kontrol vejes alle biler, GT mos/ løbsleder kan ønske X antal biler til ekstra TK. Efterfølgende udleveres biler til deltagere.
Inden anden runde vil der som minimum blive kontrolleret vægt og frihøjde.
Ønsker en kører at benytte en ny bil, til løb 2, skal TK informeres, og bil skal igennem TK inden løb 2.

6: I tilfælde af en overtrædelse af reglementet, der har betydning for bilens køreegenskaber (fejl ved dæk, motor, chassis, magneter, gear, bredde, vægt, guide eller lign.), bliver kører diskvalificeret og resultatet for pågældende runde vil blive annulleret. Er der tvivl vedr. motor type, kan kører blive bedt om at udskifte denne, dog uden yderligere sanktion.

7: I tilfælde af en overtrædelse af reglementet, der er af kosmetisk betydning (manglende bemaling, manglende udsmykning/nummer, manglende dele af karossen, typisk mistet ved uheld osv.) vil dette blive påtalt og der vil bliver givet besked på, at problemet skal bringes i orden inden næste afd. af GT mos. Dette vil blive noteret. Er dette ikke ok, til næste afd. Kan bilen IKKE starte løbet.

8: Der køres kvalifikation til første afd. pr løbs dag, resultat af første heat, er start rækkefølge til andet heat. Hurtigste kører starter i spor 1 osv. Dårligste kval tider kører første heat. Alle kørere, uanset klasse, placeres i feltet efter kval tiden.
Ønsker en kører at starte i et tidligere heat, pga tidspres, startes i første gruppe, som dårligst placeret, og alle andre rykker op.
I Pausen mellem første og anden gennemkørsel, er der som udgangspunkt ikke kørsel på banen, dog kan en bil prøves 1 minut i valgfrit spor.
Det er ligeledes tilladt at skifte mellem GtM og Gt2 fra løb 1 til 2, dette skal meddeles løbsleder.

9: Stint længde:
-4 spor: op til 4 grupper, 5 min. 5 grupper, 4 min. 6 grupper, 3 min.
-6 spor: 2 grupper 5 min. 3 grupper, 4 min. 4 grupper, 3 min.
-8 spor: 2 grupper 5 min. 3 grupper, 3 min.

10: Ender to kørere i samme zone gives f.eks. en delt 3 plads, køreren efter placeres som nr. 5 osv. 

11: Der er i alt 16 GT mos afd, fordelt på 8 løbsdage, 11 afd tæller til mesterskab. Altså 2 seperate afd pr dag. En bil kan kun optjene point en gang pr. afd.

12: Er der ved sæson afslutning point lighed, er det sidst kørte afd. der afgør placering

13: Løbslederen vil kunne lave track call, hvis en bil er i forkert bane, hvis der er 3 eller flere biler afsporet ved samme påsætter eller hvis der sker uheld på grund af fejl ved banen eller ved vanskelige passager på banen.
Det er løbslederen, der skal afgøre, hvad der falder ind under fejl eller vanskelige passager ved banen. Ligeledes kan kører kalde track call.

14: Det er tilladt at reparere bil i køretid, ved kortere track calls (bil i forkert spor, 3 biler ved samme påsætter osv.). Ved spor skifte stoppes en evt rep. Og det er kun tilladt at rette braids, og andet UDEN brug af værktøj: altså INGEN smøring osv. Derudover må der, ved sporskifte, renses dæk med klubbens tape.
Ved længere varende track call, f.eks strøm problemer, stoppes evt reparation, løbsleder skal melde, hvis track call er længere varende. Overtrædes dette, er der en advarsel, herefter diskvalifikation. Der må IKKE skiftes bil i et løb.

15: Kørere der har kørt, er påsætter i løbet efter.

16: Point skala er 40-37-34-32-30-29-28 osv. Der gives seperate point for placering i den respektive klasse. Der er fortsat aftale med Henrik Bering om at publicere resultater fra GT mos på : www.Racemaster.dk

17: Kan en afd. (eller 2) ikke afvikles på dagen, pga tekniske problemer, vil afd. blive aflyst, og der tælles 10 af 15 løb osv.

18: Startgebyr til GT Mos er 50 kr. pr løbsdag. Beløbet går til leje af baner og præmier. Alle GT mos baner vil modtage en baneleje.

10
Kalender / GT-Endurance 2. Afd. Randers minirace
« Dato: December 21, 2018, 21:23:17 pm »
Fredag: Træning og Kval
Lørdag: Race

11
Kalender / GT-Endurance 1. Afd. Skive minirace
« Dato: December 21, 2018, 17:07:52 pm »
GT-Endurance 1. Afd
Race

Frisenborgvej 6 
7800 Skive

12
Kalender / GT-Endurance 1. Afd. Skive minirace
« Dato: December 21, 2018, 17:06:30 pm »
GT-Endurance, 1 afd
Træning og kval.

Frisenborgvej 6 
7800 Skive

13
GT-Endurance / GT-endurance, ny 1/24 langdistance serie.
« Dato: December 20, 2018, 22:09:29 pm »
Hej Allesammen

Så sker der lidt nyt

Det er med stor fornøjelse vi præsenterer "GT-Endurance", en ny langdistance serie for 3-4 mands hold. Serien afvikles med tre 6 timers løb, på følgende datoer/baner:

8-9/3, Skive Minirace
31/5-1/6, Randers Minirace
30-31/8, Københavns Minirace Klub

Som i kan se er der afsat både fredag og lørdag, hvilket betyder at træning, kval og TK afvikles fredag, mens der er race om lørdagen

Bilerne bliver de, fra den sjællandske GT Mos serie, kendte GT2 biler, dog med få ændringer til langdistance.
Kort fortalt betyder det:
-Scholer GT2 70 mm chassis
-Valgfri Scaleauto plast karrosse
-Motor er den Velkendte Hawk Retro
-Frihøjde ved start hæves til 1,2 mm (i forhold til 1,0 mm i GT2)
-Låst gearing 8/44
-Hand out bagdæk, Pro comp 3 26,5x13.

Det tekniske reglement er klar, og kan foreløbig ses herunder. Vores plan er dog et sub forum, dedikeret til GT-Endurance.

Foreløbig tilmelding sker her i tråden. Vi vender tilbage i Januar med endelig tilmelding, betaling mv.

Foreløbig tilmeldte hold:
-Dark Horse: Kenny Winther, Robert Castella og Vest Jørgensen
-Team ?? : Kim Maslak, Thomas W. Jørgensen og Henrik H. Laursen
-Illuminati GT team: Jacob Hansen, Stig Jensen og Bo Ø. Lundgreen
-A Team: ?
-Team skive: ?
-Fælgen Motorsport: Claus Henriksen, Niclas Henriksen og Lasse Kristensen.
- Team ? ? (Oscc)

Håber vi ses derude 

På vegne af GT-Endurance

Henrik H. Laursen
Bo Ø. Lundgreen

14
GT MOS Regler & Løbsdatoer / Gt2 , teknisk reglement 2019.
« Dato: December 04, 2018, 21:28:21 pm »
Gt2 2019 , 1/24.

1:Karosseri
 
1.1.: Alle Scaleauto GT plast body er tilladt. Body skal være komplet, eneste tilladte ændring er lexan ruder og interiør, til modellen, samt fjernelse af tappe til original chassis montering.

1.2.: Original spoiler må monteres med gummi beslag, svarende til original montering.
Alternativt må benyttes carbon spoiler fra Scaleauto.
 
1.3.: Karosseriet SKAL være malet i en realistisk racerbemaling med start numre og sponsormærker. Der må køres med fantasi bemalinger. Interiør skal være komplet og malet, styrtbøjle må undlades.

1.4.: Body, inkl befæstigelsesanordning, skal min veje 35 gram, fri placering af evt vægt i body.

2:Chassis

2.1.: Chassis skal være et STANDARD Schöler Challenger Gt2 70 mm. Der må kun tilføjes de 3 originale typer vægtklodser, i dertil beregnet udfræsning. Justerbar bagaksel holder tilladt.
 
2.2.: Lejer og aksler:
Der skal bruges 3 mm Ø aksler.
Split foraksel ikke tilladt.
Bagaksel er EN stiv, gennemgående aksel

2.3.: Alle chassis dele skal være dækket af karosseriet, dette inkluderer også styretap, set oppefra.

2.4.: Sporvidde maks. 81 mm for og 83 mm bag.
 
2.5.: Frihøjde for hele køretøjet, det vil sige både under karosseri og chassis, minimum 1,0 mm ved løbsstart.

2.6.: Flex, afstandsstykker, T hülsen, fjedre, skruer osv er frit.

3: Motor, Gear, Slæbere og Guide

3.1.: Som motor bruges Hawk Retro.
På Hawk Retro skal tekst være læselig. Motor må ikke åbnes eller på anden måde forsøges ændret.
Ved tvivls tilfælde kan køreren blive bedt om at skifte motor.

3.2.: Gearing er med fast pinion 8Z, men med valgfrit kronhjul mellem 43-47Z.
 
3.3.: Guide og slæbere er fri. Kun en Guide på max 27 mm er tilladt.

4: Dæk og Fælge

4.1.: Forhjul fri type, med minimums diameter på Ø 25 mm, dæk skal have en minimum trædeflade på 5 mm, af gummi eller skum. Dæk må coates, med lim eller lak
 
4.2: Bagdæk skal være pro comp 3, med minimums diameter på Ø 26 mm og en maksimalbredde på 13 mm. Dæk skal kunne genkendes som pro comp 3.
Ønskes det, kan TK opmærke identificerbare pro comp 3 dæk, inden evt slibning, på dagen.

4.3.: Hjul diameter gælder ved løbstart.

4.4.: Der skal være malede fælg indsatse monteret på alle hjul.

5: Vægt

5.1.: Minimumsvægt 175 gram, før, under og EFTER løb.
Evt ekstra vægt, udover originale vægtklodser til chassis, placeres i body.
 
