Forfatter Emne:  Gamle Scalextric biler/værdi?  (Læst 6815 gange)

Offline kjeldsen82

  • Scaleracer
  • Indlæg: 520
  • "Gone in 60 Sec"
    • Vis profil
    • Banepynt.dk
  • Navn: Kasper Kjeldsen
Gamle Scalextric biler/værdi?
« Dato: April 03, 2013, 15:58:25 pm »
Hr fået et ældre Scalextric sæt af en ven, hvor der var disse 4 biler med, skal bare vide om det er nogen man skal gemme, eller de bare skal i kassen med alle de andre biler:-)
www.banepynt.dk fordi en alm stuebane er da alt for kedelig

Offline lotus4ever

  • Global Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 3817
    • Vis profil
  • Navn: Pål Hanson
Sv: Gamle Scalextric biler/værdi?
« Svar #1 Dato: April 03, 2013, 16:36:19 pm »
Uden at være ekspert ligner det serie to af Scalextric Formel biler da de har det lille hoved/kørerfigur. Da det er Cooper og Lotus udgaverne står de nok ikke i super høj kurs for dem er der lavet mange af. Men måske nogle af samlerne herinde ved mere.
Slothilsen,
Pål Hanson,
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund

Offline kjeldsen82

  • Scaleracer
  • Indlæg: 520
  • "Gone in 60 Sec"
    • Vis profil
    • Banepynt.dk
  • Navn: Kasper Kjeldsen
Sv: Gamle Scalextric biler/værdi?
« Svar #2 Dato: April 03, 2013, 17:34:10 pm »
Uden at være ekspert ligner det serie to af Scalextric Formel biler da de har det lille hoved/kørerfigur. Da det er Cooper og Lotus udgaverne står de nok ikke i super høj kurs for dem er der lavet mange af. Men måske nogle af samlerne herinde ved mere.
Så ryger de i gemme boxen, eller bliver sat i stand som pynt på hylden:-)
www.banepynt.dk fordi en alm stuebane er da alt for kedelig

Offline johannesdyrby

  • Scaleracer
  • Indlæg: 78
    • Vis profil
  • Navn: johannes dyrby
Sv: Gamle Scalextric biler/værdi?
« Svar #3 Dato: April 03, 2013, 18:08:35 pm »
Ro på Kjeldsen. Der findes tosser andre steder end i Danmark - (det er sgu rigtigt) :) . Vi skrives ved i aften. Prøv evt. at finde C -nr. på bilerne. De er ikke en fomue værd, men heller ikke værdige til småt brændbart. Du hører fra mig.
« Senest Redigeret: April 03, 2013, 18:10:44 pm af johannesdyrby »

Offline X-Speed Racing

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1660
  • Det gælder om at deltage...
    • Vis profil
    • http://www.x-speedracing.dk
  • Navn: Bo Frederiksen
Sv: Gamle Scalextric biler/værdi?
« Svar #4 Dato: April 03, 2013, 18:18:23 pm »
De koster ikke det store, jeg har nogle stykker af dem, og har aldrig givet mere end en 70 dkr. for dem, og det er den dyreste jeg har købt, flere har jeg kun givet omkring 30 dkr. for..

Bo Frederiksen
“When you’re racing, it… it’s life. Anything that happens before or after… is just waiting.”

Offline kjeldsen82

  • Scaleracer
  • Indlæg: 520
  • "Gone in 60 Sec"
    • Vis profil
    • Banepynt.dk
  • Navn: Kasper Kjeldsen
Sv: Gamle Scalextric biler/værdi?
« Svar #5 Dato: April 03, 2013, 18:19:34 pm »
Ro på Kjeldsen. Der findes tosser andre steder end i Danmark - (det er sgu rigtigt) :) . Vi skrives ved i aften. Prøv evt. at finde C -nr. på bilerne. De er ikke en fomue værd, men heller ikke værdige til småt brændbart. Du hører fra mig.
Småt brændbart bliver det aldrig:-) Har sådan et fint kælderum der efterhånden godt kunne trænge til en udvidelse, der ryger de ned:-)
Jeg kigger i bunden af dem om der står noget:-)
www.banepynt.dk fordi en alm stuebane er da alt for kedelig

Offline Roadkill_DK

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2156
    • Vis profil
    • http://profile.imageshack.us/user/ParnasRaceway
  • Navn: Jacob Hansen
Sv: Gamle Scalextric biler/værdi?
« Svar #6 Dato: April 03, 2013, 21:30:40 pm »
@Kjeldsen - hvis du bruger lidt tid på engelsk ebay, kan du måske finde svar på dine spørgsmål. Se f.eks. denne Cooper F1, hvor startbuddet er 1100 kr.:
 
http://www.ebay.co.uk/itm/VINTAGE-SCALEXTRIC-C88-COOPER-F1-RED-RACE-TUNED-BOXED-/200911786726?pt=UK_Toys_Games_Scalextrics_Slot_Cars_ET&hash=item2ec74692e6
 
 
Eller disse stumper, nogen vil måske kalde det skrammel - minder faktisk lidt om din blå bil:
 
http://www.ebay.co.uk/itm/Vintage-Scalextric-Vanwall-C55-Lotus-C54-Job-Lot-Spares-or-Repairs-/230952525762?pt=UK_Toys_Games_Scalextrics_Slot_Cars_ET&hash=item35c5d7dfc2
Med Venlig Hilsen
Jacob Hansen
SMRK

"Den største forhindring til sejr, er blodstyrtning eller stålfinger"

Offline lotus4ever

  • Global Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 3817
    • Vis profil
  • Navn: Pål Hanson
Sv: Gamle Scalextric biler/værdi?
« Svar #7 Dato: April 04, 2013, 08:18:35 am »
De højeste priser får man altid hvis man har det der hedder "Mint Boxed" altså at man har original æsken og der er alle dele på bilen. Så vidt jeg kan se mangler du spejlene på alle fire biler, og du skriver ikke noget om æsker til dem så derfor tror jeg ikke de højeste priser kan opnås.

Men eBay UK er et god bud til at prøve at sælge sådan noget.

Jeg har selv købt nogle biler af samme kvalitet som dine, og det var for at male og dekorere dem som nogle 1:1 biler, og det ville jeg nok ikke have gjort hvis de var "Mint Boxed".

På et tidspunkt kørte vi faktisk noget klassisk Scalex race med disse gamle biler, de fik nogle nye silikone dæk og så ellers bare derud af. Rigtigt sjovt faktisk. Så virker motorerne så kan de renoveres så man kan lave et Vintage Scalextric løb :-)
Slothilsen,
Pål Hanson,
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund

Offline X-Speed Racing

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1660
  • Det gælder om at deltage...
    • Vis profil
    • http://www.x-speedracing.dk
  • Navn: Bo Frederiksen
Sv: Gamle Scalextric biler/værdi?
« Svar #8 Dato: April 04, 2013, 09:19:45 am »
Så skal jeg da til at sælge mine igen, for det er da noget af en værdi forøgelse på kun 1½ år..   ???


Mine biler er også købt på eBay.co.uk men til helt andre priser, og mine biler fungerer, og de fleste er komplette.  ::)
Bo Frederiksen
“When you’re racing, it… it’s life. Anything that happens before or after… is just waiting.”

Offline luifax

  • Scaleracer
  • Indlæg: 9
    • Vis profil
  • Navn: Kenneth Pothlitz
Sv: Gamle Scalextric biler/værdi?
« Svar #9 Dato: April 04, 2013, 09:32:54 am »
Jeg har selv nogle stykker af disse biler i rigtig fin stand men uden orignal indpakning, de har været på QXL og er blevet budt op i 180kr pr. stk.
Det er mindre end jeg vil sælge for, så mine er røget tilbage i gemmekassen!
 
/Kenneth