Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - Boskaerm

Sider: [1] 2 3 ... 29
1
GT-Endurance / GT-Endurance 2. Afd.
« Dato: Maj 06, 2019, 08:27:06 am »
Hej allesammen

Så skal vi snart køre noget langdistance race igen.
Holdene (nye som "gamle" ) må meget gerne bekræfte deltagelsen, så vi har dæk mv til alle.

Er der nye hold, som evt tænker på at deltage i et eller flere løb, så send evt en PM, så finder vi ud af noget ;)

2
Handelspladsen / KØBES Købes: aflagt 1/24 scaleauto karosse.
« Dato: April 29, 2019, 16:51:23 pm »
Hej
Er der nogen som har en scaleauto karosse, som de har opgivet at bruge til race, kunne eks være Bmw, Mercedes, Audi eller Jaguar, og som de vil sælge til en fornuftig pris?
Der skal helst medfølge bodymount/beslag.
Der må meget gerne være lexan ruder/fører, men ikke en betingelse.
Karrossen må gerne have brugsspor, lettere skrammer og lignende , men skal være rimelig komplet.


3
GT-Endurance / Grundplade GT-Endurance
« Dato: April 24, 2019, 12:54:50 pm »
Hej alle.

Vi er blevet opmærksomme på at der findes en alternativ 2 mm grundplade til Schöler GT2 chassiset, denne vil IKKE være tilladt i Gt-Endurance klassen.

Dette vil blive tilføjet i reglementet.

På vegne af GT-Endurance
Bo Ø. Lundgreen

4
GT MOS / Grundplade Gt2.
« Dato: April 24, 2019, 12:13:21 pm »
Hej alle.

Vi er blevet opmærksomme på at der findes en alternativ 2 mm grundplade til Schöler GT2 chassiset, denne vil IKKE være tilladt i Gt2 klassen.

Dette er tilføjet i reglementet.

På vegne af GT Mos
Bo Ø. Lundgreen

5
Reportager / Gt Mos 4 afd. SMRK
« Dato: April 14, 2019, 21:47:34 pm »
Så blev forårets sidste Gt Mos race afviklet, igen valgte alle Gt2 klassen, så spørgsmålet er om der skal kåres en GtM mester i år?

Løbet skulle køres på en bane der af mange bliver betragtet som meget svær, så det så på forhånd ud til at blive en kamp mellem hjemmebane folket.
I dagene op til racet havde Klaus Mølvig, Jacob Hansen og Bo Lundgreen kørt gode tider, som dog ikke helt kunne matche hvad der tidligere var kørt, med denne type biler.
Den frie træning viste samme billede, og René Glæsel så ud til at være eneste gæst, der kunne blande sig i toppen.

Da kvallen var kørt var billedet det samme, med Jacob på pole, p2 Bo, p3 Klaus og René som p4. Da vi valgte at køre Round Robin (5-5), var Patrick Petersen sidste mand i heatet, på p5.

Dagens første heat skulle afgøres mellem Kenny Winther, Kim Petersen, Jan Linderholm,  Dennis Thuesen og Henrik Stensbirk.
Round Robin blev afviklet lidt anderledes, således at de 4 potentielt hurtigste (iflg kval.) ville slutte på banen, og afgøre løbet "face to face".
Løbet var præget af lidt uro, men da sidste stint skulle køres viste Round Robin konceptet at virke, da Jan førte med lige under en omgang til Kenny og lidt over en omgang til Dennis, og da Jan skulle slutte i det svære spor 1 var der lagt op til 5 min. benhårdt race!
Det lykkedes Kenny at komme forbi, mens det lykkedes for Jan at holde Dennis bag sig. P4 i heatet blev Kim, mens Henrik (I sit andet Gt Mos løb) endte på p5.

I næste heat var det nærmest business as usual for Jacob der kørte en rimelig sikker sejr hjem, Bo og Klaus (p2 og p3) kæmpede med flere affald og manglende greb. På p4 gjorde René alt hvad han kunne for st følge hjemmebane folket, men måtte se sig slået.
Patrick fik teknisk defekt, og måtte ud flere gange og endte derfor som samlet p9, men p5 i heat.

Da vi ikke var så mange, var der god tid til at lave biler, og teste dem lidt i pausen mellem de to løb, samtidig med vi selvfølgelig fik lidt mad ;)

Eftermiddagens første race blev vundet ret suverænt af Patrick (der jo egentlig også hørte til i et hurtigere heat), Dennis p2 og Jan p3.

Til "finale heatet" havde Klaus skiftet bil og startede som lyn og torden, og så langt hen i løbet ud til at skulle have sin første Gt Mos sejr! Samtidig fik Jacobs bil et slag, og lød i det ene stint, som en syg kat. Men et affald til Klaus, sidst i løbet, betød at Jacob vandt med 4 zoner.
Bo havde for mange affald, og særligt andet stint var dyrt, og betød en estimeret p4, René estimeret p3.
I tredje stint fandt Bo dog noget fart igen, og kørte sig op som estimeret p3.
I starten af sidste stint har René et affald, og mens bilen er ved at blive sat på, falder den ned på Bo's bil, hvorved der går noget løst i Bo's bil som rammer tandhjul under kørsel. Umiddelbart kunne fejlen ikke findes og Bo fortsatte med en meget støjende bil og endte p4, René endte p3.
Sidste mand i heatet, Kenny , måtte se sig distanceret af Patrick og endte samlet P6.

Som sagt var det forårets sidste race, næste race er på den lynhurtige Blue King bane i kmk til August.

God sommer, håber vi ses til August.

6
GT MOS / Gt mos smrk, træning?
« Dato: April 02, 2019, 21:15:58 pm »
Hej
Nogen der har lyst at træne på vores bane, forud for gt mos løbet søndag d 14/4?

Muligheder for træning kunne være:
Tirsdag d 9/4
Onsdag d 10/4.

Skriv hvis det har interesse.

7
GT MOS / Gt Mos 3 afd. SUPER EVENT.
« Dato: Marts 17, 2019, 21:09:30 pm »
Så blev det tid til årets tredje race, Hos SUPER EVENT i Rødovre, på en Bane vi normalt ikke kan køre på.
Vest og jeg havde gjort banen ren i tirsdags, så efter en gang spray og montering af forhøjede bander var vi klar til træning.

Da der desværre kun var 12 tilmeldte valgte vi at bruge banen som 6 spors bane, og udelade spor 1 og 8.

Thomas Mortensen og Martin Borch stillede op for første gang i år, og Martin, med Thomas Porsche, så uhyggelig hurtig ud under træningen! Også Thomas og Jacob Hansen kørte meget stærkt, og vi andre kunne kun halse efter.
Længere nede i feltet skulle debutanten Henrik Stensbirk finde sig til rette med en låne bil fra Klaus Mølvig.

Efter TK var det tid til kvalifikation, også her kørte Jacob og Thomas stærkt! Sidste mand var Martin Borch, og efter 2 omgange havde han pole position, med næsten 1/10 ned til Thomas.

Da starten gik til første gruppe var der nogen uro, og lidt mange track calls og affald, men efterhånden som løbet skred frem, fik folk styr på Bane og biler, og der var flere gode dueller ned gennem feltet.
Patrick Petersen vandt gruppen ret suverænt foran Jan Linderholm og Vest Jørgensen.
Også anden gruppe var noget præget af affald og track calls, men også her med mange gode kampe, Martin var dog suveræn fra start til slut, og vandt fortjent foran Thomas og Jacob.

I pausen købte Martin karrossen fra Thomas Porsche, så i løb 2 var det jo kun en halv lånebil sagde han ;) race 2 blev heller ikke så suverænt, men mere om det senere :)

Til Pausen dukkede Kenny Winther op, og ville gerne køre med , og da vi kun havde kørt i 6 af banens spor, blev det til Round Robin i første gruppe.

Løb 2 gik meget mere roligt for første gruppe, end i løb 1, og der var virkelig tæt kamp om sejren! Kenny (der havde fået 15 min træning i middagspausen) vandt foran Patrick og Jan.

Gruppe 2 kom noget mere uroligt fra start, men Thomas kom dog hurtigt i front, mens Martin var helt nede som P4, og virkede lidt stækket.
Men, stille og roligt fik Martin kørt sig op, mens Thomas "cruisede mod sejren". Ved et track call i sidste stint, fik Jan sagt at Martin var ved at hente Thomas, Martins svar var: Det må du ikke sige, han kører jo langsomt og aner ikke jeg er ved at have ham".
Strøm på banen igen, og Thomas svarede straks igen med en ny banerekord! Desværre var det for sent, og et par affald afgjorde racet til Martins fordel.
Så endnu en sejr til Martin foran Thomas og Bo Lundgreen.
Jacobs bil begyndte at opføre sig mærkeligt, og han udgik (med en knækket ledning viste det sig).

Tak til alle for en dejlig dag med godt race.

Håber vi ses hos SMRK, den 14 april, til forårets sidste Gt Mos race.

8
Handelspladsen / SOLGT Scaleauto BMW Z4 body. 1/24.
« Dato: Februar 28, 2019, 21:20:51 pm »
Helt ny body inkl Lexan dele sælges

Pris 375 kr.

9
Kalender / Baneklargøring, Super Event. 12/3-2019
« Dato: Februar 25, 2019, 05:52:08 am »
Hej allesammen

Så er det snart tid til næste afd af GT Mos, på Super Events fede bane i Rødovre.
Som vanligt skal bane have lidt rengøring inden vi skal køre derinde.
Håber mange vil hjælpe, så får vi også tid til lidt træning/test kørsel på banen

Det hele foregår:

Tirsdag d 12/3-19. Kl 19.30

Adressen er:

Super Event
Tæbyvej 3-13
2610 Rødovre

Giv gerne lyd, hvis du tænker at komme forbi :)

På vegne af GT Mos

Bo Ø. Lundgreen

10
GT-Endurance / Illuminati GT Team
« Dato: Februar 22, 2019, 10:46:28 am »
Så er vores bil klar, så nu venter vi bare på det bliver fredag d. 8  8)

11
Handelspladsen / SOLGT Slettet
« Dato: Januar 24, 2019, 15:52:24 pm »
Slettet

12
GT MOS / Gt Mos regnskab 2018
« Dato: Januar 19, 2019, 21:49:51 pm »
Bedre sent end aldrig ;)

Hermed regnskab for sæsonen 2018: Der har i alt været 130 starter, de 49 af disse har været på kommercielle baner, og er derfor gået direkte til bane ejer, og er derfor ikke med i regnskabet.


Indtægter 2018:
81 starter af 50 kr =                            4050 kr

Udgifter 2018:                                     
præmier =                                             -700 kr
Bonus præmier =                               -1700 kr
Vandrepokal Gt2=                                -500 kr                     

I alt =                                                    -2900 kr


Overskud (4050 - 2900) =               1150 kr

Der uddeles herefter 230 kr til 5 baner.

På vegne af Gt Mos

Bo Ø. Lundgreen

13
Kalender / GT-Endurance. 3 afd. KMK.
« Dato: Januar 19, 2019, 15:22:39 pm »
GT-Endurance 3 afd./finale

Fredag: træning og kvalifikation.
Lørdag: Race.

14
GT MOS / Aldersgrænse, Gt Mos deltagelse.
« Dato: December 28, 2018, 14:18:56 pm »
I løbet af sæson 2018, har der ved flere lejligheder været deltagelse af helt unge kørere.

Præstationerne fra disse har været svingende, og set ud fra dette, må vi nok erkende at Gt Mos deltagelse kræver en vis erfaring med, og kendskab til, minirace.

Som udgangspunkt er Gt Mos en race serie der er åben for alle, og alle nye deltagere bydes velkommen med kyshånd.
I styregruppen er vi dog af den overbevisning at det ikke er forsvarligt at lade helt unge deltagere køre race mod ”sure gamle mænd".
Omgangstonen kørerne i mellem kan til tider være noget barsk, og vi er af den overbevisning at en uheldig episode, med en kedelig oplevelse til følge, vil kunne skræmme en fremtidig Gt Mos stjerne væk  for altid!
Det vil være et tab for minirace, men i særdeleshed synd for den unge kører.

Vi har talt meget om hvad der skulle gøres, og enden på det bliver en aldersgrænse der hedder over 10 år for Gt Mos deltagelse.

Det er altid sv ært hvor grænsen skal være, men vi har valgt at læne os op af aldersgrænsen der er i et af de kommercielle racecentre.

På vegne af Gt Mos
Thomas Mortensen
Kenny Winther
Bo Ø. Lundgreen

15
GT MOS Regler & Løbsdatoer / Gt Mos, generelt reglement 2019.
« Dato: December 28, 2018, 14:13:42 pm »
Generelt reglement GT Mos, 2019.

1: Gt mos er en sjællandsk 1/24 serie, åben for alle miniracere, deltagere skal dog være over 10 år. Serien består af 2 klasser, GtM og Gt2. Afhængigt af deltager antal i de respektive klasser, køres der rene eller blandede heat. Ved rene heat kører Gt2 først.

2: Reglement, samt løbskalender fastlægges af styregruppen for GT Mos, Pt Kenny Winther, Thomas Mortensen og Bo Lundgreen.

3: Arrangerende klub udpeger en løbsleder.

4: Klubber eller baner, der afholder GT mos løb, skal som minimum tilbyde frokost. Tilmelding til forplejning sker på www.racemaster.dk (hvor tilmelding til løbet også vil værdsættes).

5: Klubben åbner for træning kl 8.00, kø til træning styres med klemme system. Strømmen tages fra banen 9.50, herefter er TK åben. Inden kl 10 skal alle biler være indleveret til TK, der må IKKE indleveres biler med ”våde” dæk. Dagens TK afgør hvilke ting der kontrolleres. Umiddelbart herefter (ca 10.15) startes kvalifikation, biler er i parc ferme fra TK er slut, til løbet startes.
Efter løbet kontrol vejes alle biler, GT mos/ løbsleder kan ønske X antal biler til ekstra TK. Efterfølgende udleveres biler til deltagere.
Inden anden runde vil der som minimum blive kontrolleret vægt og frihøjde.
Ønsker en kører at benytte en ny bil, til løb 2, skal TK informeres, og bil skal igennem TK inden løb 2.

6: I tilfælde af en overtrædelse af reglementet, der har betydning for bilens køreegenskaber (fejl ved dæk, motor, chassis, magneter, gear, bredde, vægt, guide eller lign.), bliver kører diskvalificeret og resultatet for pågældende runde vil blive annulleret. Er der tvivl vedr. motor type, kan kører blive bedt om at udskifte denne, dog uden yderligere sanktion.

7: I tilfælde af en overtrædelse af reglementet, der er af kosmetisk betydning (manglende bemaling, manglende udsmykning/nummer, manglende dele af karossen, typisk mistet ved uheld osv.) vil dette blive påtalt og der vil bliver givet besked på, at problemet skal bringes i orden inden næste afd. af GT mos. Dette vil blive noteret. Er dette ikke ok, til næste afd. Kan bilen IKKE starte løbet.

8: Der køres kvalifikation til første afd. pr løbs dag, resultat af første heat, er start rækkefølge til andet heat. Hurtigste kører starter i spor 1 osv. Dårligste kval tider kører første heat. Alle kørere, uanset klasse, placeres i feltet efter kval tiden.
Ønsker en kører at starte i et tidligere heat, pga tidspres, startes i første gruppe, som dårligst placeret, og alle andre rykker op.
I Pausen mellem første og anden gennemkørsel, er der som udgangspunkt ikke kørsel på banen, dog kan en bil prøves 1 minut i valgfrit spor.
Det er ligeledes tilladt at skifte mellem GtM og Gt2 fra løb 1 til 2, dette skal meddeles løbsleder.

9: Stint længde:
-4 spor: op til 4 grupper, 5 min. 5 grupper, 4 min. 6 grupper, 3 min.
-6 spor: 2 grupper 5 min. 3 grupper, 4 min. 4 grupper, 3 min.
-8 spor: 2 grupper 5 min. 3 grupper, 3 min.

10: Ender to kørere i samme zone gives f.eks. en delt 3 plads, køreren efter placeres som nr. 5 osv. 

11: Der er i alt 16 GT mos afd, fordelt på 8 løbsdage, 11 afd tæller til mesterskab. Altså 2 seperate afd pr dag. En bil kan kun optjene point en gang pr. afd.

12: Er der ved sæson afslutning point lighed, er det sidst kørte afd. der afgør placering

13: Løbslederen vil kunne lave track call, hvis en bil er i forkert bane, hvis der er 3 eller flere biler afsporet ved samme påsætter eller hvis der sker uheld på grund af fejl ved banen eller ved vanskelige passager på banen.
Det er løbslederen, der skal afgøre, hvad der falder ind under fejl eller vanskelige passager ved banen. Ligeledes kan kører kalde track call.

14: Det er tilladt at reparere bil i køretid, ved kortere track calls (bil i forkert spor, 3 biler ved samme påsætter osv.). Ved spor skifte stoppes en evt rep. Og det er kun tilladt at rette braids, og andet UDEN brug af værktøj: altså INGEN smøring osv. Derudover må der, ved sporskifte, renses dæk med klubbens tape.
Ved længere varende track call, f.eks strøm problemer, stoppes evt reparation, løbsleder skal melde, hvis track call er længere varende. Overtrædes dette, er der en advarsel, herefter diskvalifikation. Der må IKKE skiftes bil i et løb.

15: Kørere der har kørt, er påsætter i løbet efter.

16: Point skala er 40-37-34-32-30-29-28 osv. Der gives seperate point for placering i den respektive klasse. Der er fortsat aftale med Henrik Bering om at publicere resultater fra GT mos på : www.Racemaster.dk

17: Kan en afd. (eller 2) ikke afvikles på dagen, pga tekniske problemer, vil afd. blive aflyst, og der tælles 10 af 15 løb osv.

18: Startgebyr til GT Mos er 50 kr. pr løbsdag. Beløbet går til leje af baner og præmier. Alle GT mos baner vil modtage en baneleje.

Sider: [1] 2 3 ... 29