5.2.: magneter kun tilladt i motor.

6: Diverse

6.1.: Banestrøm er på alle baner 11,5 volt.

6.2.: Mindre dele som tabes under løb, f.eks hjulindsats, lygteglas og spoilerdele, skal  ikke genmonteres, men bilen skal overholde min vægt. Tabt vægt der påvirker totalvægt, skal monteres hurtigst muligt (maks 10 omgange)!

6.3.: Kun guide og hjul må have permanent kontakt med banen.

6.4.: Skal bilen køre i en evt anden gennemkørsel, skal den være så komplet som muligt, med minimum spoiler, ruder og fører indsats.
Til næste GT mos løbsdag skal bilen dog fremstå komplet ved start.
Evt ødelagte/tabte karrosseri dele skal genmonteres så korrekt som muligt.

15
GT MOS Regler & Løbsdatoer / GtM, teknisk reglement 2019..
« Dato: December 04, 2018, 21:26:12 pm »
GtM  2019, 1/24

1:Karosseri
 
1.1.: Bilerne er defineret som vellignende skalamodeller i 1/24 af GT biler fra 2000 og frem.

1.2.:Karosseri skal være fremstillet i plast, resin eller glas/kulfiber, og kun ruder og lygteglas må være fremstillet af Lexan(Polycarbonat)/PETG
eller lignende bløde materialer.

1.3.: Karosseriet skal være forsynet med forrude, sideruder og bagrude i gennemsigtigt materiale.
Bagrude, samt siderude fra B stolpe og bagud, må males.

1.4.:Karosseriet skal have hækspoiler, front splitter og side skørter hvis disse også findes på original bilen. Spoiler, skørter og splittere skal være fremstillet af et formfast materiale, men må kunne flexe under evt påkørsel.
Spoiler skal ligne originalen til bilen både m.h.t. udformning og placering. Minimums krav er at selve vingen er buet/skrå og der er lodrette sider på vingen.
Bemærk også at bagvinger skal monteres korrekt med tyndt gummi eller plastikstag, og det er ikke tilladt at montere med skumgummi klodser.

1.5:  Der skal være 3 dimensional fører indsats i bilen, med minimum overkrop, rat og instrumentbord. Fører indsatsen skal være malet, og føreren skal sidde i en realistisk position.
 
1.6.: Karosseriet skal være malet i en realistisk racerbemaling med start numre og sponsormærker. Der må køres med fantasi bemalinger.

2:Chassis

2.1.: Chassis er frit.
Maksimal bredde på grundplade er 78 mm, dette gælder enten det er en stor, eller flere små plader. Chassis er defineret som det der ikke flexer med body.
 
2.2.: Lejer og aksler:
Der skal bruges 3 mm Ø aksler.
Split foraksel tilladt.
Bagaksel er EN stiv, gennemgående aksel

2.3.: Alle chassis dele skal være dækket af karosseriet, dette inkluderer også styretap, set oppefra.

2.4.: Sporvidde maks. 83mm for og bag.
 
2.5.: Frihøjde for hele køretøjet, det vil sige både under karosseri og chassis, minimum 1,0 mm ved løbsstart.

3: Motor, Gear, Slæbere og Guide

3.1.: Som motor bruges Hawk Retro.
På Hawk Retro skal tekst være læselig. Motor må ikke åbnes eller på anden måde forsøges ændret.
Ved tvivls tilfælde kan køreren blive bedt om at skifte motor.

3.2.: Gearing er med fast pinion 8Z, men med valgfrit kronhjul mellem 43-47Z.
 
3.3.: Guide og slæbere er fri. Kun en Guide på max 27 mm er tilladt.

4: Dæk og Fælge

4.1.: Forhjul fri type, med minimums diameter på Ø 25,5 mm, dæk skal have en minimum trædeflade på 5 mm, af gummi eller skum. Dæk må coates, med lim eller lak.
 
4.2: Baghjul er fri, med minimums diameter på Ø 26
mm og en maksimalbredde på 13 mm.

4.3.: Hjul diametre gælder ved løbstart.

4.4.: Der skal være malede fælg indsatse monteret på alle hjul.

5: Vægt

5.1.: Minimumsvægt 175 gram, før, under og EFTER løb.

5.2.: magneter kun tilladt i motor.

6: Diverse

6.1.: Banestrøm til GtM er 11,5 volt på alle baner.

6.2.: Mindre dele som tabes under løb, f.eks hjulindsats, lygteglas og spoilerdele, skal  ikke genmonteres, men bilen skal overholde min vægt. Tabt vægt der påvirker totalvægt, skal monteres hurtigst muligt (maks 10 omgange)!

6.3.: Kun guide og hjul må have permanent kontakt med banen.

6.4.: Skal bilen køre i en evt anden gennemkørsel, skal den være så komplet som muligt, med minimum spoiler, ruder og fører indsats.
Til næste GT mos løbsdag skal bilen dog fremstå komplet ved start.

Sider: [1] 2 3 ... 28