Forfatter Emne:  GtM, teknisk reglement 2019..  (Læst 67 gange)

Offline Boskaerm

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 5802
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
GtM, teknisk reglement 2019..
« Dato: December 04, 2018, 21:26:12 pm »
GtM  2019, 1/24

1:Karosseri
 
1.1.: Bilerne er defineret som vellignende skalamodeller i 1/24 af GT biler fra 2000 og frem.

1.2.:Karosseri skal være fremstillet i plast, resin eller glas/kulfiber, og kun ruder og lygteglas må være fremstillet af Lexan(Polycarbonat)/PETG
eller lignende bløde materialer.

1.3.: Karosseriet skal være forsynet med forrude, sideruder og bagrude i gennemsigtigt materiale.
Bagrude, samt siderude fra B stolpe og bagud, må males.

1.4.:Karosseriet skal have hækspoiler, front splitter og side skørter hvis disse også findes på original bilen. Spoiler, skørter og splittere skal være fremstillet af et formfast materiale, men må kunne flexe under evt påkørsel.
Spoiler skal ligne originalen til bilen både m.h.t. udformning og placering. Minimums krav er at selve vingen er buet/skrå og der er lodrette sider på vingen.
Bemærk også at bagvinger skal monteres korrekt med tyndt gummi eller plastikstag, og det er ikke tilladt at montere med skumgummi klodser.

1.5:  Der skal være 3 dimensional fører indsats i bilen, med minimum overkrop, rat og instrumentbord. Fører indsatsen skal være malet, og føreren skal sidde i en realistisk position.
 
1.6.: Karosseriet skal være malet i en realistisk racerbemaling med start numre og sponsormærker. Der må køres med fantasi bemalinger.

2:Chassis

2.1.: Chassis er frit.
Maksimal bredde på grundplade er 78 mm, dette gælder enten det er en stor, eller flere små plader. Chassis er defineret som det der ikke flexer med body.
 
2.2.: Lejer og aksler:
Der skal bruges 3 mm Ø aksler.
Split foraksel tilladt.
Bagaksel er EN stiv, gennemgående aksel

2.3.: Alle chassis dele skal være dækket af karosseriet, dette inkluderer også styretap, set oppefra.

2.4.: Sporvidde maks. 83mm for og bag.
 
2.5.: Frihøjde for hele køretøjet, det vil sige både under karosseri og chassis, minimum 1,0 mm ved løbsstart.

3: Motor, Gear, Slæbere og Guide

3.1.: Som motor bruges Hawk Retro.
På Hawk Retro skal tekst være læselig. Motor må ikke åbnes eller på anden måde forsøges ændret.
Ved tvivls tilfælde kan køreren blive bedt om at skifte motor.

3.2.: Gearing er med fast pinion 8Z, men med valgfrit kronhjul mellem 43-47Z.
 
3.3.: Guide og slæbere er fri. Kun en Guide på max 27 mm er tilladt.

4: Dæk og Fælge

4.1.: Forhjul fri type, med minimums diameter på Ø 25,5 mm, dæk skal have en minimum trædeflade på 5 mm, af gummi eller skum. Dæk må coates, med lim eller lak.
 
4.2: Baghjul er fri, med minimums diameter på Ø 26
mm og en maksimalbredde på 13 mm.

4.3.: Hjul diametre gælder ved løbstart.

4.4.: Der skal være malede fælg indsatse monteret på alle hjul.

5: Vægt

5.1.: Minimumsvægt 175 gram, før, under og EFTER løb.

5.2.: magneter kun tilladt i motor.

6: Diverse

6.1.: Banestrøm til GtM er 11,5 volt på alle baner.

6.2.: Mindre dele som tabes under løb, f.eks hjulindsats, lygteglas og spoilerdele, skal  ikke genmonteres, men bilen skal overholde min vægt. Tabt vægt der påvirker totalvægt, skal monteres hurtigst muligt (maks 10 omgange)!

6.3.: Kun guide og hjul må have permanent kontakt med banen.

6.4.: Skal bilen køre i en evt anden gennemkørsel, skal den være så komplet som muligt, med minimum spoiler, ruder og fører indsats.
Til næste GT mos løbsdag skal bilen dog fremstå komplet ved start.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK