Forfatter Emne:  Livetiming 1. Afd. DES 2018  (Læst 827 gange)

Offline lars_jacobsen

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 1220
    • Vis profil
  • Navn: Lars Jacobsen
Livetiming 1. Afd. DES 2018
« Dato: Marts 10, 2018, 08:33:42 am »
MVH
Lars Jacobsen

Offline christian h

  • Racefun
  • Scaleracer
  • Indlæg: 172
    • Vis profil
Sv: Livetiming 1. Afd. DES 2018
« Svar #1 Dato: Marts 10, 2018, 09:37:04 am »
West Coast startede med en stop & go fordi de var for lave, og havde et 47 tands tandhjul på.

Offline MiHu

  • Vikings Scaleracing Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2385
  • Fingrene væk fra mit legetøj
    • Vis profil
    • RfV´s hjemmeside
  • Navn: Michael Steen Huniche
Sv: Livetiming 1. Afd. DES 2018
« Svar #2 Dato: Marts 10, 2018, 09:53:06 am »
Havde SlotWorld problemer med bilen ???

Hvad sker der lige nu med A-Team’s bil 😬
Racing for Viking http://www.eretmodus.dk
Scalerace 4ever
Michael Steen Huniche

Offline nibor

  • Scaleracer
  • Indlæg: 110
    • Vis profil
    • Randers miniraces hjemmeside
  • Navn: Robin Pedersen
Sv: Livetiming 1. Afd. DES 2018
« Svar #3 Dato: Marts 10, 2018, 13:51:49 pm »
A-team havde “lyst” til at lave lys

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1523
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: Livetiming 1. Afd. DES 2018
« Svar #4 Dato: Marts 10, 2018, 23:16:05 pm »
Ud fra LapMaster resultatet er sæsonens stilling opdateret her: www.racemaster.dk/highscorelist.php?site_id=229

Tillykke til alle deltagere  :P :P :P

Offline Racefun.dk/klub

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1206
    • Vis profil
    • SlotWorld.dk shoppen der sender dagligt
  • Navn: Keld Høfler
Sv: Livetiming 1. Afd. DES 2018
« Svar #5 Dato: Marts 11, 2018, 13:03:14 pm »
Ja MiHu SlotWorld havde tekniske problemer, bilbyggeren må påtage sig ansvaret, allerede til kvallen virkede bilen utroligt dårligt kørende og langsom, i første omgang var det selvfølgelig dækkenes skyld, altid de andres skyld.
På trods af afmålt frihøjde på 1,4 hjemmefra var det kun lige bilen gik igennem tk med frihøjden, lidt uforståeligt.
Da løbet gik igang kunne vi ikke følge tempoet de andre lagde ud med, Carsten kørte godt nok de første 30 omgange i top 2, men med noget mere støj fra bilen end vi normalt har.
Da der så kom en række affald samme sted på banen tog vi tilsidst bilen ud og kunne blot konstatere at der var utrolig lidt frigang ved baghjul kontra skærm og smed bilen på banen igen og aftalte med Christian at vi nok skulle ha den ud og enten lave bodymount eller hæve H pladen for noget var skidt, så stumper, lim tape og værktøj fandtes frem og vi hev bilen ud uden at kunne se hvad der præcist var talt, vi løftede H pladen 0,5 mm og smed den på banen igen.
Men den kørte stadig underligt, 3-4 omgange for fuld skrue uden problemer og så en med underlige hop osv.
Sidst i stintet gik det galt igen stort crash og hækvingen røg af, så den store værktøjskasse med i hotpit, her kunne vi konstatere at motorholderpladen ikke lå på bundpladen med sad skævt, måske der sad noget i klemme, men hverken ledninger eller smuds havde samlet sig, derimod var det gearet der ikke sad præcist i midten af hullet og derfor satte sig fast i bundpladen, spurgearet var allerede blevet slebet tyndere at kontakten med metallet. og jeg tror motoreren havde mistet effekt grundet den større modstand.
Fejlen blev rettet og bilen kom på banen igen i næste stint. og bagefter talte jeg med Lars om det og vi lavede en kontrolmåling af frihøjden under løbet og kunne konstatere at den nu var større end til TK så bilen har hængt i gearet allerede fra start, hold da kæft en lo..e mekaniker.  >:(

derefter gik det fint i længere tid, vi manglede helt klart fart og om det kun var motoren skal vi lade være usagt, de 3 voksne chauffører har det jo også lidt svært med indlæringen kontra de unge hos konkurrenterne, og vi skal have lidt flere omgange for at fange banen.

Senere i ræset havde vi flere pit stop. En krøllet braid, et stop på banen der viste sig at være dækrester under braiden, endnu et stop samme sted denne gang havde motoren løsnet sig, lidt underligt efter 2500 omgange, men vi kan konstatere at få et nyt chassis en uge før løbet og skulle samle, sætte op og teste det ikke var tids nok, vi mødes på værkstedet i morgen når tårerne er tørret væk og begynder testet til næste afdeling.

Det var alle taber undskyldningerne, men i sidste ende er det chef mekanikeren der ikke havde lavet sit arbejde ordentligt. Kørerne gjorde hvad de kunne med udstyret.

Vinder historien da Racefun fik bank:

 Fredag aften gik som altid til byen og hyggeligt samvær, Irish pub som vi blev anbefalet var vist ikke i nogle at holdenes smag, så Christian fandt et mindre sted overfor, her var intet billiard, så det blev Dartpilenes aften. 3 påskebryg og 3 spil '301' senere kunne vi konstatere at der kun var en person der kunne lukke og vinde disse spil. JJeg nævner ikke hvem, men er glad for jeg havde en ekstra lang seng så armene kunne blive i samme stilling hele natten.  ;D


Tilbage til ræset i Randers, gode lokaler og en bane der ved første øjekast så lidt svær ud, men svingene er lavet som jeg også har gjort med  Targe Florio så man bliver ikke bare kastet ind i en 90° men svinget starter blød og kurven tiltager og aftager undervejs, ret fedt at køre på denne møde, der både kan og skal arbejdes i svingene men selv kørslen bliver blødere, virkelig godt, og banen er efter besøget absolut en af de bedste i Danmark til biler som DES bilerne.

Topstriden på banen var stor, det var vel det tætteste felt vi til dato har set i DES sammenhæng, med kun 55 omgange mellem top 5 var der kamp hele tiden.

Tak til gutterne i Randers for god service under ræset, god forplejning og fuld service, manglede der noget var der allerede en af dem på vej til købmanden. super. og tak til fru Martin for at tilberede og bringe den varme mad. THUMBS UP.

Vi ses helt sikkert igen i Randers og til DES andre steder.